AUTTAKAAS VIISAAMMAT! Ostaminen ulkomailta netin kautta, tulli asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maisu

Vieras
Jos ostaa Iso-Britannian eBay:stä jotain, meneekö siitä tullia? Kun ymmärsin ettei tullia mene jos ostaa EU-maasta. Tai jos tilaan jostain nettikaupasta Britanniasta, niin miten sitten?

Kertokaa kokemuksia ulkomailta tilatessanne, minkälaista tavaraa tilattu, mistä, paljonko tullia joutunut maksamaan?

Haluttais ostaa ku eBayssakin on huomattavasti halvemmalla myynnissä mitä Suomessa, mutta nuo tullit pelottavat..

Ei mene tullia jos tosiaan tilaat EU-maasta. Olen joskus tilannut USA:sta. Tilaus hoitui nopeasti ilman ongelmia. Tullimaksut näet tullin sivuilta. Tulee tietty prosentti ostohinnasta, mutta prosentit ovat eri esim.vaatteille kuin eletroniikalle. Käy siellä tullin sivuilla. Siellä hyvin selvitetty asiaa.

No niin mäkin ymmärsin ku yritin tulkata tuol Tullin sivuilla. Sitä lukee ihan selkeesti jotain, mut koskaan ei voi olla täysin varma et ymmärskö aivan oikein.
Noi sunkin kengät on aika kalliit olleet, niin olis luullu et niistä ainakin olis menny tullivero jos olis mennäkseen.

ite oon tilannut ebaystä vaikka ja mitä, tullin kautta ei oo mennyt. ainakaan niin että tietäisin. kaikki tavarat tulleet perille hyvässä kunnossa. kallein ostos mulla ollut 200 ? eikä oo kyllä tullut mitään maksuja.

Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
ite oon tilannut ebaystä vaikka ja mitä, tullin kautta ei oo mennyt. ainakaan niin että tietäisin. kaikki tavarat tulleet perille hyvässä kunnossa. kallein ostos mulla ollut 200 ? eikä oo kyllä tullut mitään maksuja.

Ootko tilannu nimenomaan tuolta Britannian eBaystä vai Amerikan?

Olikohan Britannian www.ebay.co.uk ja Amerikan www.ebay.com. Siellä on ne myyjän palautteet, niistä voi päätellä aika paljon onko luotettava vai ei. Samanlainen kuin Suomessa huutonet.

Yhteistyössä