Avonako loppuikä?

Nyt alkaa keittämään jo! Mies ei ole yhtään innostunut häiden suunnittelusta. Musta tuntuu, että hän karttaa jo puheenaiheenakin naimisiin menoa. Muutama kuukausi sitten hän peräti pyysi, mentäisiinkö vihille, mutta nyt viime aikoina ei mitään puhetta asiasta. Nyt jos hän vielä pyytäisi, en tiedä, suostuisinko edes. Olen omatoiminen ja varakas nainen, enkä kaipaa miestä perheeni elättäjäksi. Ainostaaan elämänkumppaniksi. Siinäpä sitten pyöritelköön peukaloitaan, jos minun pää keikahtaa, eikä pääse perinnönjaolle \|O .
 
mia
Ei taida teilläkään kovin paljon rakkautta olla ilmassa kun pitää oikein taloudellisia syitä hakea.Jos ukko ei ole kiinnostunut naimisiin menosta niin senkun jätät sen vonkaleen.Ei ainakaan pääse sit sun omaisuudesta nauttimaan.
 
Mia, tiedätkö toiset oikeasti menevät vihille ihan muista kuin romanttisista syistä, siitäkin huolimatta vaikka rakkautta suhteessa olisi kuinka. Ei kaikki halua naimisiin, ja jotkut taas menevät lähinnä jomman kumman kuoleman varalta niin on sitten aviopuolison ja perheen lapsien talous taattu. Toiset haluavat romanttiset prinsessa häät, ja kuluttaa koko maailmalle että nyt meidät vihitään. Tässäkin asiassa meitä on moneen junaan.

Ap, meillä kanssa mies itse ehdotti tässä puolisen vuotta sitten häitä vuodelle 2006 mutta nyt asiasta ei ole ollut puhetta enää. Jos minä otan asian esille, hän hermostuu (pitääkö niistä koko ajan jauhaa). Tavallaan nyt tällä hetkellä olen helpottunut ettei asiasta puhuta, mutta silti tavallaan..... kovasti odotan että jostain kävisi ilmi oliko tosissaan vai ei. :/
 
mia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 14:32 NeitiNasu kirjoitti:
Mia, tiedätkö toiset oikeasti menevät vihille ihan muista kuin romanttisista syistä, siitäkin huolimatta vaikka rakkautta suhteessa olisi kuinka. Ei kaikki halua naimisiin, ja jotkut taas menevät lähinnä jomman kumman kuoleman varalta niin on sitten aviopuolison ja perheen lapsien talous taattu. Toiset haluavat romanttiset prinsessa häät, ja kuluttaa koko maailmalle että nyt meidät vihitään. Tässäkin asiassa meitä on moneen junaan.

Ap, meillä kanssa mies itse ehdotti tässä puolisen vuotta sitten häitä vuodelle 2006 mutta nyt asiasta ei ole ollut puhetta enää. Jos minä otan asian esille, hän hermostuu (pitääkö niistä koko ajan jauhaa). Tavallaan nyt tällä hetkellä olen helpottunut ettei asiasta puhuta, mutta silti tavallaan..... kovasti odotan että jostain kävisi ilmi oliko tosissaan vai ei. :/


[/i
Puhuinko jotain romanttisuudesta?Mielestäni sanoin rakkautta?
ja kuule ihan tiedoks vaan me mentiin ihan maistraatissa viime viikolla naimisiin syystä että rakastamme toisiamme ja poika joka syntyi vuosi sitten lujitti suhteemme niin että tämä oli nyt oikea hetki kaikinpuolin.Rahasta tai taloudellisista syistä en voinut ajatellakkaan asiaa.Meillä naimisiinmeno oli ihan tunneperäinen juttu.tämän sanon vain siksi että mieleeni ei tulisikaan mennä naimisiin miehen kanssa joka vain toteaa että "ei nyt puhuta siitä"ym.Kyllä se pitää olla KUMMANKIN halu eikä vain että morsmaikku siinä suunnittelee häitä.Mutta meitä on näköjään moneen junaan....
 

