avioero ulkomailla - lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kansalainen x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkennan nyt, etta kaikki kysymykset ovat hypoteettisia - en ole naimisissa eika lapsia ole. Pitka suhde ulkomailla on takana ja lapsia tulisi hankkia nyt tai ei koskaan. Pelottaa vaan kovasti, ja haluaisin maksimoida omat etuudet tulevaisuudessa. Eli siis vastaustenne perusteella ei kannata menna naimisiin, ja mikali ero siintaa kiikarissa, kannattaa muuttaa Suomeen juuri sopivasti sita ennen? En toki oleta vastaustenne olevan taysin oikeita, mutta eikos nama ratkaisut maalaisjarjella yleensa tehda, jota oletan teidan vastaustenne edustavan :)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Tulisi, miehelle ja hänen avioitumishaaveilleen :D

Niin siis oikeasti, ero Suomessa ei piisaisi? =) Tai sinullekaan, jos joskus vaikka löytäisitkin uuden rakkauden ja tämäkin tapahtuisi Turkissa ja siellä haluaisit mennä uudelleen naimisiin? =)

olen kuullut,että jos on Turkissa mennyt naimisiin ja eroaa ( tapahtui se sitten täällä tai siellä ),ei enää voi avioitua Turkissa..en tiedä koskeeko tämä ainoastaan muita kansalaisuuksia paitsi turkkilaisia..

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Miten teillä on lasten kansalaisuudet?

Suomi ja Norja.

Ok, olisko mahdollista, että olisivat myös Tanskan kansalaisia synnyttyään siellä? Että olisitte hakeneet myös sitä?

Ei. Jomman kumman vanhemmista pitää olla Tanskan kansalainen, jotta lapsi sen saisi. Toki sitten täysikäisinä voivat lapset lähinnä ilmoittamalla hankkia sen Tanskan kansalaisuuden, koska ovat sitten jo niin monta vuotta täällä asuneet.

Niin siis oikeasti, ero Suomessa ei piisaisi? =) Tai sinullekaan, jos joskus vaikka löytäisitkin uuden rakkauden ja tämäkin tapahtuisi Turkissa ja siellä haluaisit mennä uudelleen naimisiin? =)

Jos haluaisin avioitua toistamiseen turkkilaisen kanssa, niin avioero pitäisi hoitaa myös Turkin päässä.
Samoin, jos mies haluaisi avioitua uudelleen - joko täällä tai Turkissa.
Mutta minun elämääni Suomessa ei mitenkään vaikuttaisi se, että olen edelleen naimisissa Turkissa, JOS en avioidu toistamiseen turkkilaisen kanssa. Suomalaisen kanssa pääsisin naimisiin, tai minkä muun maan kansalaisen kanssa tahansa, vaan en toisen turkkilaisen, ellei eroa hoideta loppuun sielläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
olen kuullut,että jos on Turkissa mennyt naimisiin ja eroaa ( tapahtui se sitten täällä tai siellä ),ei enää voi avioitua Turkissa..en tiedä koskeeko tämä ainoastaan muita kansalaisuuksia paitsi turkkilaisia..

Mulla on suomalainen kaveri, joka on toista kertaa naimisissa turkkilaisen kanssa (ja hän on miehelleen suomalainen vaimo numero 2), molemmilla kerroilla on vihitty Turkissa, eli ei pidä paikkansa.

Hän tottakai hankki itselleen eron myös Turkissa, ennen kun pystyi menemään naimisiin toisen turkkilaisen kanssa.

Jos haluaisin avioitua toistamiseen turkkilaisen kanssa, niin avioero pitäisi hoitaa myös Turkin päässä.
Samoin, jos mies haluaisi avioitua uudelleen - joko täällä tai Turkissa.
Mutta minun elämääni Suomessa ei mitenkään vaikuttaisi se, että olen edelleen naimisissa Turkissa, JOS en avioidu toistamiseen turkkilaisen kanssa. Suomalaisen kanssa pääsisin naimisiin, tai minkä muun maan kansalaisen kanssa tahansa, vaan en toisen turkkilaisen, ellei eroa hoideta loppuun sielläkin.

Ok, selkokielellä niin blondiinikin ymmärsi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:

Mulla on suomalainen kaveri, joka on toista kertaa naimisissa turkkilaisen kanssa (ja hän on miehelleen suomalainen vaimo numero 2), molemmilla kerroilla on vihitty Turkissa, eli ei pidä paikkansa.

Hän tottakai hankki itselleen eron myös Turkissa, ennen kun pystyi menemään naimisiin toisen turkkilaisen kanssa.

ok..kuulin vaan joskus aikaa sitten tämmösen jutun..

No, me tultiin Kanadaan 5 vuotta sitten ja mies loysi toisen naisen. Ma jain 4 lapsen kanssa asumaan meidan taloon. Mies haluaa pitaa lapset Kanadassa mina haluan muuttaa Suomeen. Saan lapset kanssani Suomeen kun he ovat vanhempia...jo 16 vuotias saa sanoa missa haluaa asua...Mutta on taa kamalaa...jo 2 vuotta mennyt ja asiaa puidaan oikeudessa kohtapuolin. Tuossa on 10.000 dollarin lasku odottamassa...en tieda mista otan rahat, kaikki on auki/Ei hyva.

Uusimmat

Yhteistyössä