Auttakee... Täysimetys ja menkat????

Siis voiko tää olla totta että menkkoja pukkaa..Vaava 7 vk ja imetän.. :eek:
Viimeksi alko menkat ku vaava oli 10kk ja imetys hiipunut jo melkein kokonaan.

Kuinkahan herkkä tää järjestelmä on, mietin vaan kun vauva oli kipeä tässä viime viikolla ja pari päivää meni melkein täysin letkuruokinnalla ni johtuukohan tää nyt sit siitä.. Elimistö luulee et imetys on slut..

Vähänkö mua ottaa kupoliin jos nää riesat nyt alkaa...Pari viikkoa sit loppu vasta jälkivuoto.. :headwall:
 
vierasS
Jaa-a mulle kyllä lääkäri sanoi et menkat voi tulla piankin vaikka täysimettää :\| Itellä alkoi kun synnytyksestä oli 8vkoa ja ihan normaalia kuulemma on! Eikä ollut mitään taukoja imetyksessä.
 
Paljon olen kuullut, että noin voi käydä vaikka vauva on täysimetyksellä, eikä siitä ole mitään haittaa, joten älä stressaa (siitäkin voi olla haittaa). Ihan hyvin täysimeytys on mahdollista. (Itellä alkoi kyllä vasta kun vauva oli 7kk.)
 
Mulle sanottiin jälkitarkastuksessa, että vaikka jälkivuoto onkin "virallisesti" loppu niin voi vielä satunnaisesti tulla ns. jälkivuotoa eli ei välttämättä ole vielä menkat. Mulla meinaan loppu jälkivuoto 5 viikon kohdalla sit oli pois viikon ja taas vuosi pari päivää ja lääkärin mielestä oli sielä jälkivuotoa ei menkkoja.
 
Otan osaa, tiedän että ärsyttää. Esikoisen jälkeen mulla alko 10 viikkoa synnytyksestä ja täysimetin. Nyt tästä toisesta 9 viikkoa synnytyksestä, täysimetän. Että silleen. Miksi pitääki olla niin hedelmällinen?! Mulla on käytössä nyt sitte minipillerit. Kuparikierukan otan myöhemmin.
 
siis mulla jälkivuotoa oli 3viikkoa ja menkat alkoi 5viikon kohdalla..

Olin ihan epäuskoinen ja ajattelin, että ei tää on jotain sekoilua.. Mut kyllä ne seuraavat tuli siitä ihan ajallaan.. 28 päivän päästä.. Ja täys imetys..
 

Yhteistyössä