T
Tahdonko
Vieras
Raamatun mukaan Jumalan suunnitelma on, että avioliitto on elinikäinen sitoumus. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.
Entä jos toinen lakkaa tahtomasta?
Jos avioliittolupaus on annettu, mutta siitä ei halua pitää kiinni? Miksi avioliittolupaus kirkossa annetaan jos ei siitä olla valmiita pitämään kiinni?
Onko syynä se, että saadaan kirkkohäät niin kuin "kuuluu" olla?
Tai mikä on syy erota? Pitääkö oman terveyden kustannuksella pitää kiinni valasta?
Miten paljon saa toista satuttaa?
Itse oon aina pitänyt avioliittolupausta pyhänä, vaikken voi sanoa olevani mitenkään vahvasti uskossa.
Ero tuntuu väärältä. Miten se voi olla vaihtoehto kun on kerran luvattu? Mutta miten voi jatkaa jos ei omat voimat riitä?
Entä jos toinen lakkaa tahtomasta?
Jos avioliittolupaus on annettu, mutta siitä ei halua pitää kiinni? Miksi avioliittolupaus kirkossa annetaan jos ei siitä olla valmiita pitämään kiinni?
Onko syynä se, että saadaan kirkkohäät niin kuin "kuuluu" olla?
Tai mikä on syy erota? Pitääkö oman terveyden kustannuksella pitää kiinni valasta?
Miten paljon saa toista satuttaa?
Itse oon aina pitänyt avioliittolupausta pyhänä, vaikken voi sanoa olevani mitenkään vahvasti uskossa.
Ero tuntuu väärältä. Miten se voi olla vaihtoehto kun on kerran luvattu? Mutta miten voi jatkaa jos ei omat voimat riitä?