Avioeron käytännön puoli..

Hain avioeroa, koeaika alkoi viime viikolla. Ymmärsin, että periaatteessa lopullista eroa voi pitkittää jopa vuoteen?
Eli harkinta-ajan jälkeen on vielä 6kk aikaa jättää lopulliset paperit?

Mies haluaisi asua kotona vielä ja näyttää, miten muuttuu. On kyllä muuttunutkin. Itse toivon, että muuttaisi, koska harkinta-ajan tarkoitushan on miettiä ja todeta, miltä lopullinen ero tuntuu..

???
 
vdfd
En ole eronnut, mutta eikö se olisi parempi edes yrittää vielä se puoli vuotta? Siis ihan täysillä yrittää, parisuhdeterapiaa myöten? Jos niitä lapsia kuitenkin on tehnyt, niin enemmän pitäisi yrittää kuin jos lapsia ei olisi. Tämä nyt vaan mun mielipide.
 
J-t harmaana
Harkinta-aikahan on just sitä, että sitä eroa on aikaa vielä makustella. Sehän on vaan hienoa, että vielä yritetään liitto pelastaa. Meilläkin harkinta.aikana vielä yritettiin, mies sai aikaa hankkia itelleen apua, koittaa muuttua, mutta tilanne oli niin solmussa, että eroprosessi vietiin loppuun asti.
 
Sori ot, mutta itse en ymmärrä koko harkinta-ajan ideaa. Minusta avioero pitäisi tulla voimaan heti - koska saahan sen halutessaan sitten kumottua menemällä uudestaan naimisiin, jos eron jälkeen "makusteltuaan" toteaa, että haluaakin olla yhdessä. Ja toisaalta taas joissain tapauksissa olisi ihmisten mielenterveydelle parempi päästä myös muodollisesti toisesta eroon mahdollisimman pian, jos toinen on siis tehnyt jotain tosi ikävää.

Ja voihan eroa pitkittää, vaikka virallinen ero tulisi voimaan - voihan sitä asua vähän aikaa samassa talossa (jos haluaa, ap tosin ei tainnut haluta), jos käytännön järjestelyissä kestää. Tai jos muuten vaan haluaa. Samoin parisuhdeterapiassa voi käydä vielä virallisen eronkin jälkeen.
 

Yhteistyössä