Auttakaas tyhmää! Talokaupoista ja tarjouksen tekemisestä kyse.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostajaehdokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostajaehdokas

Vieras
Talo on ollut myynnissä pienellä paikkakunnalla jo yli vuoden. Talo on tyydyttävässä kunnossa, sisäpintaremppaa vailla. Hinta on pysynyt samana koko ajan, on kuulemma laitettu sen verran alas, että menisi heti eikä ainakaan olisi ylihintaa. Pari kiinnostunutta ollut alussa ja sitten pitkä hiljainen vaihe... nyt joku oli kiinnostunut, mutta luopui "leikistä". Itse olisin tekemässä tarjouksen (ehtona mm. kuntotarkastus), mutta en todellakaan halua maksaa täyttä hintaa. Voiko talosta tarjota paljonkin alle pyyntihinnan, vaikka välittäjä ja myyjä on sen sopineet (omasta mielestään) alhaiseksi silloin vuosi sitten? Haluaisin tarjota -12% pyyntihinnasta. Mietin vain sitä, ettei myyjä tunne oloaan loukatuksi tms. kun tarjoan "niin vähän".

Mitä mieltä?

Totta kai sä voit tarjota siitä sen verran, mikä susta on sille kohteelle kelpo hinta. Myyjä voi hyväksyä tai olla hyväksymättä sen.

Tarjottiin mekin melkein 10t ? vähemmän, kun pyynti oli, mut myyjä ei hyväksyny, mut tuli kyllä pyynnistä alaspäin neuvottelujen kera.

No sähän voit tarjota just mitä haluat. Vaikka euron ;) Älä nyt missään nimessä mieti myyjän loukkaantumisia. Luultavasti hyppii kattoon, jos saa edes yhden tarjouksen.

Meidän naapuri pyysi 170 tuhatta, ja myi yhden näytön jälkeen 140 tuhanteen. Meidän mielestä olis saanut paljon enemmän, jos olis odottanut, mutta näköjään kannattaa tarjota. Eli ei se ole tyhmä joka kysyy vaan se joka myy.

Niin ja me myytiin meidän mökkiä 150 tuhannella. Joku tarjosi 70 tuhatta. Ei edes annettu vastatarjousta, koska oli niin alhanen hinta, eli kyllä ihan tyhmät tarjoukset on vähän niin ja näin... Lopulta saatiin myytyä 148 tuhanteen.

Joo, en minä nyt hirveästi aio tinkiä, mutta mielestäni talo ei ole sen arvoinen kuin mitä siitä pyydetään, kun täytyy tehdä remonttiakin ja kuitenkin on jo yli vuoden ollut myynnissä. Ymmärsin välittäjän puheista niin, että 1) pyyntihinta on "alle talon arvon" ja 2) myyjä ei haluaisi paljon tinkiä. Joten vaikea paikka minulle, kun haluaisin maksaa talosta noin 20 000e vähemmän kuin mitä pyydetään. :/

Meidän talosta joku tarjos 80tht ku pyynti oli 159tht. Ei vaivauduttu ees vastatarjoukseen. Samalla näytöllä joku toinen teki 157tht tarjouksen jolla myytiin.

Kun ostettiin uus talo, ni tarjottiin 14tht pyynnistä vähemmän ja kaupat tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, en minä nyt hirveästi aio tinkiä, mutta mielestäni talo ei ole sen arvoinen kuin mitä siitä pyydetään, kun täytyy tehdä remonttiakin ja kuitenkin on jo yli vuoden ollut myynnissä. Ymmärsin välittäjän puheista niin, että 1) pyyntihinta on "alle talon arvon" ja 2) myyjä ei haluaisi paljon tinkiä. Joten vaikea paikka minulle, kun haluaisin maksaa talosta noin 20 000e vähemmän kuin mitä pyydetään. :/

Nyt tuli kyllä mulle virhe tässä :D siis haluan tarjota ja maksaa talosta noin 14 000e vähemmän eli -12% kuten jo aloituksessa kerroin.

Yhteistyössä