Auttakees nyt tietäjät, toimeentulotuesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas

Vieras
Mä olen sairaspäivärahalla ja toimitin B-lausunnon kelaa ja soitin sinne kun oon viime kuun pyolivälissä viimeksi rahaa saanut. Nii sano et mun paperit on vielä jonossa ja menee lääkärille asia. Nii siitä ainakin 2 viikkoa vielä. Olen hakenut myös asumistukea vuoden alusta asti. siitäkään ei ole tullut päätöstä vielä. Mies opiskelee aikuis opintorahalla joka on meidän vuokran suuruinen n. 700e Meillä on opintolainasta 1000 e tilillä ja sillä pitäs maksaa ensi kuun vuokra ja elää tää kuukausi loppuun ja maksaa laskut. Voi hitsi kun mun sairaus aiheutti taas tämmösen sopan.. Voinko mennä kysymään toimeentulotukea?Miten ne katsotaan mun tuloiksi ne mistä en ole vielä päätöstä kelalta saanut?Kiitos jos joku tietää, mä olen ihan pihalla näistä.

Kannattaisi nyt kipin kapin ottaa yhteys oman paikkakunnan sosiaalitoimeen,kuntasi/kaupunkisi nettisisivuilta löydät tietoa mitä kaikkia tositteita menoista ja tuloista tarvitaan että toimeentulohakemuksenne voidaan käsitellä. Itsellä oli vastikään samanmoinen tilanne. Kun kela vihdoin 9 viikon odottelun jälkeen maksoi takautuvasti sairaspäivärahan,niin soppa peri maksetun toimeentulotulotuen siitä takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Soita aika ja kysy mitä kaikkea tarttet mukaan ku meet sinne KELAn tiedot ne saa ite koneiltaan.
Joo näin ajattelin tehdä. Mutta lähinnä mietin sitä jos päätöstä ei vielä esim kolmeen viikkoon kuulu ni voinko hakea toimeentulotukea jos kelan päätöset viipyy?

Alkuperäinen kirjoittaja ks:
Kannattaisi nyt kipin kapin ottaa yhteys oman paikkakunnan sosiaalitoimeen,kuntasi/kaupunkisi nettisisivuilta löydät tietoa mitä kaikkia tositteita menoista ja tuloista tarvitaan että toimeentulohakemuksenne voidaan käsitellä. Itsellä oli vastikään samanmoinen tilanne. Kun kela vihdoin 9 viikon odottelun jälkeen maksoi takautuvasti sairaspäivärahan,niin soppa peri maksetun toimeentulotulotuen siitä takaisin.
Kiitos tiedosta. Multa jo meni yöunet kun noita rahakuvioita pähkäilin. Mä soittelen sinne huomenna.

http://www.tampere.fi/sosiaalipalvelut/toimeentulotuki/perusteet/index.html

Tutustupa tuonne, vaikka et olisikaan tamperelainen niin samat käytännöt lienevät jokseenkin kaikkialla :)

TT-tukea voit hakea hetimiten, he kyllä näkevät taikakoneiltaan että hakemuksesi kelassa ovat käsittelyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Soita aika ja kysy mitä kaikkea tarttet mukaan ku meet sinne KELAn tiedot ne saa ite koneiltaan.
Joo näin ajattelin tehdä. Mutta lähinnä mietin sitä jos päätöstä ei vielä esim kolmeen viikkoon kuulu ni voinko hakea toimeentulotukea jos kelan päätöset viipyy?

Voit hakea

Miltäs kuulta mä etsin sinne paperit? Kun siinä on kahdelta kuulta. Ni etsinkö sinne tammikuultakin vai vain helmikuulta ja maaliskuulta. Hitsi mä olen kyllä tumpelo:D

Yhteistyössä