Avaatko oven, jos et tiedä kuka soittaa ovikelloa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "AnskuK"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"AnskuK"

Vieras
Itse en, ainakaan yleensä.

Kaikilla tutuilla on mun puhelinnumeroni ja jos jollekin tuntemattomalle tulee asiaa, niin se numero on kyllä ihan saatavilla numerotiedustelusta, joten sopii soittaa ennen kylään tulemista. (Tai edes jättää sitten viestin postiluukusta, jos ei soittaminen kelpaa).

No meillä ramppaa lasten kavereita vähän väliä, eli avaan kyllä koska useimmiten siellä on joku poika joka on tulossa meille :D
Jos sellaiseen aikaan soi ovekello, että lapset on esim koulussa, niin kurkkaan ikkunasta ensin et kuka siellä on. Meillä on ulko-ovessa myös lasi, josta näkee vähän läpi, että kuinka iso ihminen siellä oikein seisoo :)

En avaa, ellen oleta sen olevan postinjakaja. Kaikki mun läheiset tietää, että pitää soittaa ensin tai laittaa viesti kännykkään jos meinaavat oven taakse tulla.

En avaa jos en tiiä kuka on. Jehovia yms käy oven takana liikaa, ei halua niille avata.

Ja mä kun pidin kaveriani jossain määrin vinksahtaneena kun kerran ei avannut ovea kun ei tiennyt kuka ovikelloa soitti. :D Itse mä pidän sitä oven avaamista tapana selvittää, kuka siellä takana on. :D

En sitten tiedä olenko tyhmä vai vaan maalta, mutta ei mua vielä tähän mennessä ole pahoinpidelty/murhattu/raiskattu.

Jatkokyssäri: te jotka ette avaa ovea ellette tiedä kuka ovikelloa soittaa, vastaatteko puhelimeen jos soi tuntematon numero? :D

Mä kyllä vastaan. Onneksi, edellinen tuntematon numero oli kutsu työhaastatteluun. :)

[QUOTE="Lissu";29272687]Jatkokyssäri: te jotka ette avaa ovea ellette tiedä kuka ovikelloa soittaa, vastaatteko puhelimeen jos soi tuntematon numero? :D

Mä kyllä vastaan. Onneksi, edellinen tuntematon numero oli kutsu työhaastatteluun. :)[/QUOTE]

Vastaan puhelimeen jos tuntematon soittaa, mulla on Fonectan appi joka ettii sen numeron haltijan tiedot siihen näytölle ennenkuin vastaan. Ja jos niitä ei löydy niin vastaan jos on kotimainen suuntanumero.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Lissu";29272687]Jatkokyssäri: te jotka ette avaa ovea ellette tiedä kuka ovikelloa soittaa, vastaatteko puhelimeen jos soi tuntematon numero? :D:)[/QUOTE]

Vastaan :) Paljon on ollut neuvola/lääkäri tms puheluita ja ne soittaa usein tuntemattomasta. Kun on salainen numero ja numeroa on jaellut vain tiettyihin paikkoihin niin tietää ettei ainakaan lehtimyyjät häriköi :D

Vastaan puhelimeen jos tuntematon soittaa, mulla on Fonectan appi joka ettii sen numeron haltijan tiedot siihen näytölle ennenkuin vastaan. Ja jos niitä ei löydy niin vastaan jos on kotimainen suuntanumero.

Entä jos tulee "tuntematon numero", eli numeronnäyttö kokonaan estetty?

Itse vastaan kyllä aina kaikkiin, mutta tiedän paljon ihmisiä jotka ei vastaa ollenkaan jos ei näy mitään numeroa

Molemmat asiat riippuu kyllä ihan siitä, että mikä päivä on ja paljonko kello on. Esim. työpäivän aikana on pakko vastata tuntemattomaan numeroon, jos en ole pomon kanssa samassa tilassa, koska hän soittaa samasta puhelimesta sekä työntekijöille että asiakkaille. Ei halua, että 24/7 hänen käytössään oleva numero leviää asiakkaiden tietoon, jos joka välissä laittaisi numeron näytön päälle/pois päältä olisi siinä suuri vaiva. Oven avaan, jos kellol on sen verran, että saattaa olla lapsen kavereita tulossa meille tai kysymään lasta ulos leikkimään.

[QUOTE="Lissu";29272687]Jatkokyssäri: te jotka ette avaa ovea ellette tiedä kuka ovikelloa soittaa, vastaatteko puhelimeen jos soi tuntematon numero? :D

Mä kyllä vastaan. Onneksi, edellinen tuntematon numero oli kutsu työhaastatteluun. :)[/QUOTE]

Vastaan vaikka tiedän sen olevan melkeinpä aina puhelinmyyjä. Ovea en avaa myöskään siksi, koska en pidä rintaliivejä kotona ollessa ja ei huvita keikistellä jehovien edessä tai jonkun muun myyjän edessä ilman rintsikoita.

Ja kuka sanoo että ovi on aika pakko avata, jos ei odota ketään kylään :)

Entä jos tulee "tuntematon numero", eli numeronnäyttö kokonaan estetty?

Itse vastaan kyllä aina kaikkiin, mutta tiedän paljon ihmisiä jotka ei vastaa ollenkaan jos ei näy mitään numeroa

Ainiin, silleinki voi tehdä :D Mulle ei oo kukaan soitellu semmosesta numerosta niin pitkään aikaan, että meinasin ihan unohtaa. Kyl mä vastaan, mut en nimelläni.

En vastaa. Paitsi jos joku läheinen sairaalassa tms syy, eli voi olla tärkeä puhelu.

[QUOTE="...";29272714]Avaan. En tajua, miksi joku olisi niin vajaa, ettei avaisi. Eihän nykyään tarvitse edes tv-luvan tarkastajaa pelätä.[/QUOTE]

Mä en ota sitä riskiä, että siellä on joku kiertolainen laittamassa jalkaa oven välii. Vähän aikaa sit oli lehdessä, et joku pyys täyttää vesipulloa ja yritti raiskata oven avaajan ja vielä ihan kerrostalossa.

totta kai avaan...mites muuten saisin selville, kuka soittaa ovikelloa.
onko teilä muilla Superhessun näkö, että selvitätte sisään pyrkijän henkilöllisyyden oven läpi

Ööö, Onko teillä jotain salattavaa vai niin törkyset kämpät, ettei voi tuntematonta tai yllätysvierasta päästää sisälle? Minä avaan oven aina, kun se soi. Samoin vastaan puhelimeen.

Yhteistyössä