Avoeroko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jodie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jodie

Vieras
Hei, tarvisin ulkopuolisisen mielipiteitä asiaan.

Olen 27-v nainen ja seurustellut avomieheni kanssa melkein 8 vuotta. Kihloissa ollaan oltu 3 vuotta ja omassa kodissa asuttu reilu puoli vuotta. Yhteinen taival on ollut ylä- sekä alamäkeä, mutta aina ollaan kuitenkin pysytty yhdessä.

Ennen joulua sain tietää että mieheni on pitänyt ""salasuhdetta"" työkaverinsa kanssa. He olivat tekstailleet ja välillä soitelleet, mutta ei ollut kuulemma mitään suhdetta. Mieheni oli purkannut hänelle pahaa oloaan. Ihan kiva, sillä minulle esitti kaiken olevan ok.

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun mieheni pitää peliä toisen naisen kanssa, tämä oli jo kolmas kerta ja aina on ollut kyseessä opiskelu/työkaveri. Joka kerta olen päättänyt että nyt saa olla viimeinen kerta kun annan anteeksi. Nyt kuitenkin päätöstä vaikeuttaa se että ollaan juuri kesällä ostettu yhteinen asunto ja kaiken lisäksi rakastan miestäni hyvin paljon. Mutta miksi hän aina uudestaan ja uudestaan pettää luottamukseni?!

Mieheni katuu tekojaan ja nyt väittää tietävänsä mitä elämältä haluaa.. minut ja perheen. Lapsen teosta ollaan jo aikaisemmin puhuttu, mutta tämän episodin jälkeen tuli kyllä paljon takapakkia.

Tällä hetkellä minun tunteet menee laidasta laitaan, välillä haluan erota ja välillä haluan jatkaa sekä perustaa perheen. En tiedä onko tässä suhteessa enää mitään järkeä?

Olen miettinyt myös meille ammattiapua...

Kahdeksan yhteistä vuotta on pitkä aika. Jo se on kriisin paikka. Nyt, jos välit ovat noinkin avoimet, että mies on selvittänyt tekojaan, olisi todella hienoa, kun jaksaisitte mennä kysymään neuvoa jatkoon. Itse lähes saman kokenut, meillä jo tosin lapsia. Kyllä kannatti mennä parisuhdekurssille. Löysimme toisemme uudelleen. Nyt herkemmin havaitsee, milloin arki meinaa peitota suhteen, ja on pienen virkistysloman (vkl) paikka vanhemmille ladata toistensa akkuja. Teille aurinkoista jatkoa elämän koulussa!

Viimeisessä lauseessa ratkaisit koko ongelmasi.
Siis nimenomaan kannattaa turvautua ammattiapuun kuin heittäytyä näiden ellipalstan amatöörikeittiöpsykologien armoille, joilla jokaiseen ongelmaan on patenttilääke: ""Eroa! Jätä se sika""

Kahdeksan yhteistä vuotta on pitkä aika. Jo se on kriisin paikka. Nyt, jos välit ovat noinkin avoimet, että mies on selvittänyt tekojaan, olisi todella hienoa, kun jaksaisitte mennä kysymään neuvoa jatkoon. Itse lähes saman kokenut, meillä jo tosin lapsia. Kyllä kannatti mennä parisuhdekurssille. Löysimme toisemme uudelleen. Nyt herkemmin havaitsee, milloin arki meinaa peitota suhteen, ja on pienen virkistysloman (vkl) paikka vanhemmille ladata toistensa akkuja. Teille aurinkoista jatkoa elämän koulussa!

Itse varmasti tiedät tarvitko ammattiapua vai et. Huolestuttavalta kuitenkin kuulostaa, että miehellä on jo kolmas säätö menossa. Onko tilanne aina muka ollut tuollainen ""keskusteluyhteys"" vai onko ollut vakavampaakin? Ikävä sanoa, mutta yleensä se vaan menee niin, että kerran pettää - aina pettää. Kahdeksan vuotta on tosi pitkä aika yhdessä ja yhteinen asunto tekee tilanteesta vaikean...

Vaikea sanoa, mitä voisit tehdä tms. mutta itsellä lähtökohdat samat: 27-v, yhteiseloa 9 v, ostettu yhdessä talo... Jos mies jäisi moisesta kiinni jo kolmannen kerran, niin siihen loppuisi se lovestory. Tietäähän sen mitä pitkällä tähtäimellä yhteisestä jatkosta seuraisi...

Jos haluat antaa anteeksi, anna, mutta älä erehdy kuvittelemaan, että tuo olisi viimeinen kerta. Loppupeleissähän ihmistä kohdellaan tasan niin kuin hän antaa itse itseään kohdella. Kysymykseesi miksi miehesi tekee niin kuin tekee, osaa vain hän itse vastata. Me muut voimme vain arvailla. Oma arvaukseni on, että hän pitää sinua itsestäänselvyyteenä eikä hänellä ole vaaraa menettää sinua koska aina annat kuitenkin kaiken anteeksi.

Yhteistyössä