avioliitosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee78

Vieras
Mieheni kanssa oltu yhdessä 4 vuotta ja kolme yhteistä lasta. Haluaisin naimisiin, emme siis ole edes kihloissa, mutta mieheni ei halua, ei kuulemma ole valmis... Mitä lie sekin sitten tarkoittaa, kun kysyin niin sanoo vaan ettei osaa sanoa miksei halua naimisiin tai edes kihloihin, kun on hyvä olla näinkin...
Mutta minä haluaisin sitoutua ja haluaisin saman nimen kuin koko muullakin perheellä on. Onko kellään samankaltaisia kokemuksia?

Oho, kyllä minusta jos on kolme yhteistä lasta, niin siinä on jo aika lailla sitoutunut toiseen :) Siksi en ymmärrä, ettei vielä koe olevansa valmis "virallistamaan" suhdetta...

Miehet varmaan vaan ajattelee asioista erilailla

Täytyyhän teidän olla sitoutuneita, ette kai muuten olisi hankkineet lapsia? :o

Toisinsanoen, en ymmärrä, mitä avioituminen muutaisi niin paljon, etteikö miehesi ole siihen valmis?

Sulkeeko se takaportin lopullisesti?

mulla on yks tuttu, jonka mies taas on tahtonu mennä aina naimisiin ja nainen ei. heillä on aika liuta lapsiakin. ovat olleet yhdessä jo yli 15 vee ja tästä asiasta aina riitelevät.

Tottakai ollaan sitoutuneita, mutta kun minulle avioliitto on tärkeä asia... Mieheni mielestä taas avioliitolla ei ole mitään merkitystä. Rutisenko teidän mielestänne turhaan, sillä rakastan miestäni ja hän minua... Asia vain on mielessäni joka päivä ja tiedän että kun asian otan esille tulee riita... Mutta pitääkö minun sitten vain "tyytyä" siihen mitä mieheni haluaa..

voithan koittaa perustella sitä sillä, että jos toinen kuolee, on paperiasiat sitten helpompia. nää on vaikeita juttuja ja inhottaa sanoa, mutta eikö ois aikanaan kannattanu kysyä, että mitä mieltä mies on naimisiinmenosta? esim ennen lapsia jo ottaa selvää, ollaanko samalla linjalla.

mä oon ite aikoinaan päättänyt etten tee lapsia ennen naimisiinmenoa. Kesällä on häät ja varmaankin sen jälkeen alkaa vauvapuuhat meillä. jokainen tietty tekee niin kuin haluaa, mutta en vaan ymmärrä tuota "en oo valmis naimisiin, mutta lapsia voin kyllä tehdä".
Mulla on yks tuttu jolla on avopuolisonsa 2 lasta ja talolaina, mutta mies ei halua vielä naimisiin kun se on niin iso askel. Joo, onhan se iso asia, mutta mitäs ne lapset sitten on?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tottakai ollaan sitoutuneita, mutta kun minulle avioliitto on tärkeä asia... Mieheni mielestä taas avioliitolla ei ole mitään merkitystä. Rutisenko teidän mielestänne turhaan, sillä rakastan miestäni ja hän minua... Asia vain on mielessäni joka päivä ja tiedän että kun asian otan esille tulee riita... Mutta pitääkö minun sitten vain "tyytyä" siihen mitä mieheni haluaa..

Jos miehellesi avioliitto on yhdentekevä, hän voisi suostua siihen sinun takiasi. Eri asia jos olisi jotain periaatteita avioliittoa vastaan. Kysy miksei hän voi mennä naimisiin jotta sinä olisit tyytväinen?

Mutta miksi edes mennä naimisiin, jos asiat on hyvin muutenkin:)? Älä ap tee tuosta mitään päähänpinttymää, se ei ainakaan auta asiaa. Avoliitto on ihan yhtä hyvä.

Eikö miehesi halua häitä vai avioliittoa? Monikaan mies ei häätohinoista innostu, jolloin maistraattivihkiminen vois olla hyvä kompromissi? Todistajatkin saa tarvittaessa maistraatin puolesta, jos ukko ei kemuista välitä.

Jos häntä ei vaan ylipäänsä kiinnosta mennä naimisiin, ja on tyytyväinen vallitsevaan olotilaan? Eli ei siis keksi mitään syytä miksi avioitua ja näkee sen turhana nyt ja jatkossa?

tilanne täälläkin... Meillä kuitenkin "vain" yksi lapsi, mutta mies ei suostu kihloihin eikä naimisiin. Jospa sinun miehesi kuitenkin suostuisi tulemaan puolitiehen vastaan ja suostuisi kihloihin? Ja sitten voisitte myöhemmin miettiä avioliittoa... Meillä tuo ukko ei suostu siihenkään... :(

meillä on yksi lapsi ja kihloissa ollaan oltu 5 vuotta. Mies on sanonut että naimisiin voisi mennä, mutta itse en jostain kumman syystä halua vielä mennä. Jotenkin tuntuu että näin on ihan hyvä, eikä se mitenkään tätä hommaa muuttaisi.! Että näin meillä!

Yhteistyössä