Avopuolisoni sanoi miettineensä onko mun lapsella sielua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olemme asuneet muutaman kuukauden saman katon alla. Aikaisemmin lastani ei ole hoitanut kukaan muu kuin minä itse. Lapsi ei vieläkään hae lohtua avopuolisoltani vaan hakeutuu itkessään minun luokseni ja osoittaa eleillään ettei halua avopuolisoani lähelleen. Lapsi on siis alle 2-vuotias.

Tämän mukaan mieheni mielestä lapsi on kylmä ja hän miettii onko lapsella lainkaan sielua. Vertasi sisarensa lapsiin, joita kasvattamassa on ollut iso joukkio ihmisiä alusta alkaen. He hakeutuvat syliin jne. Mielestäni lapseni hakeutuu aivan normaalisti hänenkin syliinsä, jos ei ole lohdunhakutilanne.

Miten te suhtautuisitte miehen puheisiin? Mä loukkaannuin tosi paljon ja mies sitten siitä suuttui minulle. Itseasiassa otin nuo sanomiset niin raskaasti että tällä hetkellä on vaikea kuvitella, että elämä jatkuisi enää entisellään.

Todella tökerösti sanottu mieheltäsi. Voitte tietysti koittaa vielä keskustella aiheesta, jos se mies kuitenkin ymmärtäisi sinun näkökulmasi. Jos ei, niin sitten pohtisin yhdessä asumisen mielekkyyttä.

Mies tuossa vaikuttaa kylmältä. Kummallinen kommentti. Sieluton ihminen hengissä, hmmm... :)? Ilmeisesti miehesi ei ole kovin uskonnollinen, muttei myöskään ateisti. Uskonnolliset ihmiset kun sieluun uskovat ja ateistit sielun olemassaolon yleensä kiistävät. Ristiriitainen kommentti.

Yleensä mies on kypsä ja fiksu kommenteissaan. Tuo eilinen kommentti tuli aivan puun takaa. Itse olen pitänyt miehen ja lapsen suhdetta hyvänä. Luulin että mies on kiintynyt lapseen ja nyt tämä.

Olisiko mies loukkaantunut siitä että lapsi ei hae häneltä turvaa ja siksi sanoi noin pahasti.
Ei ymmärrä että lapsi on kasvanut ihan erilaisessa "maailmassa" kuin siskonsa lapset ja muutenkin lapset ovat omia persoonia eivät siis toimi ja käyttäydy samalla tavalla.
Olisiko taasen puhumisen paikka.....

[QUOTE="mä";24604292]Olisiko mies loukkaantunut siitä että lapsi ei hae häneltä turvaa ja siksi sanoi noin pahasti.[/QUOTE]

Tämä käväisi minunkin mielessäni. Tai sitten miehesi on mustasukkainen lapsen saamasta huomiosta. Oli syy mikä tahansa, ei kovin kypsä kommentti aikuiselta mieheltä.

Onko teillä paljonkin seurustelua takana? Itse keskustelisin miehen kanssa enemmän. Onhan se nyt yhdinperheessäkin välistä normaalia, että pieni lapsi hakee lohtua ennemmin äidiltä.

Me keskustelimme kyllä ja syy tuohon sanomiseen oli juurikin kuulemma se, että hänestä tuntuu pahalta ettei lapsi hae häneltä lohtua vaan huitoo pois ollessaan surullinen/kiukkuinen. Mutta mä en silti oikein ymmärrä tuollaisia kommentteja. Mun mielestä on aivan normaalia, että lapsi hakeutuu mun syliin, jos olen saatavilla ja tähän asti olen lähes aina ollut saatavilla.

Lapsihan on normaali. Millainen lapsi hakeutuisi alle 2-vuotiaana muiden kuin läheistensä lohduteltavaksi? Tunnetyhjiössä elänyt ja laiminlyöty.

Ikävää kun lapsesi ei käyttäydy kuin koirat: ne hakeutuvat paijattavaksi kenelle vain ystävälliselle ihmiselle. Avopuolisosi vaikuttaa lapselliselta kahdella tapaa:
- ei ymmärrä noin pientä lasta ja hänen käytöstään
- kuvittelee olevansa parin kuukauden perusteella lapselle jotenkin tärkeä

Lapsiin rakennetaan suhdetta. Sitä ei tarjoilla valmiina tarjottimelta.

[QUOTE="alkup.";24604350]Ehkä jos lapsi olisi enemmän miehen kanssa kaksin ja joutuisi turvautumaan tähän, koska en olisi paikalla, niin lapsi oppisi tukeutumaan myös tähän?[/QUOTE]

Homman tulisi mennä niin, että avopuolisosi tulee teidän perheeseen ja linkittyy teihin pikkuhiljaa. Ei niin, että lapsi pakotetaan turvautumaan häneen. Haloo.

[QUOTE="vieras";24604352]Homman tulisi mennä niin, että avopuolisosi tulee teidän perheeseen ja linkittyy teihin pikkuhiljaa. Ei niin, että lapsi pakotetaan turvautumaan häneen. Haloo.[/QUOTE]

No mutta voihan jo pian 2-vuotias olla pieniä hetkiä ilman äitiä hänelle jo tutun ihmisen kanssa. Se voisi olla hyödyllistä muullakin tapaa.. esim. saisin pieniä hetkiä itselleni.

Yhteistyössä