Avautumisvaiheen kivut: Tasaista vai kovenevaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselijä

Vieras
Itsellä on kokemusta vain puoliväliin auenneesta kohdunsuusta, joten kertokaas sen kokonaan kokeneet. Eli sattuuko avautumisvaiheessa koko ajan suunnilleen yhtä paljon, vai onko vikat sentit ihan helvettiä? Kiitos tiedosta!

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ekat sentit oli kamalimpia. 3 cm eteenpäin ei tuntunut missään. Mutta sain kyllä puudutukset molemmissa synnytyksissä eli mistään 8-9 cm luomujutuista ei oo tiatoo.

Ai jaa! Mulla taas aukes kolmeen senttiin ilman kipua, sen jälkeen vasta alkoi sattua niin hemmetisti. Menipä tää nyt hankalaksi:).

Kyllä mullakin auenneet ekat sentit kovilla kivuilla, mutta siedettävillä. Puudutukset olen molemmissa synnytyksissä saanut joskus 6-7cm:n kohdilla, kun kivut olleet jo hirveitä, joten lopusta en sitten tiedä, luultavasti olisivat vain koventuneet.

Ekassa karseet kivut jotka koveni jo silloinkin kun ei oikein mitään edistymistä tapahtunut. Toisessa en edes oikein itse "huomannut" että oli jo lähes kokonaan auki heti kun sairaalaan päästiin. Én huomannut että kipu olisi muuttunut, kesto vähän piteni.

Alkuperäinen kirjoittaja PåDenDär:
Mulla aukes paikat 9 senttiin noin kolmessa tunnissa, ja kivut olivar helvetillisiä alusta loppuun :D

Mutta sä olit sentään nopee! :D

Mulla ei ollut kipuja, mutta eipä etenkään kuopus olisi ikinä ulos tullutkaan ilman oksitosiinia....supistukset alkoi uudenvuodenyönä yhdeltä, ja sälli syntyi 26 h kuluttua |O

Mulla esikoisesta kivut oli tipan takia tasaisen tappavat, onneksi sain epiduraalin. Toisesta kivut paheni kokoajan, kamalin oli se tunti jonka aikana avautu 7cm..se oli yhtä isoa supistusta.

ja loppuvuodesta pääsee taas kokemaan sen kaiken ihanuuden :heart:

Yhteistyössä