Avovaimoni sikamainen käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fiksumpaa käytöstä toivova
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fiksumpaa käytöstä toivova

Vieras
Aina kritisoidaan meitä miehiä sikamaisuudesta, mutta voi se olla toisinkin päin.

Oma avovaimoni.. olemme olleet yhdessä 4v. Hän röyhtäilee ja piereskelee täysin estottomasti kotona mutta myös muualla. Jos olemme esim.syöneet ravintolassa (ei tosin käydä missään hienoissa paikoissa, tyyliin pubityyppisissä ja pitserioissa), hän syötyään röyhtäisee kuuluvasti muitta mutkitta kun sika. Minä häpeän. Naapuripöydässä menee takuulla ruokahalut, ja ihmiset katsovat. Ulos kun päästään tupakille, on vuorossa pieru. Asumme pienellä paikkakunnalla.

Ja mulle on turha kenenkään kómmentoida että "mikä mies sinä oikein olet vai oletko hiiri"?

Miten tuossakaan asiassa voi kehittyä vai voiko mitenkään. Olen sanonut vaimolleni että lopeta nyt tuo ja hän vain saattaa naurahtaa että oho, ei muistanut. Se tulee niin luonnostaan kai sitten.

Röyhtäily ravintolassa nyt ei vaan kuulu meidän kulttuurimme tapoihin. eikä se kotonakaan ruokapöydässä kaunista ole. jonkun sivullisen pitäisi huomauttaa vaimolle, ei hän sinun puheistasi enää välitä. pyydä jotain arvostettua tutuntuttua sanomaan asiasta, kun nainen taas possuilee.

Todennäköisesti ei tule käytös muuttumaan. Miten olet sietänyt em touhua jo neljä vuotta? Varmasti tulee eteesi siistimmät käytöstavat omaavia naisia, jos tästä luovut. Se, ettei piittaa toisen toiveista, kertoo omaa kieltään. Jokainenhan vastaa omasta käytöksestään, mutta ei muiden tarvitse sellaista sietää. Kannattaa ottaa vakavasti se, että kumppanin käytöstapojen puute itseä ärsyttää, ei se ärsytys tule tulevina yhteisinä vuosinakaan vähenemään, päinvastoin.

Sivullisena minua vain huvittaisi moinen käytös. :) En näe sitä kyllä mitenkään pahana (vaikka olenkin nainen). En kuitenkaan itse ikinä tekisi noin julkisesti, enkä hyväksyisi sitä mieheltänikään (ellei ole jokin erikoisempi tilanne.). Röyhtäisy tulee tehdä ravintolassa niin ettei muut huomaa, siis minua ei kyllä haittaa huomata jos mieheni röyhtäisee, mutta hyviin tapoihin ei yksinkertaisesti kuulu röyhtäillä muiden edessä. Piereskely taas on vielä pahempi... Sitäkään en hyväksy, että minä tai mieheni tekisimme niin julkisesti. Tai siis saa senkin tehdä, mutta niin ettei muut kuule tai haista. Kotona me molemmat olemme ihan estottomia vaikka kuinka ruokaillaan, mutta vain kahdestaan. Lasten edessä ei ikinä käyttäydyttäisi noin moukkamaisesti, sillä heidän tulee oppia samat hyvät käytöstavat... Ihan sama mitä tulevaisuudessa tekevät kumppaniensa kanssa. Toivottavasti samoin kuin me, sillä ei pidä olla liian tiukkis.

En kyllä tiedä miten naisesi käytöstä saisi muutettua, sillä aika älytöntä, jos kehtaa toimia noin julkisesti ja vailla mitään häpeää... Minua ei siis kyllä haittaisi, mutta kyllähän se kuuluu hyviin käytöstapoihin olla päästelemättä mitä sattuu... Vaikeahan tuota on varmasti muuttaa, jos ei se tule itseltään... :/

Alkuperäinen kirjoittaja normaali nainen:
Aika jeesustelijoita osa täällä. Kyllä ihmiset röyhtäilevät ja pierevät. Jotkut käyvät kakallakin.

Mutta et kai käy kakalla ovi sepposen selällään ravintolasaliin?

Paitsi, että possuröyhtäys ei kuulu hyviin tapoihin, se voi todella häiritä muiden ruokailua - kuulostaa possumaiselta, eikä kyllä kiihota ruokahalua. Puhumattakaan siitä, jos röyhtäyksen haju kantautuu nenään... Pieremisessäkin toisten ihmisten huomioon ottaminen on aivan ensiarvoisen tärkeää! Ei ketään voi pakottaa haistelemaan toisen paskanhajuja tai edes kuuntelemaan rumaa piereskelyn ääntä.

Röyhtäistä voi pienesti ja huomaamattomastikin - omissa oloissaan toki jokainen röyhtäilköön niin paljon kuin sielu sietää. Piereskely lenkkipolulla on ihan ok, jos ei se häiritse muita ihmisiä, mutta noin julkisella paikalla se ei sovi. Käyköön vessassa päästelemässä kaasut kunnolla ulos, jos ei osaa hienovaraisesti ulkosalla tussautella. Välillä tuntuu, että jotkut ihmiset oikein nauttivat siitä, mitä suuremman äänen röyhtäisystä tai pierusta saavat aikaan!

Yhteistyössä