Avioero ja uusi mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolissaan"

Vieras
Me erottiin alkuvuodesta lasten isän kanssa. Ero on ollut erittäin riitaisa ja nyt ex uhkailee että jos meille uuden miehen kanssa tulee vakavampikin suhde (muutetaan yhteen, kihlat ym) niin vie multa lasten huoltajuuden.. Onko sillä oikeasti mahdollisuus tehdä noin? Mä käyn töissä 3 vuoroo ja itse ex työtön, siihen kuulemma vetoaa. Lapset 12v ja 10v

Sinuna talentaisin jokaikisen viestin mikä ex lähettää. Ja kyllä saa saat jatkaa elämäsi. Sinulla on työ, voit elättää lapsias ilman sossun tukea. Ex on työtön, millä hän elettää lapsia!? Vai luuleko hän saavasi sinulta sopivan summan elareita ettei tarvitse mennä töihin!?

Mutta hänen mielestä se on peruste sille et saa lapset ja vielä kun mä oon kuulemma juoppo ja maksullinen nainenkin... Juon ehkä 2 kertaa vuodessa.. En tiennyt että lapset saa sanoa mitään asiaan. Toi on kyllä hyvä asia jos menee siihen pisteeseen :)

[QUOTE="Huolissaan";28428423]Mutta hänen mielestä se on peruste sille et saa lapset ja vielä kun mä oon kuulemma juoppo ja maksullinen nainenkin... Juon ehkä 2 kertaa vuodessa.. En tiennyt että lapset saa sanoa mitään asiaan. Toi on kyllä hyvä asia jos menee siihen pisteeseen :)[/QUOTE]

Jos nämä syytökset tulevat kirjallisesti - esimerkiksi tekstiviesteinä, niin talleta ne kaikki. Luultavasti perättömät herjat kääntyvät miestä vastaan.

Kannattaisko kummankin nyt tässä vaiheessa viimeistään perehtyä omiin oikeuksiinsa ja velvollisuuksiinsa elatuksista ja huoltajuudesta?
Myös lastenvalvojaan voi olla yhteyksissä ja kysellä, jos jokin askarruttaa.
Kai teillä on jo voimassaolevat elatus- ja huoltajuussopimukset?

hienon miehen kanssa oot kyllä lapsia tehnyt :(
lapsille kurjaa että teidän välit on tuollaset. eiköhän se työttömyys oo vaan iso miinus huoltajuuskiistoissa. noin isot lapset kun ei tarvi mitään päivähoitojakaan.
parempaan ilmeisesti vaihdoit ja exä on katkera

Aika yleistä juuri tuo, että jos erotaan niin toinen alkaa uhkaamaan lasten viemisellä jos toiselle tulee uusi kumppani. Mutta se ei ole peruste, toki ex voi ilmoitella perättömiä sossuun ja sitten joudutte selvityksiin, mutta sinulla ei käsittääkseni ole mitään hätää.. Ota hyvä asianajaja

Aika varattuna lastenvalvojalle joka ei nyt ihan vielä ole. Mä olen netistä koittanut saada tietoa asioista ja aijonkin kysyä lastenvalvojalta asioista etten ihan oman mututuntuman varassa ole. Ex on todellakin katkera kun jätin hänet vaikkakaan en uuden miehen takia vaan siksi kun elämä meni ihan mahdottomaksi. Lapset tuli tehtyä tolle ääliölle mutta en lapsiani kadu koskaan!
Olishan se ollut hyvä jos eron olisi saanut hoidettua fiksusti mutta ex valitsi näin..

Hyvä homma, et asiat hoidossa.

Mun kans tuli tehtyä lapset todella hienolle ihmiselle.. Voi luoooja.. Vähän vastaava tapaus, kun tää sun entinen sankarisi, ainoana onnena tässä erotilanteessa on se, et se on niin nössö lapanen, ettei lähde mun kanssa riitelemään näissä asioissa. Jotain pientä kiusaa koittaa silloin tällöin keksiä, mut ne lähinnä naurattaa..

"Lapsen huolto- ja tapaamisoikeuspäätöksen täytäntöönpanosta on määräykset erillisessä täytäntöönpanolaissa. Täytäntöönpantavia tuomioistuimen päätöksiä ovat lapsen huoltoa koskeva päätös, päätös lapsen luovuttamisesta huoltajalleen, lapsen tapaamisoikeudesta annettu päätös ja päätös siitä, kenen luona lapsen tulee asua. Laki koskee myös sosiaalitoimen vahvistamien lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta koskevien sopimusten täytäntöönpanoa.

