auttakaas. ostin torttupohjan, mansikoita ja flora vanillaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaada se vanilla suoraan purkista siihen tortun päälle´ja marjat siihen päälle suoraan.
Sitten heilautat kakkua pari kertaa niin vanilla on vatkautunut, ja samalla ehtinyt kostuttaa kakkupohjan ennen kuin on vaahtoutunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmaana:
Kyllä kostuttaisin mehulla tai maidolla, koskapa on aika kuiva kumipohja se valmis systeemi..

Mutta kostuta varovasti. Mulla joskus lorahtanut hieman liikaa esim vaniljamaitoa ja pohja menee todella helposti ihan "muusiksi". Se vasta oli inhottavaa syötävää...

Mä en kostuttaisi, vaan antaisin olla jääkaapissa jonkun aikaa noi täytteet päällä. Vanillavaahto ei ole kovin kovaa vaahtoa, joten eiköhän se kostuta ihan riittävästi. Tosin mä en olekaan märän tortun ystävä.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Kaada se vanilla suoraan purkista siihen tortun päälle´ja marjat siihen päälle suoraan.
Sitten heilautat kakkua pari kertaa niin vanilla on vatkautunut, ja samalla ehtinyt kostuttaa kakkupohjan ennen kuin on vaahtoutunut.

:O

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli jos vieraat tulee 4 aikaan ja tekisin sen jo nyt niin ei tarttis kostuttaa?? Vitsit, kylläpä yksi torttu tekee elämästä vaikeaa ;)

Ei tosiaan kyllä toi vaahto kostuta riittävästi versinkaan tuossa ajassa. Ehdottomasti valmispohja kostutettava on niin kuivaa...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli jos vieraat tulee 4 aikaan ja tekisin sen jo nyt niin ei tarttis kostuttaa?? Vitsit, kylläpä yksi torttu tekee elämästä vaikeaa ;)

Ei tosiaan kyllä toi vaahto kostuta riittävästi versinkaan tuossa ajassa. Ehdottomasti valmispohja kostutettava on niin kuivaa...

Ja sitä paitsi tuo Vanilla ei pysy ihan kiinteänä montaa tuntia. Kostuttaisin pohjan mehulla tai limpsalla.

Se Vanilla menee tosi liruksi...että älä ainakaan montaa tuntia anna odottaa! Tee vaikka niin että kostutat sen kakkupohjan, laitat siihin ne mansikat valmiiks...ja vatkaat sen flora vanillan erikseen tarjoiluastiaan...josta sitä voi sitten ottaa haluamansa määrän...ei ehkä niin pahasti vetykään silloin...

Alkuperäinen kirjoittaja Huom harmaana:
Jätä se kammottava valmispohja tarjoilematta kokonaan...
Älä pilaa hyviä mansikoita.

Valmispohjat on hyviä, ihanan makeita :) Ja aina olen nekin kostuttanut ja tehnyt hieman ennnen tarjoilua ettei tuntitolkulla seiso jääkaapissa.

Yhteistyössä