Avioeron ottamisesta kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
En siis ole itse eroamassa, en ole edes naimisissa. :whistle: Kaverin puolesta kyselen.

Tilanne heillä on se että avioero on edessä. Lapsia on kaksi ja mies on päättänyt haluta niistä toisen itselleen. :/ Kaveri tätä luonnollisesti vastustaa ja haluaa molemmat lapset itselleen mutta yhteishuoltajuuden niin että mies saa lapset luokseen aina halutessaan.

Miten asia etenee? Mihin pitää ottaa yhteyttä ja mitä tehdä?

Lastenvalvoja sosiaalipuolella on sellanen henkilö jonka kanssa paperit tehdään ja joka osaa asioista kertoa heille.

On sit huoltajuus kumpi tahansa tapaamisoikeudet on silti olemassa samanlaisina.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Eikö niillä oo automaattisesti yhteishuoltajuus, kun kerran naimisissa ovat?

On. Mies vaan pistää vähän kapuloita rattaisiin ja haluaa pojan yksinhuoltajuuden. Tyttö siis saisi hänen mielestään jäädä äidilleen.

Mies on jo varannut ajan tuomarille. Eikös nuo asiat yritetä ensin hoitaa lastenvalvojan kautta ennen kuin lähdetään tuomarin juttusille? Vai olenko mä nyt ihan väärässä...

Oman kunnan/kaupungin lastenvalvojaan yhteys. Hänen kanssaan eroava pariskunta voi pitää yhdessä asiaa koskevan palaverin ja lasten iästä riippuen kuullaan mahdollisesti lastenkin mielipidettä asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Eikö niillä oo automaattisesti yhteishuoltajuus, kun kerran naimisissa ovat?

On. Mies vaan pistää vähän kapuloita rattaisiin ja haluaa pojan yksinhuoltajuuden. Tyttö siis saisi hänen mielestään jäädä äidilleen.

Mies on jo varannut ajan tuomarille. Eikös nuo asiat yritetä ensin hoitaa lastenvalvojan kautta ennen kuin lähdetään tuomarin juttusille? Vai olenko mä nyt ihan väärässä...

Vaikka asiaa oltais viemässä käräjillekin on silloinki ensin keskustelutapaaminen asianosaisten ja tuomarin kanssa.

Asumispaikka ja toi yksinhuoltajuus on vähän ariasioita.
Tää taitaa olla ihan tuore juttu vai oonko väärässä.

Ööööö, en oo itse koskaan avioliitosta eronnu, niin en tarkkaan tiedä.. Mutta vois ajatella, että ensin sinne lastenvalvojalle.

Aika tuore juttu on. Tästä mun kaverista vaan tuntuu vähän hullulta että mentäisi heti suoraan tuomarin juttusille.
Täytyy sanoa sille että soittaa lastenvalvojalle. Jos vaikka pääsisivät sopuun asiasta. Tuo sisarusten erottaminen toisistaan kuulostaisi aika karmealta. :/

Aika tuore juttu on. Tästä mun kaverista vaan tuntuu vähän hullulta että mentäisi heti suoraan tuomarin juttusille.
Täytyy sanoa sille että soittaa lastenvalvojalle. Jos vaikka pääsisivät sopuun asiasta. Tuo sisarusten erottaminen toisistaan kuulostaisi aika karmealta. :/

Minkä ikäsiä lapset on?

Sinne lastenvalvojalle kannattaa tosiaan varata aika ja siellä ei kannata menettää hermojaan, vaikka teksti vois olla toisen suusta rajuakin.

Voit kysästä asiasta lisää YVnä :)

Kiitos. =)
Lapset on kohta 2v ja vähän yli 3v. Rajua tekstiä on tullut jo joten mä uskon että kaverin hermot pitää. Soitan sille ja sanon että varaavat sinne lastenvalvojalle ajan.
Mä niin toivon että he pääsisivät sopuun asiasta ilman oikeudenkäyntiä...

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Jos me erottais miehen kans niin hän todennäköisesti vaatis tyttöä itselleen..semmoseen mie en suostuis koskaan!Onhan se ihan naurettavaa ja järkyttävää erottaa sisarukset toisistaan! :o

Se muuten toisilla toimii oikeinki hyvin.

Yhteistyössä