Avioero, vaikka kaikki hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Näennäisesti meillä on kaikki mainiosti. Jotain kuitenkin puuttuu, enkä tiedä, kestänkö elämää tällaisenaan hautaan saakka. Miten kertoa ystäville ja tutuille, että erosimme ns. syyttä? Jos sanoo, ettei ollut onnellinen, saa vain palaute- ja neuvoryöpyn, että ei avioliitto ole aina ruusuilla tanssimista jne. Tiedän sen, mutta vaikka minulla on hyvä mies, en vain kestä tätä.

Oletko ihan varma, että se jotakin puuttuu -tunne johtuu teidän parisuhteesta vai onko siinä jotain yleistä kyllästymistä?

Mikäli päädytte eroon, niin ei sinun sitä eron syytä tarvitse muille selitellä, ei ainakaan tutuille. Hyvien ystävien kanssa henkilökohtaisia asioita tulee puitua syvemminkin, mutta silloin voi olla varma, että ne jutut eivät leviä muille.

Suosittelen pariterapiaa/-neuvontaa josta saatatte saada uutta kipinää ja ymmärrystä parisuhteeseenne. Olin 2vuotta sitten mieheni kanssa tilanteessa jossa vain rämmimme eteenpäin arkea. Kävimme n.6krt juttelemassa perheterapeutin kanssa joka auttoi meitä näkemään toisemme ja löytämään jälleen parisuhteemme.

[QUOTE="vieras";27983229]Näennäisesti meillä on kaikki mainiosti. Jotain kuitenkin puuttuu, enkä tiedä, kestänkö elämää tällaisenaan hautaan saakka. Miten kertoa ystäville ja tutuille, että erosimme ns. syyttä? Jos sanoo, ettei ollut onnellinen, saa vain palaute- ja neuvoryöpyn, että ei avioliitto ole aina ruusuilla tanssimista jne. Tiedän sen, mutta vaikka minulla on hyvä mies, en vain kestä tätä.[/QUOTE]

Oletko toisten takia suhteessa, vai oman itsesi?

Kuinka tärkeää on elämässä se, mitä muut ajattelevat sinusta?

Vai onko tärkeämpää oma onni??

Kannattaa miettiä...

Voisiko olla niin, että se jokin joka suhteestanne puuttuu onkin joku ihan sinusta itsestäsi johtuva juttu. Eli että et kuitenkaan tulisi sen onnellisemmaksi eron myötä?

Luulen, että olisin onnellisempi yksin. Nyt koen avioliiton ja kumppanuuden jonkinlaisena taakkana, jota joudun raahaamaan mukanani. Mieheni ei vaadi minua tilille menemisistäni ja tekemisistäni, mutta siitä huolimatta tuntuu kuin olisin kahlittuna ja vangittuna, eikä tunne ole mukava.

En myöskään kykene tuntemaan rakkautta miestäni kohtaan. Pidän häntä hyvänä tyyppinä, mutta miellän hänet kaverikseni. Nyt lähinnä suututtaa ja turhauttaa se ajatus, että hänen pitäisi olla se henkilö, jota "palvon" ja josta haluan pitää huolta loppuelämäni. En myöskään halua hänen huolenpitoaan minua kohtaan.

Toivoisin, että parisuhteessa/avioliitossa voisi tehdä asioita yhdessä puolisonsa kanssa. Esimerkiksi jokin yhteinen harrastus, perinne, tapa tms. Meidän mieltymyksemme ja harrastuksemme poikkeavat toisistaan niin radikaalisti, ettemme yksinkertaisesti löydä yhteistä mukavaa tekemistä. Niinpä elämme yhteistä elämää ainoastaan kotimme seinien sisäpuolella, muuten menemme omia menojamme yksin. Minä harrastan omia juttujani, mies omiaan. Minä vietän aikaani omien kavereitteni ja ystävieni kanssa, ja mies omiensa. "Pariskuntatilaisuuksissa" käyn yksin.

Mieheni kyllä kuuntelee ja ymmärtää minua. Hän on valtavan ihana persoona, mutta en pysty kuvittelemaan itseäni avioliitossa hänen kanssaan loppuelämääni. Hänen upeaan persoonaansa alkujaan ihastuinkin, mutta näköjään se ei tunnu riittävän tai siinä ei ole tarpeeksi perustaa liitollemme. Olemme kyllä puhuneet näistä asioista, ja mieskin on useimmiten samaa mieltä. En haluaisi hänenkään hukkaavan elämäänsä minun kanssani, sillä näillä tuntemuksilla en pysty olemaan hänelle sellainen vaimo kuin hän ansaitsisi. Jokainen ansaitsee pyyteetöntä rakkautta ja hyväksyntää.

