AUU...PUREE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirsikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kirsikka

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
8 856
0
36
Mistä se johtuikaan tuo pureminen? Meidän vuoden ikäinen pikkumies iskee hampaansa äitin vatsamakkaroihin :/ monta kertaa päivässä. Ei ole kiukkupuuska meneillään tms.

Oliko se jonkun kehityksen/kehitysvaiheen merkki??

Meillä purraan vieläkin (2v) ei millään kiukunkohtauksella vaan yleensä jos joku jahtaa leikillään ja poika innostuu ja juoksee minun luokse turvaan ja puraisee minua olkapäästa, ei tosin kovaa mutta kuitenkin. Mistä johtuu ,en tiedä, mutta muita ei pure vain minua

Meillä kanssa tällähetkellä purraan hyvin herkästi, 1,3v. Tullaan puremaan ja sitten halitaan päälle, aaiii. Jippii, en tiedä millä sais loppumaan, kiellot ei tehoa oikeastaan mihinkään nyt.

Pureminen kuuluu tiettyyn kehitysvaiheeseen ja sitä esiintyy myös hampaiden puhjetessa. 2-3- vuotiaat saattavat purra, hakata ja kaikkea muutakin, sillä parin vuoden ikäisellä on viettipaineita ja niissä ristiriitoja. Pienemmilläkin eli esim 1v puremisvaihe.

Yksi konsti on seuraavanlainen: lapselle määrätään oma "jäähypenkki" jonne joka puraisusta viedään istumaan, kun on ensin tietenkin sanottu ei ja syy miksi ei saa purra. Istumisaika on hyvä laskea niin, että minuutti per ikävuosi. Kun on sen ajan istunut, saa lähteä. Kun kuvio toistuu, lapsi oppii ja toivottavasti lopettaa puremisen =)

Meillä huhtikuussa vuoden täyttänyt poika puree aina joskus sylissä ollessaan käteen tai joskus nenään...Ei muuten haittaa, mutta kun ne muutama hammas ylhäällä ja alhaalla on "pikkusen" terävät =) Ei kuitenkaan ole mikään tapa.

Meidän 2v1kk pojan puremiset rupes vähentymään kun aloin itse itkeä kun poika oli purrut mua ja jos isi oli kotona niin menin isille lohdutettavaksi. Huomas aika pian ettei huomiota saanut itselle puremalla.

Yhteistyössä