Avoimessa yliopistossa opiskelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyssäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyssäri

Vieras
Sen kun kerran joutuu itse kustantamaan niin voiko avoimessa opiskella eri aloja samaan aikaan?
Tai siis onko se realistista opiskella vaikka kahta alaa samaan aikaan?

Toki voi opiskella vaikka useampaa. Kannattaa kuitenkin miettiä, miten paljon jaksaa opiskella. Itse tekisin niin, että ostaisin paketin perus- tai aineopintoja (yksi maksu lukuvuodeksi tai kahdeksi) ja opiskelisin niin paljon kuin ehtisin. Toisen aineen opiskelut aloittaisin vasta ekan aineen jälkeen. Mutta toisaalta, jos pystyy käyttämään 100 % ajastaan opiskeluun, niin siinä tapauksessa menee kaksikin ainetta kerralla ja ehtinee saada kurssit suoritettua annetussa ajassa ilman, että tarvitsee maksaa lisämaksuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29577850:
Mitä tarkoitat realistisuudella?

Että paljonko kahden lapsen kotiäiti jaksaa mahdollisesti opiskella. Onko se realistista elätellä toiveita opiskelusta avoimessa kahdella alalla samaan aikaan ilman että opiskelut venyvät tajuttoman paljon tai että jättää toisen alan tai pahimassa tapauksessa opiskelut kokonaan kun aika ei riitä tms.

Ei ole realistista jos lapset koko ajan kotona. Itse luen avoimessa yhtä tutkintoa ja hitaasti. Ei vaan ehdi ja pysty, tosin nuorempi on 5kk ja ei viihdy päivällä yhtään yksin. Toki voihan joku jaksaa.

[QUOTE="aloittaja";29577876]Että paljonko kahden lapsen kotiäiti jaksaa mahdollisesti opiskella. Onko se realistista elätellä toiveita opiskelusta avoimessa kahdella alalla samaan aikaan ilman että opiskelut venyvät tajuttoman paljon tai että jättää toisen alan tai pahimassa tapauksessa opiskelut kokonaan kun aika ei riitä tms.[/QUOTE]

Jaa no se on aika yksilöllistä. Joku ei saa aikaiseksi mitään, toinen tekee vuodessa 60op.

[QUOTE="vvieras";29577893]Ei ole realistista jos lapset koko ajan kotona. Itse luen avoimessa yhtä tutkintoa ja hitaasti. Ei vaan ehdi ja pysty, tosin nuorempi on 5kk ja ei viihdy päivällä yhtään yksin. Toki voihan joku jaksaa.[/QUOTE]

Saanko kysyä mitä tutkintoa luet? :)

Mitä itse olen opiskellut, niin kurssien aikataulu on ollut itse valittavissa. Ainoastaan tenttiaikataulut ovat rajoittaneet opintoja, mutta nekin niin päin, että on pitänyt miettiä miten ehtii opiskella kurssin ennen tenttiä. Jos sinunkin suunnittelemissa opinnoissa aikataulu on vapaa, niin siinä tapauksessa mielestäni ei ole mitään järkeä aloittaa kahdella eri aineella. Aloittaisin yhdellä. Jos sitten tuntuu, ettei siinä ole tarpeeksi tekemistä (epäilen että näin olisi) , niin toisen aineen voi aloittaa myöhemmin.

Niin tuo 60 op taitaa se perusmäärä vuodessa tavallisilla opiskelijoilla. Arvosanat välillä 3-5 ja 20 op vasta suoritettu. Tosin olen pitänyt pitkiä taukoja kun on stressannut opinnot. Olen kyllä lukenut tosi vähän aina mutta sitä aikaa vaikea löytää kun lapset ei nuku samaan aikaan unia ja iltaisin on välillä väsynyt. Mutta jos ei ole kovin pieniä lapsia, ainakaan valvottavia lapsia tai yökukkujoita niin voi onnustua kaksikin. Keskityyisin kyllä enemmän siihen yhteen.

[QUOTE="vvieras";29577919]Kauppakorkea.[/QUOTE]

Minäkin tungen nyt kyselemään, kun kiinnostaa kovin, olen suunnitellut myös aloittavani avoimen yliopiston opinnot vuoden-kahden sisällä ja kauppakorkea kiinnostaa tulevaisuudessa, tai sitten vaihtoehtoisesti vain oman osaamisen vahvistaminen kaupanalalla.

Minkälaista tuo opiskelu kaupallisissa aineissa on ollut tuolla avoimessa?
Onko paljon lukeminen+tentti-tyyliä, itsenäistä tekemistä?
Vai onko paljon paritehtäviä, projektitöitä?

Itselleni sopisi huomattavasti paremmin tuo luku+tentti-tyyli ja tällä siis tarkoitan että sopisi omaan elämäntilanteeseen paremmin kuin porukalla projektitöiden tekeminen.

Kiitos, jos viitsit vastailla. :)

Titti: mun toinen opiskelemani aine on ollut laskentatoimi. Valitsin paikkakunnasta riippumattomat opinnot, joten kaikki pystyi tekemään kotoa käsin. Kurssin vaatimuksissia oli yleensä kurssitehtävien palautus (laskentaa, esseitä) ja tentin suorittaminen. Tentitkin pystyy tekemään kotoa käsin.

Yhteistyössä