Avioliittoon siunaaminen

Tiesikö suku teillä että olitte jo naimisissa? Itseä mietityttää, kun kaikki tietävät, että kävimme maistraatissa ja kuvitteleeko kaikki, että järjestämme ne vain esim. lahjojen toivossa. Itse kun haluaisin kokea sen kaiken häähömpötyksen polttareineen, alttarille kävelemisineen tms.. Olla niin sanotusti päivä prinsessanan =).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Sepä juuri on meillekin tärkeää se siunaaminen ja että se päivä olisi vain meidän kahden. Ei siis ne lahjat. Mulla vaan pienessä päässä pyörii ajatus mitä muut ajattelee...
Jos ette oikeasti halua lahjoja niin laittakaa kutsuun toivomus, että lahjat johonkin tiettyyn hyväntekeväisyyskohteeseen tms. Niin silloin kukaan ei ainakaan ajattele, että järjestätte juhlat lahjojen toivossa
 
Meillä oli pikkuhäät lähisuvun (eli me ja vanhemmat) kesken: maistraatti, hääkuvaus, koltut ja kaikki - sekä ravinteli ja hotelliyö tossa kuukausi sitten. Kesällä on sitten bileet kavereille, eli meillä tehtiin toisinpäin tämä homma, eka viralliset juhlat ja sitten myöhemmin juhlinta olan takaa ;)
Kai siihen kutsuun voi laittaa että lahjuksia ei toivota, mutta en usko että kukaan ajattelee että lahjojen toivossa bileitä pidetään... ne kuitenkin maksaa aikalailla ja vaivaa niihin nähdään niin ainakin itse en pitäisi isoja juhlia minään lahjojen keruujuhlina. Meillä kesällä järkättäviin kekkereihin ei edes lahjoista laitettu mitään mainintaa, vaan se että me tarjotaan kemut juomineen ja syömisineen =)
 
Viena
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Sepä juuri on meillekin tärkeää se siunaaminen ja että se päivä olisi vain meidän kahden. Ei siis ne lahjat. Mulla vaan pienessä päässä pyörii ajatus mitä muut ajattelee...
Mä en ymmärrä et jos se kirkollinen siunaaminen on niin tärkeetä, niin miks ei samalla mennyt kirkossa naimisiin jo alunperinkin?

 

Yhteistyössä