AVIOEHDOSTA!!!!!!!

Meillä ongelmana hankalat isovanhemmat. Tyrkyttävät väkisin avioehtoa eivätkä edes onnitelleet häiden johdosta.

Me emme halua avioehtoa ja osa syy oli naimisiin menolle juuri turvata aviopuliso kun toinen kuolee.

Meillä on 4 yhteistä lasta, yhteinen omistusasunto, yhteiset lainat ja yhteinen tili. Kummallakaan ei suurta omaisuutta vaan kaikki hankittu yhdessä kun on oltu 16 vuotiaasta asti jo yhdessä. Eli miksi hankkia moinen? Juuri näillä isovanhemmilla on paljon omaisuutta ja sen takia varmaan avioehtoa väkisin tyrkyttävät.

Me loukkaannuimme moisesta. Mielestämme avioehdolla juuri tuomitaan jo etukäteen koko liitto. Silloin on hyvä jos on jo kummallakin paljon omaa omaisuutta ennen avioliittoa. Mutta meidän tapauksessamme ei. Meillä kun kaikki yhteistä. Koko hää päivä meni pilalle kun kehtasivat avioehdon ottaa puheeksi. Mielestäni se ei kuulu isovanhemmille tai muilllekkaan.


MIELIPITEITÄ ASIASTA KIITOS!


 
Minusta tuo asia ei kuulu pätkääkään muille kuin teille. Itse sanoisin, että avioehtoa ei haluta ja asia loppuunkäsitelty. Yhteiselämää koskevat päätökset ovat aikuisten ihmisten oma asia. Oli ne sitten "hyviä" tai "huonoja" jonkun toisen näkökulmasta. Toki mielipiteensä voi asiallisesti ilmaista, mutta ei avioehtoa hääpäivänä ruveta tuputtamaan...
 
tantsu80
no ompas tylyt appivanhemmat... En käsitä kyllä,että mennään toisten onnen päivä pilaamaaan moisilla ehdotuksilla.. Voihan ne appivanhemmat tehä semmosen testamentin,jossa sitten tehdään selväksi,ettei miniälle tarvii antaa mitään.. Luulis sen olevan mahollista.. Mutta ei tuommoset puheet kyllä hääpäivään sovi eikä muutenkaan oo heijän asia sitä tuputtaa. Meilläkään ei oo eikä tuu avioehtoa,kun kaikki yhteistä. Avioehto on varautumista eroon ja sitähän me emme suostu edes ajattelemaan. Jos joskus niin huonosti käy,niin fifty-fifty sit menee,ku kerta kaikki yhessä hommattukkin.

 
Teette niinkuin itse haluatte. Mutta mun mielestä avioehto on aika turha tuossa vaiheessa, kun omistatte jo kaiken puoliksi. Kuten sanoit, niin eri asia olisi, jos molemilla/toisella omaisuutta omissa nimissä..
 
Asiahan ei kuulu appivanhemmille!!!
Ja mun mielestä perintö on henkilökohtanen ei tuu puolisolle,, ja jos nyt sattus niin käymään että appivanhempas heittäs lusikan nurkkaan ja te eroaisitte nii sulla ei ois mitään oikeutta perintöön.

Että olen sitä mieltä että ihan suotta sitä tehdä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 20:58 Susanna 84 kirjoitti:
Asiahan ei kuulu appivanhemmille!!!
Ja mun mielestä perintö on henkilökohtanen ei tuu puolisolle,, ja jos nyt sattus niin käymään että appivanhempas heittäs lusikan nurkkaan ja te eroaisitte nii sulla ei ois mitään oikeutta perintöön.

Että olen sitä mieltä että ihan suotta sitä tehdä...
Perintö kuuluu puolisolle, jos toinen kuolee avioliiton aikana (ellei testamenttia oo toisin tehty). Ja sit tietenkään puolisolle ei ole mitään oikeutta perintöön, jos on eronnut ennen toisen kuolemaa.
 
näin se mene
jos appivanhemmat kuolee, miehesi perii heidät. ja jos teille ero tulee, myös sinä olet oikeutettu puoleen siitä, kaikkihan laitetaan puoliksi!

eli varmaan juuri tuon takia appivanhemmat haluaa avioehdon ettei mahdollisesti heidän jo kuoltua ja teidän erotilanteessa mene puolet perinnöstä sinulle.

mutta jos toi on juuri se syy niin appivanhempien kannattais tehdä testamentti jossa poissuljetaan sinun avio-oikeus perintöön jos ero tulee ja kun miehesi on jo saanut perinnön
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 12:08 äitix4 kirjoitti:
Meillä ongelmana hankalat isovanhemmat. Tyrkyttävät väkisin avioehtoa eivätkä edes onnitelleet häiden johdosta.

