avoimen yliopiston kurssit?

Heips!

Lueskelin noita opiskelu ja lapsi-juttuja. Itsekin olen miettinyt että olis kiva alkaa etäopiskella (muu ei oikeestaan mahdollista) esim.avoimessa yliopistossa. Vauva nyt puoli vuotias ja tuntuis että omille aivoille pitäis jotain virikettä saada :D
Millaista tuo avoimessa opiskelu käytännössä on, miten haetaan, opiskellaan ja tentitään. Onko miten kallista? (riippuu tietty paikasta mut osviittaa..)

Kiitos

itse en ole avoimessa ainakaan vielä opiskellut mutta niin paljon olen sitäkin vaihtoehtoa tuumaillut että ainakin jokusen sanan osaan siitä sanoa. ehkä joku kokeneempi voi sitten oikoa jos annan jotain väärää infoa :kieh:

katso netistä www.avoiyliopisto.fi niin varmasti tietoa löytyy. käsittääkseni kaikilla avoimilla on omat sivustonsa ja jos asut yliopistokaupungissa, löytyy tietoa varmasti ko. yliopistonkin sivuilta.

opiskelu riippu paljon aineesta. jossain aineissa ei välttämättä ole ollenkaan luentoja vaan kaikki tentitään itsenäisesti, ja joissain taas luentoja voi olla parikin kertaa viikossa. opintomaksut vaihtelevat 300-500 euroon riippuen laajuudesta. itse en pidä sitä kalliina jos esim aikoo vielä esim myöhemmin yliopiston varsinaiseksi opiskelijaksi tai muuten tarvitsee ko. opintoja vaikka työelämässä. ehkä jos ihan vain ajankuluksi lähtee harrastamaan, niin toki se sitten saattaa tuntua tyyriiltä.

tässä ainakin jotain pohjatietoja mitä tuli mieleen! :flower:

Itse olen yhdet perusopinnot eli 15ov/25op avoimessa suorittanut. Nyt syksyllä aion tehdä toisen saman pituisen "paketin" vauvanhoidon ohessa. Avoin yliopisto on kyllä tosi joustava. Olen Tampereella tehnyt, ja luentoja oli edellisissä opinnoissa 2/vko, ja nyt vaan kerran viikossa. Ja koskaanhan ei ole pakko sinne luennolle mennä, vaan voi lukea kirjaa ihan omaan tahtiin ja tenttiä sitten. Verkko-opinnot on vissiin vielä joustavammat, kaikissa ei taida olla edes tenttiä, vaan opinnot suoritetaan nettitehtävillä. Ne on sitten vähän kalliimpia, noi mun jutut on ollut kumpikin 190 e. Mutta suosittelen kyllä avointa ehdottomasti.

Itse olen suorittanut 15 opintoviikon kokonaisuuden niin et syyskuussa alotin ja sain valmiiksi huhtikuussa, työn ohessa.

Yhdessäkään kokoontumisessa tai luennolla en käynyt. Luin kotona tentteihin, kävin tenteissä ja sähköpostilla lähetin kaikki kirjalliset muut tehtävät. Hyvin onnistu ja sai lukee kun kerkis. Täytyy kyllä myöntää et jouduin tekeen aika paljon töitä, joskin sain paperit parhailla arvosanoilla. Samaa en kyllä itse jaksaisi nyt kun on taapero ja toinen tulossa.

Mut tsemppiä sinulle!!!! Onhan se kyl virkistävää kun aivot saa jotain muutakin aateltavaa, kun kotiympyrät:)

mimo
Suosittelisin varsinaiseksi yliopisto-opiskelijaksi pyrkimistä. Jos pystyt kurinalaisesti opiskelemaan itsenäisesti kotona avoimen yliopiston tenttikirjoja, niin ihan yhtä lailla voit lukea myös yliopiston pääsykokeisiin. Kun pääset opiskelemaan, opiskelu, myös avoimen kesäkursseilla sekä valtakunnallisessa virtuaaliyliopistossa, on ilmaista. Lisäksi saatat etua joko varsinaisesta kelan opintotuesta (ei tosin saane samaan aikaan äitiys yms tukien kanssa) tai sitten alennuksista, esim. juna- ja bussimatkat puoleen hintaan ja opiskelijaruokaloissa näkyy äitejä rattaineen 2 euron maittavilla aterioilla.

Kannattaa valita sisäänpääsyaineeksi jokin sinulle ennestään vahva aine - esim. kieli - tai sitten pyrkiä johonkin ei-kaikkein-suosituimpaan aineeseen, kun nimittäin kerran pääsee yliopistolle tai haluamaansa tiedekuntaan sisälle, voi aika lailla opiskella mitä kiinnostaa.

Tsemppiä!

Mä olen tällä hetkellä turun avoimessa paasikivi-opiston kautta ja suoritan erkkapedan perusopinnot. Alko 7.9 ja loppuu huhtikuussa. Maksaa 400e.

Meillä tapaamisia yhen kerran viikossa, vierailukäyntejä muutama, muutama essee ja tietty tentit...

Olen tykänny ja nyt alotankin ekaan tenttiin lukemisen.

Suosittelen.

Yhteistyössä