Jos lapsi on täyttänyt 12 vuotta, täytäntöönpanoon ei saa ryhtyä vastoin lapsen tahtoa. Täytäntöönpanoon ei saa ryhtyä myöskään vastoin 12 vuotta nuoremman lapsen tahtoa, jos lapsi on niin kehittynyt, että häneen tahtoonsa voidaan kiinnittää huomiota."

http://vanhemmat.mll.fi/yhteiskunnan_tuki_perheille/perhe_ja_huoltajuus.php

[QUOTE="juups";28428487]Hyvä homma, et asiat hoidossa.

Mun kans tuli tehtyä lapset todella hienolle ihmiselle.. Voi luoooja.. Vähän vastaava tapaus, kun tää sun entinen sankarisi, ainoana onnena tässä erotilanteessa on se, et se on niin nössö lapanen, ettei lähde mun kanssa riitelemään näissä asioissa. Jotain pientä kiusaa koittaa silloin tällöin keksiä, mut ne lähinnä naurattaa..[/QUOTE]

Näitä sankareita haalitaan ;) olis vain meilläkin noin niin olisi helpompaa!

[QUOTE="Huolissaan";28428516]Näitä sankareita haalitaan ;) olis vain meilläkin noin niin olisi helpompaa![/QUOTE]

Jaa-a... :D
Oon kyllä nyt löytänyt niin ihanan miehen, etten olisi ikinä uskonut tuommoisia olevan olemassakaan..
Edellisestä suhteesta "käteen" jäi ihanat lapset:) ja nyt voi uudessa suhteessa keskittyä ihan muihin asioihin, kuin varsinaiseen perheen perustamiseen.
Niistä lapsistakin voisi nauttia paremmin, jollei toi isäksikin kutsuttu surkimus olisi pakko pitää osittain kuvioissa..

minusta sinä olet se pahis! ei exäsi.

koks ailmeisesti ex rakastaa sua vielä, eli sinä olet se perheen rikkoja! luultavasti et edes käynyt pariterapiassa. taisit vaan paeta ongelmia! etkä ratkaista mitään.

[QUOTE="juups";28428555]Jaa-a... :D
Oon kyllä nyt löytänyt niin ihanan miehen, etten olisi ikinä uskonut tuommoisia olevan olemassakaan..
Edellisestä suhteesta "käteen" jäi ihanat lapset:) ja nyt voi uudessa suhteessa keskittyä ihan muihin asioihin, kuin varsinaiseen perheen perustamiseen.
Niistä lapsistakin voisi nauttia paremmin, jollei toi isäksikin kutsuttu surkimus olisi pakko pitää osittain kuvioissa..[/QUOTE]

Mulla on nyt niin ihana mies etten voisi muuta toivoa :) olen ihan rakastunut <3
Mä en aijo tota ääliöö pitää elämässä muuten kuin pakolliset kuviot vaatii!

[QUOTE="hessu";28428567]minusta sinä olet se pahis! ei exäsi.

koks ailmeisesti ex rakastaa sua vielä, eli sinä olet se perheen rikkoja! luultavasti et edes käynyt pariterapiassa. taisit vaan paeta ongelmia! etkä ratkaista mitään.[/QUOTE]

Niin, että rakkaudesta hevosetkin potkii?
Tollaset luuserit kuin ap:n exä on, yrittävät vain loppuun saakka kontrolloida toisen elämää. Oma elämänhallinta hyypiöillä on tosin tyypillisesti täysin hukassa.

Eh, sillä ei ole mitään väliä käytkö töissä vai et, ei kukaan vaan "ota" lapsia keneltäkään tai löytää itsensä vankilasta.

Miksi ihmiset antaa pelotella itseään, kyllähän sen järkikin sanoo, ettei ilman todella vakavia asianhaaroja toinen vanhempi vain saa lapsia toiselta.

Ja ne asianhaarat on oltava todistettavissa, ei mikään sana vastaan sanaa ole tarpeeksi.

[QUOTE="Huolissaan";28428434]Elareiden varaan laskenu. Että mä annan hänelle tukun kahisevaa joka kuukausi kun kerran lähdin avioliitosta![/QUOTE]

Hehhe, tämä maa missä eletään on Suomi, ei ämerikka eikä saippua-ooppera. :) Jos tosiaan välit ovat huonot, niin mä suosittelen käymään kaiken yhteydenpidon joko vain lastenvalvojan välityksellä tai vain ja ainoastaan tektiviestillä -ja vain lasten asioista ja asiallisesti. Jos exä ei tähän kykene, se on voi voi ja kyynel. Säästä kaikki viestit mitä siltä tulee.

Yhteistyössä