Me emme halua avioehtoa ja osa syy oli naimisiin menolle juuri turvata aviopuliso kun toinen kuolee.

Meillä on 4 yhteistä lasta, yhteinen omistusasunto, yhteiset lainat ja yhteinen tili. Kummallakaan ei suurta omaisuutta vaan kaikki hankittu yhdessä kun on oltu 16 vuotiaasta asti jo yhdessä. Eli miksi hankkia moinen? Juuri näillä isovanhemmilla on paljon omaisuutta ja sen takia varmaan avioehtoa väkisin tyrkyttävät.

Me loukkaannuimme moisesta. Mielestämme avioehdolla juuri tuomitaan jo etukäteen koko liitto. Silloin on hyvä jos on jo kummallakin paljon omaa omaisuutta ennen avioliittoa. Mutta meidän tapauksessamme ei. Meillä kun kaikki yhteistä. Koko hää päivä meni pilalle kun kehtasivat avioehdon ottaa puheeksi. Mielestäni se ei kuulu isovanhemmille tai muilllekkaan.


MIELIPITEITÄ ASIASTA KIITOS!
Mielestäni avioehdosta ja rahasta puhumisesta ei saisi loukkaantua. Mutta tietysti asiasta ei keskustella hääpäivänä ja muutenkin tilaisuus ja ajankohta tulee katsoa sopivaksi.

Minusta avioehdon laatiminen on realismia. Meilläkin se on, mutta emme aijo erota. Mutta ei siitä mítään haittaa ole. Meillä on myös testamentti. Noita on erilaisia vaihtoehtoja ja kannattaa tutustua miten lakiasiat menee jos tapahtuu ikäviä. Toisaalta, asia on teidän kahden välinen, ei vanhempien. Vanhemmat voivat suojata perintönsä testamentilla.
 
tantsu80

Mielestäni avioehdosta ja rahasta puhumisesta ei saisi loukkaantua. Mutta tietysti asiasta ei keskustella hääpäivänä ja muutenkin tilaisuus ja ajankohta tulee katsoa sopivaksi.

Minusta avioehdon laatiminen on realismia. Meilläkin se on, mutta emme aijo erota. Mutta ei siitä mítään haittaa ole. Meillä on myös testamentti. Noita on erilaisia vaihtoehtoja ja kannattaa tutustua miten lakiasiat menee jos tapahtuu ikäviä. Toisaalta, asia on teidän kahden välinen, ei vanhempien. Vanhemmat voivat suojata perintönsä testamentilla.
[/quote]

Juu,en mä sanokaan,että jos teet avioehdon,se automaattisesti johtaa eroon.

Meillä molemmat on sitä mieltä,että avioehtoa ei tehdä. Testamentinteko on käynyt mielessä, varsinkin nyt kun on perhettäkin. Kuolema kun tulee eteen jokaisella jossain vaiheessa.
 
Kiitos neuvoista! Olen edelleen kyllä loukkaantunut mieheni isovanhempien kohtelusta kun eivät edes onnitelleet. Eniten suututti heidän aseenteensa, olivat vain huolissaan omaisuudestaan eivätkä iloisia meidän puolestamme...

He eivät muutenkaan ole kiinnostuneita elämästämme eikä lapsen lapsistaan. Eivät ikinä soita kuulumisia tai auta lasten hoidossa.

Mieheni on sanonutkin että hänellä ei ole normaalia suhdetta vanhempiinsa eikä voi sille mitään... Enkä häntä siitä voi syyttääkkään.
Olen miettinyt sen niin että, isovanhemmat itse siinä menettävät jos eivät halua pitää yhteyttä lapsen lapsiinsa.... Nyt minua ei sitäkään vähää kiinnosta käydä lasten kanssa siellä väkisin kylässä....

Me olemme mieheni kanssa yhdessä päättäneet ettemme avioehtoa halua. Saavat isovanhemmat itse sitten laatia testamenttinsa sellaiseksi kuin haluavat. Meitä ei edes kiinnostona mitkään perintörahat.

Minusta yleenssäkkin keski iässä olevien ihmisten pitäisi itse nauttia rahoistaan kun vielä voivat. Mitä ne siellä pankki tilillä auttavat, eikä niitä hautaansa mukaan saa. Kävisivät kylpylöissä yms ja nauttisivat eläkepäivistä...


äitix4

lapset 1v, 3v, 5v ja 7v
 

Yhteistyössä