[QUOTE="wieras";27983461]Et kestä mitä? Onhan pahaan oloosi joku syy. Jos kaikki on "hyvin", et palstailisi täällä tuon asian kanssa.[/QUOTE]

joo,mutta se voi olla oikeesti täysin itsestään riippuvaa,eikä oikeastaan millään tavalla kiinni parisuhteesta,vaikka niin luuleekin/uskottelee itselleen. niin mäkin luulin ja sit ku mies lähti, niin sit romahdin hetkellisesti ja tajusine ttä iso osa mun tyytymättömyydestä olikin jotain omaa kriisiä,mutta se on niin helppo syyllistää sitä suhteen toista osapuolta

[QUOTE="vieras";27983568]Luulen, että olisin onnellisempi yksin. Nyt koen avioliiton ja kumppanuuden jonkinlaisena taakkana, jota joudun raahaamaan mukanani. Mieheni ei vaadi minua tilille menemisistäni ja tekemisistäni, mutta siitä huolimatta tuntuu kuin olisin kahlittuna ja vangittuna, eikä tunne ole mukava.

En myöskään kykene tuntemaan rakkautta miestäni kohtaan. Pidän häntä hyvänä tyyppinä, mutta miellän hänet kaverikseni. Nyt lähinnä suututtaa ja turhauttaa se ajatus, että hänen pitäisi olla se henkilö, jota "palvon" ja josta haluan pitää huolta loppuelämäni. En myöskään halua hänen huolenpitoaan minua kohtaan.

Toivoisin, että parisuhteessa/avioliitossa voisi tehdä asioita yhdessä puolisonsa kanssa. Esimerkiksi jokin yhteinen harrastus, perinne, tapa tms. Meidän mieltymyksemme ja harrastuksemme poikkeavat toisistaan niin radikaalisti, ettemme yksinkertaisesti löydä yhteistä mukavaa tekemistä. Niinpä elämme yhteistä elämää ainoastaan kotimme seinien sisäpuolella, muuten menemme omia menojamme yksin. Minä harrastan omia juttujani, mies omiaan. Minä vietän aikaani omien kavereitteni ja ystävieni kanssa, ja mies omiensa. "Pariskuntatilaisuuksissa" käyn yksin.

Mieheni kyllä kuuntelee ja ymmärtää minua. Hän on valtavan ihana persoona, mutta en pysty kuvittelemaan itseäni avioliitossa hänen kanssaan loppuelämääni. Hänen upeaan persoonaansa alkujaan ihastuinkin, mutta näköjään se ei tunnu riittävän tai siinä ei ole tarpeeksi perustaa liitollemme. Olemme kyllä puhuneet näistä asioista, ja mieskin on useimmiten samaa mieltä. En haluaisi hänenkään hukkaavan elämäänsä minun kanssani, sillä näillä tuntemuksilla en pysty olemaan hänelle sellainen vaimo kuin hän ansaitsisi. Jokainen ansaitsee pyyteetöntä rakkautta ja hyväksyntää.[/QUOTE]

Miksi olette menneet naimisiin????

[QUOTE="vieras";27983610]Menojalka vipattaa ja römpsää kutkuttaa. Se tavallinen kulkulumpun tarina.[/QUOTE]

Olipas kauniisti sanottu. Puhutko noin päin naamaakin ihmisille, vai kuoriutuuko sinusta netin ihmeellisessä ja anonyymissä maailmassa tuollainen sanaseppo?

Kommenttiisi kuitenkin sen verran, että ennemmin toivoisin yksinoloa kuin muita miehiä. Seksi tässä on vähiten mielessä. Toivoisin mielekästä parisuhdetta, sillä olen ehdottomasti parisuhdeihminen. Sillä kuitenkin on - yllätys yllätys - merkitystä, että KENEN kanssa siinä parisuhteessa elellään.

[QUOTE="vieras";27983634]Miksi olette menneet naimisiin????[/QUOTE]

Voi, en osaa vastata tuohon. Ehkä elin vaaleanpunaisissa unelmissa, ajattelin naiivisti, että hitsaudumme toisiimme papin aamenen myötä. Typerää ajatella noin, sen kyllä tiedostan - vaikkakin valitettavasti vasta jälkeenpäin. Ehkä hämäännyin myös siitä, että minulla oli turvallinen olla mieheni kanssa. Kuvittelin sen riittävän.