[/i
Puhuinko jotain romanttisuudesta?Mielestäni sanoin rakkautta?
ja kuule ihan tiedoks vaan me mentiin ihan maistraatissa viime viikolla naimisiin syystä että rakastamme toisiamme ja poika joka syntyi vuosi sitten lujitti suhteemme niin että tämä oli nyt oikea hetki kaikinpuolin.Rahasta tai taloudellisista syistä en voinut ajatellakkaan asiaa.Meillä naimisiinmeno oli ihan tunneperäinen juttu.tämän sanon vain siksi että mieleeni ei tulisikaan mennä naimisiin miehen kanssa joka vain toteaa että "ei nyt puhuta siitä"ym.Kyllä se pitää olla KUMMANKIN halu eikä vain että morsmaikku siinä suunnittelee häitä.Mutta meitä on näköjään moneen junaan....
[/quote]

Kyllä oon samaa mieltä: yksinään sitä ei naimisiin voi oikein mennä. Eli kummankin sitä pitää haluta. Mutta sitä sanon vaan, että syitä naimisiin menoon on yhtä monia kuin meitä ihmisiäkin, ei kaikille se rakkaus ole tärkein pointti naimisiin menossa. Esim. minä en näe mitään ongelmaa siinä että avoparina eletään, näinkin voi ihmiset jotka toisiaan rakastaa elää vaikka lopun ikää, ja monet niin nykyään tekevätkin. Enkä mä nyt ketään oisi pihalle laittamassa niinkuin ap:ta neuvoit, jos nyt tästä asiasta on vähän ongelmaa. Ehkä pitäisi ennemmin istua alas, ja puhua kunnolla; onko mies nyt pelästynyt sittenkin itse koko ajatusta, vai mikä on tullut. Ja ap:n kertoa myös omat ajatuksensa asiasta. Yleensä kaiketi se on rakentavampi keino, kuin ottaa siltä istumalta ero.
 
Meidän suhteemme on kyllä leimahtanut alkuun rakkaudesta! Mieskään ei mikään tyhjätasku ole, vaan omaisuutta on meillä molemmilla. Mutta tuo suhteemme virallistaminen meiltä vielä puuttuu. Tämä tilanne vain on kiusallinen ja suutuksissa puin asiaa kirjoittamalla tälle palstalle.

En painosta miestäni, koska avioliitto on meidän kohdallamme on kaikkea muuta kuin prinsessahäiden järjestämistä. Molemmat haluavat tämän suhteen jatkuvan niin pitkään kuin elon päiviä riittää. Ero ei siis tule kysymykseen missään tapauksessa.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 19:18 Äippä 86 kirjoitti:
jos sanon niin neitinasua ei kannata kuunnella sillä hän vain puhuu eikä mieti mitä sanoo aina!
Jos sulla on mulle asiaa, sano se yynä. Tästä ei varmaan tarvitse tappelu ketjua tehdä vai mitä? Mikä mättää?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 19:28 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 19:18 Äippä 86 kirjoitti:
jos sanon niin neitinasua ei kannata kuunnella sillä hän vain puhuu eikä mieti mitä sanoo aina!
Jos sulla on mulle asiaa, sano se yynä. Tästä ei varmaan tarvitse tappelu ketjua tehdä vai mitä? Mikä mättää?
Sinusta ei ole parisuhdeasioissa toisia neuvomaan kun itse elät perheväkivallan varjostamaa elämää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 20:21 niin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 19:28 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 19:18 Äippä 86 kirjoitti:
jos sanon niin neitinasua ei kannata kuunnella sillä hän vain puhuu eikä mieti mitä sanoo aina!
Jos sulla on mulle asiaa, sano se yynä. Tästä ei varmaan tarvitse tappelu ketjua tehdä vai mitä? Mikä mättää?
Sinusta ei ole parisuhdeasioissa toisia neuvomaan kun itse elät perheväkivallan varjostamaa elämää.
Usein olen huomannut, sitä ihmeen viisaasti tulee ajateltua muiden ongelmat, vaikka itsellä menisi päin seiniä. Enkä ollut neuvomassa tässä ketään. Sanoin vain mitä tuosta asiasta ajattelen.
 
Äiti-alokas85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 20:21 niin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 19:28 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 19:18 Äippä 86 kirjoitti:
jos sanon niin neitinasua ei kannata kuunnella sillä hän vain puhuu eikä mieti mitä sanoo aina!
Jos sulla on mulle asiaa, sano se yynä. Tästä ei varmaan tarvitse tappelu ketjua tehdä vai mitä? Mikä mättää?
Sinusta ei ole parisuhdeasioissa toisia neuvomaan kun itse elät perheväkivallan varjostamaa elämää.
Jos ap ei halua neuvoja kaikenlaisilta ihmisiltä, niin hän voi varmaankin mennä kysymään neuvoja jostain muualta kuin täältä. Olen neitinasun kanssa samaa mieltä: Naimisiin voi kyllä mennä muutenkin kuin yltiöromanttisissa tunnelmissa. Rakkautta pitää kyllä mielestäni löytyä, mutta sen ei tarvitse olla pääsyy alttarille astelemiseen.
 
