Avoliitosta eronneet

Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Eikö avoliitto oo nykyisin rinnastettavissa avioliittoon? Veli eros avokistaan, kävivät oikeusaputoimistossa jakamassa yhteistä omaisuuttaan. Kannattaa ainakin kysyä.

Mullakin on olo, että vaikka ei avioliitossa olekaan, niin joku lakipykälä on muuttunut niin, että rinnastetaan avioliittoon. Kannattaa ottaa asiasta selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja TOLLO:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Omaisuudesta saa mukaansa sen osan jonka voi todistaa kuuluvaksi itselleen, eli on kuitti tai nimi paperissa. Lasten huoltajuudesta joudutte sopimaan yhdessä, lastenvalvojan luona tai oikeudessa.

Eli koska mun nimi ei oo juuri missään, en saa mitään. Ja ne vähät mitä oon hankkinu, mitäs niille tapahtuu, kun kuitit ei oo tallessa enää? En mä niitä ikuisuuksia säilö...

OLET ITSE SUOSTUNUT SIIHEN, ETTÄ NIMEÄSI EI OLE MISSÄÄN PAPERISSA.
OLE SEURAAVASSA ELÄMÄSSÄ VIISAAMPI...

Millä mä oisin sen nimen niihin papereihin oikeuttanu, kun ei ollu rahaa niihin laittaakaan? Kun mun työ on ollu hoitaa koti ja lapset ja palkka on ollu kh-tuki tai työkkärin minimiraha.

En oikein ymmärrä sitä, että lasten ja kodin hoitamista ei muka noteerattaisi työksi ollenkaan. Se on työtä, vaikka siitä ei palkkaa maksetakaan.

Naisten pitäisi oppia arvostamaan itseään ja tekemisiään jumalattoman paljon enemmän. On karmivaa, että vuosikausien työ voidaan tehdä materiaalisessa mielessä ihan tyhjäksi.

[/quote]

just tätä tarkoitan. Ollaan avoliitossa ja mun hoitaessa kotona lasta kun jotain ostettiin laitettiin ostokset vuoronperään molempien nimiin. Mieskin kyllä on fiksu ja piti tätä itsestään selvänä. Tosin en olis suostunut muuhun.

nyt huomaat, että kukaan ei pidä sun puolias, jos et itse sitä tee!