Avuton 2 lapsen kaikkitietävä äiti kyselee.... lapsen nilkka turvoksissa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Luulen että on nyrjäyttänyt kivikossa, mutta kävi mielessä että oisko ampparin piistosta nilkka minkänäköinen?

Jääkö siitä selvä pistosjälki?

Turvonnut kuin limppu, kuumottaa hiukan, mutta ei ole punainen tai pinkeä.
Eilen lapsi ontui näyttävästi jalkaansa, mutta enää ei.
Yön nukkui levottomasti ja uikutti että jalka on kipeä.

Mun polveeni verraten jos olis pahasti nyrjähtänyt niin ei kyllä ontumatta kirmailisi pitkin ja poikin tuolla turvotuksen määrällä.

:/ mitähän tässä nyt tekis, ei kai sitä ennen maanantaita tarvitse näyttämässä käydä, eihän ne sitä viikonlopun aikana edes kuvaisi kun kerran liikkumaan pystyy hyvin.

Äsh. Täydellisten äitien käsikirjasta oli just tämä sivu repäisty irti.

Jos muita oireita ole ja on parempi kuin eilen niin ei kannata viikonloppuna rynnätä lääkäriin. Mikäli alkuviikosta jalka on vielä kipeä niin sitten voisi käydä näyttämässä sitä.

No niin mä muistelinkin, kiitos :)

Noista lapsista kun aina tiedä että milloin on oikeasti tosi kipeä tai milloin vain tooooosi kipeä.
Eilen kun piti saada sidettä ja hyvä kun ei keppejä komentanut hakemaan.

Mutta siis jääkö siitä ampparin pistosta jälkeä? Mua ei ole koskaan pistänyt nimittäin, ni mä en oikeasti tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
ampparista jää kyllä selkee jälki, ainaki meillä on jäänny. semmonen isohko reikä jonka ympäri menee koholla oleva vanne..

Ehkä sen jäljen näkymiseen vaikuttaa myös se, miten piston saaneen ihmisen keho reagoi siihen ja mahdollinen allerginen reaktio.

Siis sanonkin, että yksilöllistä.

Ei saa käyttää ristiriitaisia vastauksia! :o

No, hätää ei ole- sehän tässä pääasia on. Ei anafylaktista shokkia eikä tajuttomuutta, pahoinvointia :D

Koholla tuo raaja ei kyllä pysy, se on varma se. Pitäis ensin juosta poika kiinni..... :D
aamukaakao nosti verensokeria näköjään, suupielet kohos samalla ja puhetulvakin alkoi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyttysen puremaa veikkaisin, kun ei punoita. Punoituksen kanssa olisin veikannut syylliseksi paarmaa.

Ei ole sellaista pattia, eikä paarman pureman jälkeä.

Ei pojan päässä turvonneena näkynyt mitään pattia hyttysen pureman jäljiltä. Satuin itse näkemään kun puri silmien väliin ja vähitellen koko otsa paisui muodottomaksi.

Paarman puremista jää väliin pienen pienet reiät, joita ei muodottomaksi paisuneesta raajasta juuri erota. Olen vaan huomannut, kun on tuikannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei saa käyttää ristiriitaisia vastauksia! :o

No, hätää ei ole- sehän tässä pääasia on. Ei anafylaktista shokkia eikä tajuttomuutta, pahoinvointia :D

Koholla tuo raaja ei kyllä pysy, se on varma se. Pitäis ensin juosta poika kiinni..... :D
aamukaakao nosti verensokeria näköjään, suupielet kohos samalla ja puhetulvakin alkoi.

Yhteistyössä