autttakaa joku please...

mä oon käyttäny gonal-f :ää ja mulla on gonal 900 käytettynä, gonal 300 käytettynä ja nyt on gonal 450 käytössä. 27.11 ostin ton gonal-450 ja mun annos on 150 illas. olin eilen lääkärissäja se sano, et mun pitää 28.11 laittaa 150, ja 29.11 150 ja sit se viä laittoi 30.11 , et pitäs käyttää (112.5 )<-- toi on siis ylittyny siit 450 . ja nyt vasta ton huomasin . enkä voi soittaa lääkäriin :ashamed: nyt on lauantai.. APUA :eek: MITÄ TEEN ? laskiko se lääkäri väärin vai ?! mulla on noi vanhat 900,450 ja 300 teenkö niist sen annoksen ( jämistä ) mua niin vitsittää, kun en eilen hokannu kysyä !! ja pelottaa jos mä oon ny pilannu kaiken ja kalliit lääkkeet on hukassa !!
 
Puregon-ampulleissa ainakin on ylitäyttöä, 300IU ampullissa on 100 ylimääräistä, ysisatasessa ehkä reilu sata. Tuo ylitäyttö on niissä neulan testailun varalta. Minut ainakin klinikalla neuvottiin käyttämään myös tuo ylitäyttö.
 
Gonalia mulla ei ole koskaan ollut, eli en tiedä millainen systeemi se on. Puregon-kynästä pikkumäärät saa pois ihan normaalisti pistämällä. Säädetään kynään haluttu määrä, jos se päivittäin ois vaikka 150 IU, niin laitetaan 150. Pistetään niin kauan kuin kynä naksuu (eli ainetta tulee). Kun kynä pysähtyy, vaihdetaan ampulli nollaamatta kynän "laskuria", ja pistetään se loppumäärä toisesta ampullista.
 
Mulla itsellä just Gonal piikitykset meneillään ja mulla on 6x300 IU kynät. 300:set siksi että kaikissa on valmistajan mukaan ainakin 75 IU:ta ylimääräistä ainetta jotka minä käytän hyväkseni, eli nämä viimeiset 4 päivää pistelen kaikista jo kertaalleen käytetyistä kynistä myös ne "ylimääräiset" 75 IU:ta ja saan annokseni täyteen (10x225) ja säästän rahaa (ja silti sinne kynään jää vielä sitä ainetta).
Terkuin: täyden hinnan maksava, ei kelakorvausta saava Dream.
 
Tuli vielä mieleen että minähän en alussa tee sitä ohjeiden mukaista 37,5 IU:n hukkaan heittoa. Eli käytän tosiaankin kaiken aineen itseeni :D Se ilmakupla jää sinne kynään niiden viimeisten tippojen kanssa. Mutta kaikki tietysti toimivat niiden ohjeiden mukaan mitä klinikaltaan saavat...
 

Yhteistyössä