Jos ap ei halua neuvoja kaikenlaisilta ihmisiltä, niin hän voi varmaankin mennä kysymään neuvoja jostain muualta kuin täältä. Olen neitinasun kanssa samaa mieltä: Naimisiin voi kyllä mennä muutenkin kuin yltiöromanttisissa tunnelmissa. Rakkautta pitää kyllä mielestäni löytyä, mutta sen ei tarvitse olla pääsyy alttarille astelemiseen.

Haloo,mikä sitten on pääsyy jos ei rakkaus?Voi jumankeka!
 
Äiti-alokas85
Kuten sanoin: rakkautta pitää löytyä, ilman sitä avioliitto on turha. Tarkoitin vain, että ei kaikkien rakastuneiden tarvitse naimisiin mennä. Joillekin sopii avoliitto vallan mainiosti. Jos tuntuu, että yhteiselo sujuu ilman avioliittoakin mutta taloudellisesti olis parempi olla naimisissa, niin siitä vaan. En tuomitse niitä jotka päätyvät tähän ratkaisuun, enkä haluaisi että muutkaan tuomitsisivat.
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2004 klo 23:33 mirale kirjoitti:
äippä 86... OHHOH mitä tekstiä! :eek: :/
kummallista.luulin että jokaisella täällä on tasa-arvoinen sananvapaus.
joten, suu soukemalle sorsa, kohta sukelletaan! ;)
Pakko peesailla!!!
:D
kyllä neitinasulla on harvinaisen viisaat mielipiteet näihin arvostelijoihin nähden... :whistle:

NeitiNasulle nostan hattua!!! Älä välitä noista kakaroista... :x (en puhu nyt iästä vaan mielipiteiden kypsyydestä...) :eek:

Ja minua voi sitten pilkata ihan niin paljon kuin huvittaa!!! (oishan se reilumpaa ettei aina samoja viattomia immeisiä kiusattas...tätä venettä eivät pienet myrskyt kaada!!! :D
 
Mä en nyt ihan ymmärtänyt missä vika. Halusitko naimisiin vai et? Jos mies sitä kerran ehdotti jo niin eikö se ollut jo kosinta? Ja jos ei taloudelliset syyt paina niin miksi otit ne esille?

No mua kanssa ottaa päähän miehen halutomuus naimisiin. Rakkautta meilläkin piisaa enkä halua prinsessahäitä mutta oikea vaimo haluaisin olla ja että koko perhe olisi samalla sukunimellä. Ja jos taloutta ajatellaan niin kai se vaan se leskeneläke on se aino merkittävä asia. Muuthan voi järjestää testamentilläkin. :/
 
Aava-Tuulia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 23:26 Äiti-alokas85 kirjoitti:
Kuten sanoin: rakkautta pitää löytyä, ilman sitä avioliitto on turha. Tarkoitin vain, että ei kaikkien rakastuneiden tarvitse naimisiin mennä. Joillekin sopii avoliitto vallan mainiosti. Jos tuntuu, että yhteiselo sujuu ilman avioliittoakin mutta taloudellisesti olis parempi olla naimisissa, niin siitä vaan. En tuomitse niitä jotka päätyvät tähän ratkaisuun, enkä haluaisi että muutkaan tuomitsisivat.
Äiti-alokas85!!

Jos tuo nimimerkissäsi oleva 85 on syntymävuotesi, nostan sinulle hattua! En tiedä omasta "elinpiiristäni" kovinkaan monta ikäistäsi, jotka ajattelisivat noin fiksusti asioista yleensä! :) Mielipiteesi ovat aina hyvin perusteltuja, niitä on mukava lukea!
En siis todellakaan tarkoita, että pitäisin `85 syntyneitä teineinä tms. vaan ihan vain mainitsen, että olet kypsän oloinen äiti!

Anteeksi tämä välihuomautus, jatkakaa varsinaisesta aiheesta... =)
 
minuakin pyydetty vihille jo viime kesänä mutta tosiaan mies ei ole innostunut yhtään osallistumaan suunnittelupuoleen no mutta minä ainakin uskon joskus pääseväni vihille mieheni kanssa kunhan varat riittävät häiden pitoon niin viimestään sitten
 

Yhteistyössä