Avoimessa yliopistossa opiskelevia tai siellä opiskelleita? Kertokaa kokemuksianne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Weera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"Weera"

Vieras
Mitä opiskelit ja kuinka paljon? Oliko opiskelu lähi- ja/tai etäopiskelua? Jatkoitko varsinaiseksi tutkinto-opiskelijaksi? Muita kokemuksia ja ajatuksia avoimessa opiskelusta? :)

Itseä kiinnostaisi aikuiskasvatustieteen perusopinnot jotka voisi suorittaa täysin etänä joten sopisi kokopäiväiseen työhön. Varsinaiseksi opiskelijaksi pyrkiminen yliopistoon kiinnostaisi myös, mutta saa nyt katsoa miten sen kanssa käy. Avoimessa kuitenkin aion opiskella.

Kuulin, että ainakin hoitotieteissä voi opiskella kandiksi asti avoimessa. Onkohan tuo mahdollista myös muilla aloilla? Miten kandiksi "jääminen" vaikuttaa työelämässä? Olisiko parempi jatkaa maisteriksi? Anteeksi, olen vähän pihalla näistä joten olisin kiitollinen asiallisista vastauksista. :)

Opiskelin psykologiaa. Lähiopintoja tosin eihän ne luennot pakollisia olleet. En montaa kurssia ehtinyt opiskella kun pääsinkin jo yliopistoon opiskelemaan psykologiaa.

Saatan kyllä olla väärässä, kannattaa olla yhteyksissä sinne yliopistoon, mutta ei taida onnistua kovinkaan monessa aineessa kandiksi asti opiskelu. Ja totta kai kannattaa opiskella maisteriksi asti, on siitä iso hyöty työelämässä.

Olen opiskellut perus-ja aineopintoja avoimessa. Jyväskylän avoimessa yliopistossa on mahdollista tehdä tutkintotavoitteinen hops, jonka puitteissa sitten voi suoritella kieli-, viestintä- ja aineopintojaan. Varsinainen tutkinto täytyy kuitenkin suorittaa tutkinto-opiskelijana (ainakin yhteiskuntatieteellisen puolella).

Tuolta tietoa:
https://www.avoin.jyu.fi/tutkinto

Olen pari kurssia käynyt, saanut ihan hyviä arvosanoja...kolmosen ja nelosen. Siihen kolmosen keskiarvoon kannattaa vähintään pyrkiä jos haluaa tutkinnon. Meillä luentomateriaali tulee nettiin, joten vaikka kirjat meillä usein englanniksi niin en ole useinkaan edes kirjoja kokonaan lukenut kun kokeeseen meillä tullut vain luentojutyuja ja aika yksinkertaisia. Toki esseitä olen tehnyt ja sellasta, mutta aika helposti niistä saa pisteitä. Opiskelen kauppatieteitä. Joku muu aihe voi olla vaativampi. En ajatellut käydä luennoilla kun kursseilla joissa pakko kuten kielissä ja matikassa/laskentatoimessa.

Ensivuoteen olen ajatellut sellaista kolme kurssia per jakso ja tuntuisi aika helpolta saavuttaa. Olen lapsen kanssa kotona samaan aikaan. Meillä on n. 3opintopistettä per kurssi. 90op pääsee opiskelijaksi.

Yhteistyössä