avautuminen

Tää on taas niitä tyhmiä kysymyksiä, mutta kysynpä nyt kun tuli mieleen. Eli kun kotona odotellaan synnytykseen lähtöä niin ei varmaan halua tulla synnärillä kovin montaa kertaa käännytetyksi. Eli tunteeko sen ite jos on esin yhden/kaks senttiä auki? Siis ihan kokeilemalla. Sittenhän sen tietäis että saa jäädä jos alkaa aukikin olla...
 
vm84
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 20:57 liima kirjoitti:
no se on varmaa että sitten kun on sen pari senttiä auki niin sattuu jo niin ettei tulisi mieleenkään ruveta sormia sisäänsä lykkimään... ;)
no tuota..mut ne meinas käännyttä kotia vaikka olin 3cm auki mut supistukset ei ollu säännöllisiä..ne nimittäin meinas loppua kokonaan mut pääsin kuitenkin sitte muutaman tunnin odottelun jälkeen taas vauhtiin..

ap:lle enmä ainakaan menis ihteeni sörkkimään tossa tilanteessa..parempihan se on käydä vaikka mutkin siellä sairaalassa niin tietääpähän varmasti missä tilanteessa on.
mä annan sulle semmosen neuvon että oota mielummin niin kauan että supistukset alkaa ola tosi kipeitä ja säännöllisä ennemmin ku meet ite kokeilemaan kohdunsuun tilannetta.
 
Minä olin vasta sentin auki ku mentiin synnärille,mut olin niin kipee et en enää olis uskaltanu olla kotona tai muuten ois jääty sinne,ku oli niin hankala olla autossa...Heti laittovat saliin ku olin niin kipee ja supparit tuli tiheesti.Siitä meni vielä n.7 tuntia ennen ku tyttö synty,mut aukesin vasta viimesen tunnin aikana 4->10cm...

Kaveri taas oli melkis neljä senttiä auki synnärille mennessään,eikä kuulemma tuntunu missään.Oli vaan niin säännölliset supparit että meni tarkistuttaan varmuuden vuoksi.Ja sama kätilö ku mulla oli laittanu sen vielä käveleen ympäri sairaalaa...

Että tuntuu olevan todellakin ihmisestä kiinni.

Älä kuitenkaan mene tosiaankaan sorkkimaan sinne...

 
mulla oli 4cm auki viikkoo ennen synnytystä, ja ei mitään supistuksia..kipeitä ainakaan(neuvolassa katsoivat tilanteen). no synnytyspäivänä menin sairaalaan koska lapsivedet lähti ja autossa vielä aateltiin että lähettää kotiin takasin. no olinkin jo 8cm auki ja sitten rysähti se kipukin koko helvetillisellä voimallaan.. eli se on todellakin yksilöllistä tuo aukeaminen ja siihen liittyvät kivut.
 
Lähtötilanne
Odottakaa kotona "rauhassa", turha sinne sairaalaan on lähteä kärvistelemään. Itse lähdin sairaalaan vasta kun supistuksia oli 5 minsan välein, silloin se oli ainakin varmaa!!! Sairaalaan päästyäni olin auki 7 cm... mitä en kyllä olisi arvannut. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2004 klo 21:26 pikku82 kirjoitti:
Minkälaista kipua se aukeaminen tuottaa?
Onko se sellaista viiltoa alapäässä?
ne supistukset on merkkinä siitä että ns. "avautuu", ei sitä mitenkään muuten tunne. supistuksethan pehmittävät sitä kohdun kaulaa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2004 klo 15:24 Lähtötilanne kirjoitti:
Odottakaa kotona "rauhassa", turha sinne sairaalaan on lähteä kärvistelemään. Itse lähdin sairaalaan vasta kun supistuksia oli 5 minsan välein, silloin se oli ainakin varmaa!!! Sairaalaan päästyäni olin auki 7 cm... mitä en kyllä olisi arvannut. :whistle:
Mulla oli tullu suppareita 5 tuntia 3-6 min välein,ja silti olin vaan sen sentin auki...ja olin siis TOSI kipeä.plus sitte ne vähemmän kipeät joita tuli edellisen vrk:n 5-10 min välein.
 
Mulla käynnisteltiin 5 päivää (olin vkolta 34 asti sentin jo auki) joten kun supistukset alkoivat, ne alkoivat rajuina. lapsivedenmentyä vaadin jo ilokaasua ja kun synnytyssaliin päästiin niin olin edelleen sen pahuksen sentin auki! kokonaisuudessaan kuitenkin meni vain 5,5h kun tyttö oli maailmassa.
Eli tilanne saattaa edetä äkkiä.

Mulla tosiaan supistukset olivat todella rajuja tuon pitkän käynnistelyn vuoksi..

T:Neiti21+Nea 8,5kk
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2004 klo 19:30 Liikku kirjoitti:
Minä olin vasta sentin auki ku mentiin synnärille,mut olin niin kipee et en enää olis uskaltanu olla kotona tai muuten ois jääty sinne,ku oli niin hankala olla autossa...Heti laittovat saliin ku olin niin kipee ja supparit tuli tiheesti.Siitä meni vielä n.7 tuntia ennen ku tyttö synty,mut aukesin vasta viimesen tunnin aikana 4->10cm...
sama täällä. Ja olin ollu kotona säännöllisten supistusten kanssa jo neljä tuntia ja kun sairaalaan menin niin vasta sentin olin auki.
 

Yhteistyössä