Avautumis- ja ponnistusvaiheen kesto eri synnytyksissä

• Viestiketjun aloittaja miten teillä
  • Ensimmäinen viesti
miten teillä
Kauanko avautumis- ja ponnistuvaihe on teillä kestänyt ekassa synntytyksessä? Entä mahd. tokassa tai kolmannessa?
Pitääkö paikkansa, että eka synnytys on vaikein ja muut sitten helpompia?

Esikoisen synnytys kesti 4h 37min, ponnistusvaihe 7min.
Kuopuksen synnytys kesti muutaman tunnin pidempään, ponnistusvaihe oli 5min.
Esikoisen kohdalla synntys käynnistettiin ja sain oksitosiinitipan, oli tosi kivulias synnytys. Kuopuksen kohdalla synnytys käynnistyi itsekseen ja ensimmäiset tunnit sain jopa nukuttua, oli jo 7cm auki kun päästiin sairaalaan enkä vielä yhtään kipeä mielestäni.

Esikoisen avautumisvaihe kesti 16 h ja ponnistuvaihe 15min. Kakkosen avautuminen 8h ja ponnistus 7 min. Kolmosen avautuminen vähän vajaa 7h ja ponnistuvaihe 15min.

Kaikista hankalampana koin kolmannen ponnistusvaiheen, koska poika tuli ulos avo-otsatarjonnassa. Tuntui, että olen unohtanut koko ponnistamisen taidon, kun kaveri ei meinannut inahtaakaan. Ymmärrän kyllä, että ei tuo pitkä ollut tuo ponnistaminen hänelläkään, mutta kun olin kuullut, että kolmas tulee kun vähän yskähtää...

Mulla oli molemmat synnytykset ihan samanlaiset kestoiltaan. Avautumisvaihe n. 9 tuntia ja ponnistus 20 min. Mulla ainakin ensimmäinen synnytys tuntui helpommalta, mutta oli vauvakin kiloa pienempi kuin kakkonen.

++++++++sammakko
Ekassa avautumisvaihe kesti noin 14h ja ponnistusvaihe 20min. Toisessa avautumisvaihe noin 4h vähän alle. Ponnistusvaihe 5min. Toinen oli mulla huomattavasti helpompi ja pystyin istumaan jne heti synnytyksen jälkeen ei tullu repämiä tai vastaavia.+

Kippuravarvas
Esikoisesta avautuminen 6h45min ja ponnistus 1h3min

Kuopuksesta avautuminen 5h10min ja ponnistus 7min

Esikoisen synnytys oli vaikeampi koska käynnistys tehtiin oksitosiinilla, supistukset oli heti tosi kipeitä. Epiduraalin takia en osannut ponnistaa.

Kuopuskin käynnistettiin mutta silloin sain päivällä cytoteceja ja synnytys käynnistyi seuraavana yönä, supistukset voimistu hiljalleen.

Molemmissa on viiminen tunti ennen ponnistamista ollut tosi kauhea koska molemmilla kerroilla on avautunut ihan hurjasti tunnissa, viimeksi 7cm. :$

vieras
Esikoisesta avautuminen 7 tuntia, ponnistusta 15 min. Toisesta avautuminen 6 tuntia, 7 minuuttia ponnistusta.

Esikoisesta olin kipeä, kun eppari leikattiin ja pieniä repeämiäkin tuli. Toisesta vähän repesin, mutta kipeä en ollut ns. lainkaan.

1. koko synnytys 13h45min, josta 14min ponnistusta
2. koko synnytys 6h10min (mun mielestä kylläkin lähempänä tuntia vaan kesti :whistle: ) ja ponnistus alta minuutin.

en tiiä oliko toinen sen helpompi kuin ensimmäinen. ainakin poika tuli loppumetreillä niin nopeasti ettei epiduraalia ehtinyt saada, mikä jälkikäteen oli ihan jees.

YLEENSÄ eka vaikein ja pisin mutta toki on poikkeuksia.
Mulla ekan koko kesto melkein 19h josta ponni 1h45min ja pääty imukuppiin.
Toinen käynnistyi kohdunkaulanpehmennystabletin pikkusella murulla eli oli aika raju kun ei luonnollinen, kesto jnt...(hitto miten asiat unohtuu) muutama hassu tunti josta ponni, oliko vartin tietämillä.

Yhteistyössä