Avioero,mitä tarvitsee tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UusiAlku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UusiAlku

Vieras
Tilanne on että ero tulossa. Syitä en ala erittelemään.
Yksi yhteinen lapsi,isyyttä ei ole tunnustettu,eli varmaan tarvii lastenvalvojalle aika varata?
Lapsi jää asumaan minun kanssa,eli samalla reissulla varmaan luonnistuu noi tapaamiset ja elatukseen liittyvät asiat.
Asumme vuokralla ja minä muutan pois heti kun saan asunnon eli 2 viikon sisään. Mitä saan ottaa mukaan. Kummallakaan ei ole omaisuutta,kaikki mitä omistamme on näiden seinien sisäpuolella. Voidaanko jakaa kalusteet sun muut tasan? Eli voinko ottaa jotain jo uuteen kotiin ettei sinne kaikkea tarvi uutta ostaa.
Avioerohakemuksen on molemmat allekirjoittanu,lähetän sen,kuinka pian tulee vahvistusta että paperit perillä ja ero laitetaan alulle?

Isyyttä ei tarvi tunnustaa jos lapsi on syntynyt avioliitossa, aviomies on automaattisesti isä. Mutta jos lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella niin tosiaan ensin isyyden tunnustaminen ja samalla reissulla nuo muut asiat.
Tavarat voitte jakaa ihan niinkuin haluatte, kunhan se tapahtuu sovussa eli jos miehellesi sopii että otat mukaasi tietyt tavarat niin sitten asia on sillä selvä.

Avioerohakemuksen lähetyksen jälkeen menee muutama päivä, että tulee se vahvistus miehelle ja lasku sinulle.
Huoltajuus- ja elatussopimukset kannattaa käydä lastenvalvojalla tekemässä.
Onko lapsi syntynyt kun olette olleet naimisissa? Silloinhan isyyttä ei edes erikseen tarvitse tunnustaa.
Avioliitossa yhdessä hankittu omaisuus jaetaan kahtia eli voitte vaikka keskenään sopia mitkä tavarat sinä otat ja mitkä mies. Ositus pitäisi kuulemma joka tapauksessa tehdä sillä se vaikuttaa esim. jos sinä saat tulevaisuudessa perintöä. Ilman ositusta, osa tuosta perinnöstä kuuluu miehellesi.

Aivan joo,unohdin mainita,siis mies on lapsen isä mutta menimme naimisiin vasta lapsen syntymän jälkeen. Eli kaikki on suhteellisen hyvällä mallilla sitten. Olemme jo ajatustasolla jakaneet tavarat ja ne menee suht puoliksi,kumpikin vie omansa ja yhteiset jaetaan toi sulle-toi mulle periaatteella.

Yhteistyössä