Jos teillä ei ole lapsia ja molemmat on samaa mieltä siitä, että voisi olla onnellisempi yksin tai jonkun muun kanssa, ni hittojako te mietitte?

Jos teillä on yhteisiä lapsia, niin sitten suosittelen kyllä käyttämään kaikki mahdolliset keinot suhteen elvyttämiseksi ja perheen säilyttämiseksi, mutta jos on kaksi aikuista, jotka on naiviuuttaan tai muuten vääristä syistä päätyneet yhteen ja erostanne ei kärsi ulkopuliset ihmiset (=oma jälkikasvu), ni älkää ny hyvät ihmiset tuhlatko elämäänne huonossa suhteessa jos voi saada paremmankin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Miehesi on turvallinen ja kiva, mutta se ei riitä sinulle.

Haluaisit miehestä jotain "haastetta", hänen pitäisi "sytyttää" sinut jotenkin. Haluaisit arvostaa miestäsi enemmän, olla ylpeä hänestä. Haluaisit, että voisit pursuta ylpeyttä ja iloa, kun miehen kanssa näyttäydyt. Ehkäpä edellä mainitut seikat toisivat vipinää myös makuuhuoneeseen. Et kaipaa niinkään pelkkää turvaa, vaan miehen pitäisi olla jotenkin hieman haastava, ei itsestäänselvästi vain läsnä aina.

Lisäksi haluaisit, että teillä olisi jonkin yhteinen intohimo, joka yhdistäisi teitä.

Olenko oikeassa?

Eihän se useinkaan riitä, että toinen on "hyvä tyyppi". Jos teillä ei ole yhteenkuuluvuuden tunnetta, eikä rakkauttakaan ainakaan sinun puoleltasi, niin ei ero ole ollenkaan huono vaihtoehto. Mutta oliko nämä puuttuvat asiat suhteessanne joskus?

[QUOTE="vieras";27984343]Eihän se useinkaan riitä, että toinen on "hyvä tyyppi". Jos teillä ei ole yhteenkuuluvuuden tunnetta, eikä rakkauttakaan ainakaan sinun puoleltasi, niin ei ero ole ollenkaan huono vaihtoehto. Mutta oliko nämä puuttuvat asiat suhteessanne joskus?[/QUOTE]

Joskus aikoinaan... kyllä. Sekin tosin johtui varmaan nuoruudesta, siitä että luuli ja halusi rakastaa ja kuulua jonkun kanssa yhteen. En enää edes tiedä, mikä on ollut totta ja mikä kuvitelmaa. Tahto oli kova, mutta käytännössä hankalampaa esittää muuta kuin miten asiat todella ovat. Eikä sitä tahtoakaan enää siis ole.

Minä en ymmärrä tuollaista, että mennään naimisiin vaikka ei ole oikeasti rakastunut.
Monet tuntuvat valitsevan turvallisuuden tunteen, mutta eihän sillä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.
Ap:kin tuhlannut monta vuotta turhaan suhteeseen- kuinka kauan olette olleet naimisissa?
Ota nyt äkkiä ero, että ehdit elää vähän omaa elämääsi onnellisenakin! Teksteistäsi huokuu se, ettei teillä todellakaan ole rakkautta, ei ole varmaan koskaan ollutkaan.

[QUOTE="vieras";27987751]Minä en ymmärrä tuollaista, että mennään naimisiin vaikka ei ole oikeasti rakastunut.
Monet tuntuvat valitsevan turvallisuuden tunteen, mutta eihän sillä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.
Ap:kin tuhlannut monta vuotta turhaan suhteeseen- kuinka kauan olette olleet naimisissa?
Ota nyt äkkiä ero, että ehdit elää vähän omaa elämääsi onnellisenakin! Teksteistäsi huokuu se, ettei teillä todellakaan ole rakkautta, ei ole varmaan koskaan ollutkaan.[/QUOTE]

Naimisissa vasta 2 vuotta, sitä ennen yhdessä vuosia. Eli ehkäpä naimisiinmeno tapahtui jonkinlaisesta tottumuksestakin, "koska näin kuuluu tehdä".
En minäkään ymmärrä sellaista, että mennään naimisiin vaikkei oltaisi oikeasti rakastuneita. Arvaa suunnittelinko elämäni tai avioliittomme tällaiseksi......

Yhteistyössä