Avun tarpeessa jaydess ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Moikka! Minulla on jaydess (3 vuoden) hormoonikierukka käytössä. Minulla on ollut kierukka nyt melkein 2 vuotta. Minulla on ollut lähes koko ajan aika normaalit ehkä vähän niukemmat kuukautisvuodot kun mitä minulla oli aikaisemmin ja tämän lisäksi tiputusvuotoa on ilmennyt vuotojen välissä kierukan asennuksen jälkeen. Nyt kuukautiseni ovat kuitenkin suunnilleen 3 viikkoa myöhässä eikä ole ilmennyt minkäänlaista tiputusvuotoa edellisten kuukautisten jälkeen joten ajattelin että onko mahdollista että olisin raskaana? Onko kenelläkään kokemusta tai oletteko kuulleet siitä että jollain jolla olisi ollut jaydess kierukka olisi tullut raskaaksi? Tai johtuuko tämä vain kierukasta? Kiitos vastauksesta jo etukäteen :)

Mikään ehkäisy ei ole 100%. Kierukkaan kuuluu kaikenlainen epäsäännöllinen tiputtelu. Jos oikeasti epäilet olevasi raskaana, ota yhteys neuvolaan tai tee vaikka kotona raskaustesti. Jos olet raskaana, niin kierukka pitää poistaa.

Moikka! mulla laitettiin jaydees kierukka 3kk sitten ja vuoto ei ole vieläkään loppunut! välillä tiputtelee ja välillä runsaampaa! olen aikalailla jo kyllästynyt tuohon, miten ap.lla tuo vuoto oli laiton jälkeen? ja olitko raskaana? vai jäikö kokonaan pois?

Mä tulin Jaydess-kierukasta huolimatta raskaaksi. Menkat tuli ihan normaalisti, mutteivät loppuneet missään vaiheessa. Kerkesin pari viikkoa vuotamaan, kun aloin saada selviä raskauden oireita (rinnan aristus , alavatsan nippaisut). Testi näytti positiivista. Järkytti alkuun, mutta ajatus toisesta lapsesta ei ollut aivan mahdoton.

Lapsi oltaisiin mielellään pidetty, mutta alkio tuli kierukan poiston yhteydessä ulos... Vuotoa tuli vielä pari päivää, kunnes sitten lakkasi. Tosin vieläkin alavatsassa nipistelee ja rintoja aristaa, täytyy vielä jatkaa tutkimista ettei kohdunulkoista oo misssään. Hcg-arvot ovat toisaalta jo laskeneet miltei nollaan...

Tykkäsin Jaydess-kierukasta tosi paljon, ku tuli vähän jos ollenkaan mitään sivuoireita. Tämän episodin jälkeen en uskalla enää ottaa minkäänlaista kierukkaa :(

Mulla oli jaydess-kierukka 11/2 vuotta. Vuotoja niukasti kierukan aikana. Sit oli 3vkoa pahoinvointia ja alkoi 3viikkoa kestänyt vuoto. Löytyi kohdunulkoinen raskaus munatorvessa, joka jouduttiin poistamaan leikkaamalla. Samalla meni koko toinen munasarja. Kierukka oli normaalisti paikoillaan kohdussa, mutta ei estänyt raskautta. Ei kiitos enää.

Kuulostaa aika tehottomalta kierukalta. Mä just harkitsen kierukan laittoa, ja osaan nyt sitten tuosta ainakin pysyä erossa. Lapsiluku kun on jo täynnä eikä iltatähteä tai räjähtäviä munasarjojen tarvita enää tällä iällä.

Mulla Jaydess ollut 2 vuotta 7 kk. Tarkoitus olisi ottaa muutaman viikon päästä pois, koska toiveena on raskaus.
Itse olin tyytyväinen tähän kierukkaan. En huomannut mitään sivuvaikutuksia. Ja menkat mulla loppui ihan kokonaan (mikä oli ihan loistavaa). Säännöllisen epäsäännöllisesti kuitenkin joitain kovempia alavatsa- eli menkkakipuja ja ns. painetta alavatsassa, aivan kuin kroppa hiukan protestoi kierukan takia. En kuitenkaan halua käyttää enää mitään hormonaalisia ehkäisymenetelmiä mahdollisen raskauden jälkeen.

Yhteistyössä