Avautumista kaverin kyläilyistä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="milli";23124865]No voi tsiisus mikä ämmä! Vähän törkeetä. Mua ainakin ärsyttää suunnattomasti jo se, jos lapsia ei kylässä yhtään komenneta, saati sitten, että mennään jääkaapille jne. omin lupineen... Mun mielestä kyläilyn päätteeksi kerätään lelut ja siivotaan muutenkin vähän jälkiä, jotka selvästi kyläillyt perhe on saanut aikaan...[/QUOTE]

Niin samaa mieltä. Varsinkin tuon lopun kans. Että ärsyttää, jos oma koti on pommin jäljiltä vieraiden lasten jäljiltä. Itse aina yritän ainakin enimmät sotkut siivota.

Miksi ihmeessä jaksat ottaa kyseisen Paulan vierailulle kun hän ei selvästikään aiheuta sinulle hyvää mieltä. Kyllä ihmisen pitää itseään sen verran kunnioittaa, että raivaa pahimmat energiasyöpöt ja pahanolon aiheuttajat lähipiiristään.

Melko törkeä emäntä. Kyllä meilläkin paremmat ystävät käyvät itse jääkaapista ruokaa/juomaa hakemassa, mutta kyse todellakin vain parhaista ystävistä, ja kysyvät kyllä, jos avaamaton tai joku erikoisempi ruokapurkki kyseessä.
Mutta joo, en tiedä itsekään, miten tuollaiselle kehtaisi suoraan sanoa, sillä vaikuttaisi vähän idioottimaiselta ottaa puheeksi se, kuinka itseä nyt ärstyttää kun toinen aina kuvittelee pääsevänsä saunaan yms...
Eli varmaan itse yrittäisin vain vältellä ko. ihmistä viimeiseen asti.

Sitä voi miettiä miksi otan Paulan toisinaan kylään. Mielestäni tämä käytös on lisääntynyt ja Paula on pikkuhiljaa alkanut käyttäytyä noin. Ehkä tutustuttuamme vieraskoreus on jäänyt. Mulla ei ole liikoja kavereita. Muutin työn perässä tänne ja Paula sattui tuntumaan ok tyypiltä. Siksi ihmeessä. Ei hän heti alkuun tuollainen ollut.

[QUOTE="vieras";23124137]Sanoisin että ei sovi... meillä ei koirat vieraile, eikä vieraiden lapset mene jääkaapilla, lisäksi meidän vieraat saunovat ja pesytyvät omissa kodeissaan.[/QUOTE]

Sitä pipoa hieman löysemmälle!
Huh miten nihkeitä ihmisiä onkaan olemassa, on se vaan niin kamalaa kun teidän siistiä ja organisoitua elämäänne tulee sekoittamaan äänekkäämpi sakki joka käyttäytyy eri tavalla kuin te itse, viikonloppu on varmaan totaalisen pilalla kun sinun mehusi on avattu ja saunankin joudut lämmittämään :D Mitä jos aloittaja hyväksyisi sen että ihmiset nyt vain ovat erilaisia, eikä kenenkään puutteellisia käytöstapoja tarvitse niin vakavasti ottaa että pistää pystyyn oikein keskustelun aiheesta.

Olen varmasti ap sinua hieman vanhempi ja elämää enemmän nähnyt. Nuorena en minäkään olisi ehkä uskaltanut suoraan sanoa, mutta jos minulla olisi tuollainen paula tuttavapiirissäni niin sanoisin kyllä hänelle aika suoraan mitä ajattelen hänen vierailuistaan. Sanoisin että eikö ole aika hävytöntä mennä toisen jääkaapille kyläillessä. Tosin olen varma etteivät he ymmärtäisi mitä tarkoitat jos tosiaan ovat noin huonokäytöksisiä kuten kuvailit. Kuitenkin sanoisin mielipiteeni erittäin selkeästi ja toivottaisin heidät kyllä tervetulleeksi jos meno muuttuu.
Ei se ole vaikeaa, mutta tiedän että tottumattomalle hankalaa. Monet meistä on kasvatettu aika hyvin, että sitten kun tapaa tuollaisen paulan voi olla aika häpnaadilla lyöty eikä heti osaa reagoida. Mutta melkoisia sikoja nuo tuntuvat olevat jos todella omin lupineen kaapille menevät.
Eri asia on jos tämä on tapana puolin ja toisin, mutta sellaista kuvaa en apn jutusta saa.

[QUOTE="heh";23125911]Sitä pipoa hieman löysemmälle!
Huh miten nihkeitä ihmisiä onkaan olemassa, on se vaan niin kamalaa kun teidän siistiä ja organisoitua elämäänne tulee sekoittamaan äänekkäämpi sakki joka käyttäytyy eri tavalla kuin te itse, viikonloppu on varmaan totaalisen pilalla kun sinun mehusi on avattu ja saunankin joudut lämmittämään :D Mitä jos aloittaja hyväksyisi sen että ihmiset nyt vain ovat erilaisia, eikä kenenkään puutteellisia käytöstapoja tarvitse niin vakavasti ottaa että pistää pystyyn oikein keskustelun aiheesta.[/QUOTE]

Tai sitten äänekkäämpi sakki voisi hankkai ne alkeelliset käytöstavat...

[QUOTE="heh";23125911]Sitä pipoa hieman löysemmälle!
Huh miten nihkeitä ihmisiä onkaan olemassa, on se vaan niin kamalaa kun teidän siistiä ja organisoitua elämäänne tulee sekoittamaan äänekkäämpi sakki joka käyttäytyy eri tavalla kuin te itse, viikonloppu on varmaan totaalisen pilalla kun sinun mehusi on avattu ja saunankin joudut lämmittämään :D Mitä jos aloittaja hyväksyisi sen että ihmiset nyt vain ovat erilaisia, eikä kenenkään puutteellisia käytöstapoja tarvitse niin vakavasti ottaa että pistää pystyyn oikein keskustelun aiheesta.[/QUOTE]

Hyväksyn erillaisuuden. Mutta enää kodissani ei tuollaisia vieraita kestitä. Olkoot erillaisia muualla. Miksi mun piutäisi katsella nenän kaivamista ruokapöydässä, piereskelyä, kaappien penkomista ja sitä, että koira tekee tarpeet pihallani? Mulla keitti yli, mehu, meluaminen lapsen nukuttamisen aikana ja sauna olivat vaan yksittäisiä esimerkkejä.

Yhteistyössä