avautumista ja valittamista!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minni"

Vieras
parisuhteessa olevat valittaa kun mies ei hoida kotia ja lasta ja kuinka yh:lla on enempi aikaa kun niillä on ainakin joka toinen viikonloppu omaa aikaa ja kesälomat ym ym

monet yh:t valittaa siitää että isä ei näe lasta tarpeeksi(nimim mun yksi ystävä lapsi on jo koululainen eli ei paljoa kotona muutenkaan näy ja isällään koululomat plus 2-3vkonloppua kuussa ja nyt kesällä 6vkoa että kun hänellä ei ole yksin omaa lomaa kun 1,5vkoa ilman lasta että haluaa enemmän)

mä purskahdan kohta itkuun kun olen ystävä porukassamme se ahkera kuuntelija jolle aina puretaan kaikki murheet ja hyvä niin mutta oikeesti mä en ehkä ole aina ihan oikea ihminen kuuntelemaan noita murheita..itse olen 4v pojan äiti jonka isä häippäsi kun lapsi oli 1kk niin toisen matkaan..mulla ei ole vapaita vkonloppuja tai lapsen isä osallistu kustannuksiin ja hankintoihin millään tavalla..työpäivisin ei paljoa kerkeä tekemään muuta kun pakolliset kun menee matka ja työ ajat sitten kerran kuussa teen vielä viikonloppusin töitä että isovanhemmat hoitaa sen yhden yön lastani että olen töissä muuten he eivät oikein jaksa enää hoitaa.

ja sen kaksi kertaa vuodessa kun laitan lapseni hoitoon että pääsen yhdeksi yöksi tuulettumaan kavereiden kanssa niin ei siinäkään paljon kerkeö olemaan yhtä menemistä tukka putkella..inhottavaa kun ei ole parempia tukiverkostoja mutta tilanteelle ei nyt voi mitään

mutta oikeesti miksi te jotkut valitatte niin paljon..

kyllä se nyt vaan fakta on että siinä parisuhteessa on lapsen ja kodin hoito helpompaa kun yh:na kokeilkaa jos ette usko,jo se henkinen tuki toiselta vanhemmalta on paljon!!tai se että saa joskus käydä suihkussa rauhassa.tai edes pääsee hammaslääkäriiin kun hammassärky,sillon kun oli kotona lapsen kanssa ei ollut kovin helppoa tollasenkaan meno!!

anteeksi pakko avautua!!
olkaa onnellisia ne kenellä on ne molemmat vanhemmat,minä kohtaan joka viikko surun lapsessani kun miettii miksei hän saa mennä isälle ja miksi muiden isät hakee päiväkodista..

moni vaan tuppaa kadehtimaan..ja ei sillä päivääkään en vaihatisi pois ja toisaalta enhän tiedä paremmasta muuta kun kuulopuheita,,ekat pari vuotta valvoin lapsen kanssa refluksia ja muuta aina ollut huono nummukaan ja vilkas lapsi,nyt onneksi rupee tasottumaan ja jaksaa itsekin paremmin,pitää vaan pysyä koko ajan liikeessä ja olla lapsen kanssa paljon yhteistä tekemistä että jaksaa..mutta kyllä se olisi kiva joskus sairastaa rauhassa tai se rauhallinen lenkki tai pitkään nukuttu yö..

siis mä en suoraan sanottuna itse ikinä pystyisi olemaan YH en ainakaan pienelle lapselle kun ei edes paskalle rauhassa pääse!

hatun nosto totaali YH:lle kyllä siihen on syynsä miksi ihmiset on tarkotettu kasvattamaan lapsi yhdessä miehen kanssa,hullun hommaa yksin ilman mitään pieniä taukoja puhumattakaan sitten taloudellisesta puolesta jos sattuu olemaan perus duunari ja asumaan esmes pääkaupunkiseudulla.

Hanki sosiaalitoimiston kautta tukiperhe minne saat lapsen kerran kuussa pariksi vuorokaudeksi.
Muutenkin voisit käyttää lapsenvahteja että saisit hengähtää aina välillä.

en uskalla vieraalle antaa lasta,ajatuksenakin ihan kamala lapsi muutenkin aika tollanen ihossa kiinni kun ihan periaate kysymyksenäkin mulla et itse pitää kasvattaa ja mielummin olen itse lapseni kanssa kun vieraalle annan hoitoon..enkä valita ainakaan paljoa,tuntuu vaan että ne ihmiset valittaa paljon enemmän ketkä saa vähän sitä omaa aikaa ja sitten ei enään mikään riitä vaan halutaan enemmän ja enemmän..

kohtahan tuo on jo niin iso että menee kavereiden kanssa niin sitten voin minäkin siirtyä käyntiin passaamisen osalta :D