Avent Niplette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pipsa Possu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pipsa Possu

Jäsen
27.09.2006
152
0
16
Huomenta!

Tuommoinen pitäisi hankkia, jotta imetys onnistuisi ilman rintakumia.
Siispä kyselen, onko kellään kokemusta ko. laitteesta ja jos on, oliko toimiva/ tuliko tuloksia? Kauanko käytit?

Kiitos vastauksestasi!

Heips Pipsa!

Olen miettinyt samaa. Ja haluaisin kuulla kokemuksia äideiltä, joilla on sisäänpäin kääntyneet nännit.

Käytin Avent Nipletteä ennen kuin aloimme yrittämään vauvaa. Olin vuosia kysynyt aina gyneltä, että pitääkö sisäänpäin kääntyneille nänneille tehdä jotain. Kaikki ovat vain pyöritelleet silmiään epätietoisina. Mietin jo leikkaustakin ennen vauvanyritystä, mutta siihen sentään sanottiin, että joutuisivat leikkaamaan maitotiehyet poikki. Eli leikkaus olisi ollut vain kosmeettinen apu.

Järkeilin siis, että jos nännit hoitaisi kuntoon ennen imetystä, niin homma helpottuisi. Niplette oli niin kivulias, että en jaksanut montaa viikkoa käyttää. Vaikka Niplette onnistuikin kääntämään nännit, ei tulos kestänyt montaa minuuttia. Soitin lähineuvolaan, josta vihdoinkin löytyi joka joka tuntui törmänneen onglemaan. Sanottiin, että sisäänpäin kääntyneillä nänneillä voi yleensä imettää aivan yhtä hyvin. Nyt odotuksen aikanakin neuvolasta on sanottu, että todennäköisesti aluksi tarvitaan rintakumia, mutta nännien ei pitäisi olla ongelma.

Rintakumien käyttö oli mielestäni todella hankalaa. Niplette toi avun muistaakseni parin viikon käytön jälkeen, eli kannattaa vaikka pitää tunti päivässä ja aloittaa muutama viikko ennen synnytystä.
Suosittelen.

En ole ihan varma tuosta termistä "sisäänpäin kääntyneet nännit", mutta olettaisin että omiani saattoi kutsua sellaisiksi, ennen esikoisen imetystä.
Hommastahan ei meinannut tulla oikein mitään, kun ei ollut oikein mistä tarttua, mitä itse ohjata vauvalle suuhun. Rintakumeilla saatiin homma kuitenkin alkuun, niin että laitoin rintakumin paikoilleen, lypsin rintakumin nännin täyteen maitoa, ja tämän vauva sitten ensimmäisenä suuhunsa imaisi. Tilalle tuli tietysti tyhjiö, mikä puolestaan vetäisi nännin esille. Enkä lopulta käyttänytkään rintakumeja kuin pari päivää, tämän jälkeen nännit olivat jo itsestäänkin esillä, ja imetin puoli vuotta. Imetyksen jälkeenkään ne eivät ole mihinkään enää kadonneet, joten sairaalassa hoitajan suusta kuulemani lausahdus "kyllä vauva äidilleen nännit tekee" piti ainakin minun kohdallani paikkansa.

Rintakumeista sanoisin, ettei niitä kannata suinkaan pitää koko imetyksen ajan, vaan vain alussa sen verran, että vauva imaisee nännin kumin avulla esille, sitten irroittaa vauva varovasti rinnasta, ottaa kumi pois välistä, ja äkkiä paljas rinta takaisin vauvan suuhun.

Ja lisääkin saa laittaa :)

Alan pikku hiljaa kallistua Nipleten ostoon. Saattaahan olla, että menee 40 euroa kankkulan kaivoon, mutta kokeilen kumminkin ja voishan sen rahan turhempaankin käyttää :)

Itse olen siis edellistä imettänyt kolme kuukautta kumeilla ja neiti ei enää alun kumittelun jälkeen huolinut pelkkää tissiä suuhunsa :( Ja nyt haluaisin ihan ilman kumeja imettää. Ei siksi, että kokisin sen jotenkin vaivalloiseksi, mutta kumminkin...

Yhteistyössä