Auttakaas, tarvitsen mielipiteenne yhteen asiaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli kävin katsomassa yhtä vuokra-asuntoa, joka päällisin puolin oli ihan ok...mutta sisälle astuessani, siellä haisi hirveä mädäntynyt haju, joka asuntoesittelijän mukaan johtui viemäreistä, kun niihin ei oltu pitkään aikaan laskettu vettä (asunto ollut tyhjillään jonkin aikaa)

Ei tämä vielä mitään, sitten esittelijä päräytti että edellinen asukas muutti pois, koska sai hengenahdistusta asunnossa ja väitti siellä olevan hometta. Isännöitsijä teetti jotain testejä turun yliopistolla, eikä niistä kuulemma löytynyt mitään ja siitä on näyttää paperit.

Kyse on kerrostaloasunnosta, uskallanko vuokrata jos papereissa näyttää kaikki olevan kunnossa vai voisko olettaa että se paperikin on tuulesta temmattu joku tekastu versio.

Miksi sitä asuntoa ei ole kukaan huolinut, sekin mietityttää.

Meillä on nyt sellanen tilanne että asunto tarvitaan ja nopeasti, koska nykyisessä on hometta...mutta varsinkin tässä tilanteessa en halua ottaa riskiä että uudessakin asunnossa sitä on.

vaikea tilanne, enkä tiedä mitä tekisin ja miten saisin varmuuden asiasta.

No jos pahalle haisee niin kyllä kai viemärinhajun erottaa homeen hajusta. Laskekaa vettä niihin viemäreihin ja haistelkaa päivän päästä. Itse en tuohon kyllä muuttaisi millään, se on varma se. Ja jos muuttaisin niin tekisin tosi lyhyen vuokrasopimuksen etten ole kusessa vuosia kun/jos hometta löytyy.

Oi, hankala tilanne. Minä en muuttaisi, tai ehkä tosiaan kuukaudeksi kahdeksi. Äiti 44v:n vinkki on hyvä, sitä voisit kokeilla.
Itse sain tosi hankalan astman homeisesta työpaikasta.

Älä vuokraa, varsinkaan kun home on jo nyt ongelma.

Usein home haisee juurikin viemärinhajuna. Viemäreiden ei pitäisi kyllä myöskään noin helposti haista noin kamalalta - jos asia olis helposti korjattavissa, niin kai se välittäjä olis välillä laskenut niihin vettä, että sais kämpän eteenpäin.

JOTAIN siellä kämpässä on, miks edelliset ovat epäilleet hometta, vaikka testit näyttää toista. Jokin niitä edellisiä vuokralaisia on siellä häirinnyt ja epäilyttänyt, ja on hyvin mahdollista, että se sama asia tulis vaivaamaan suakin. Tai jos testit onkin tehty vain johonkin tiettyyn kohtaan tai tiettyä homelajia tutkien? Eihän ne välttämättä oo kaikenkattavat.

Itsekin homekämpässä asuneena - älä älä älä älä älä missään tapauksessa vuokraa tuota. Luota omaan epäilykseesi, jos tuntuu epäilyttävältä, niin anna olla. Toi on sentään jo tosi epäilyttävä kämppä.

Toivottavasti löytyy pian joku muu kotikolo! :)

[QUOTE="utelias";22041447]Joko päätit, ap?[/QUOTE]

En taida uskaltaa, kun täälläkin on niin moni sitä mieltä että ei missään nimessä kannata. Viestittelin tuossa välittäjän kanssa ja kysyin että miksi omistaja ei ole käynyt huuhtelemassa viemäreitä, niin on kuulemma niin kiireinen ja joissakin taloissa tuo haju tulee jo viikossa.

Mutta leviääkö sitten noin laajalle asuntoon se haju ja noin voimakkaana.

Lisäksi sanoin että haluan nähdä ne paperit niistä testeistä, mutta tulinkin jo toisiin aatoksiin...kuka vaan voi sellasenkin paperin kyhätä. Ei tässä tilanteessa uskalla ollenkaan nyt luottaa.

Välittäjä veti herneen nenään kun sanoin että eivät hekään aina tiedä mitä vuokraavat, heidän tietonsa perustuvat vain omistajan antamiin tietoihin, joten ei välittäjäkään voi 100% tietää että hometta ei varmasti ole vaikka sitä minulle niin vakuutteli. Mutta loukkaantui ja sanoi että minä epäilen häntä välittäjänä.

Asunto on ollut tyhjillään jo jonkin aikaa ja se on niin hyvällä paikalla keskustassa joen varrella, että ihmettelen ettei ole kellekään kelvannut. Luulisi että tekisi kaikkensa että saisi asunnon vuokrattua, mutta ei kun pyydetään ihmisiä katsomaan asuntoa vaikka siellä haisee kuin kuollut raato...niin että meinasi oksennus tulla kun meni sisälle...ei anna hyvää kuvaa asunnosta ja sen omistajasta.

No ei anna hyvää kuvaa tosiaan. Ja luulisi joo, että tekisivät kaikkensa, jos on pitkään ollut jo tyhjillään. Teet varmasti oikean päätöksen, kun jätät asunnon vuokraamatta. Tiedät itse, ettei arvostelusi kohdistunut välittäjän persoonaan, joten ei tarvitse hänenkään loukkaantumisistaan välittää. :) Onnea toisen kämpän löytämiseen.