Auttakaas nyt: vauvalla suussa sammasta

neuvolatäti sanoi, että vois kokeilla puolukalla, jos auttais. Tyhmä en kysyny sen tarkemmin, mutta vetäsenkö mä siis tolla 3 viikkoiselle puolukkamehut tuttipulloon vai sivelenkö puolukkaa sen kielelle (jossa sitä on) vai mitä mä teen? Tyhmä oon, tiedän... :ashamed: mutta kellää lapsella meillä ei ikinä ennen oo ollu tuota vaivaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä kastelin aikoinaan sormen sitruunamehussa ja annoin lapsen imeä sitä.
Hullu, ei sitruunaa saa antaa vauvalle ja varsinkaan omaa sormeaan :eek:

Puolukoista voi tirsata mehua ja sitä tipauttaa suuhun muutama tippa kerrallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä kastelin aikoinaan sormen sitruunamehussa ja annoin lapsen imeä sitä.
Hullu, ei sitruunaa saa antaa vauvalle ja varsinkaan omaa sormeaan :eek:

Puolukoista voi tirsata mehua ja sitä tipauttaa suuhun muutama tippa kerrallaan.
Meillä kyllä th sanoi, et sitruuna on toinen vaihtoehto. Mutta ite aattelin puolukalla kokeilla ku sitä olis pakkasessa... mietin vaan just sitä antotapaa ku en huomannu kysyä enkä saa nyt yhteyttä neuvolan tätiin.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä kastelin aikoinaan sormen sitruunamehussa ja annoin lapsen imeä sitä.
Hullu, ei sitruunaa saa antaa vauvalle ja varsinkaan omaa sormeaan :eek:

Puolukoista voi tirsata mehua ja sitä tipauttaa suuhun muutama tippa kerrallaan.
sitruunallakin sitä hoidetaan..
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä kastelin aikoinaan sormen sitruunamehussa ja annoin lapsen imeä sitä.
:x eikö se yhtään moittinu?? Lähtikö sammas sillä?
Lähti sammas ja jos tarkoitat, että pitikö siitä, niin piti kyllä. Silloin minulle neuvottiin sitruunaa, että sillä lähtee. En tiedä, pidetäänkö puolukkaa nykyisin parempana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä kastelin aikoinaan sormen sitruunamehussa ja annoin lapsen imeä sitä.
:x eikö se yhtään moittinu?? Lähtikö sammas sillä?
Lähti sammas ja jos tarkoitat, että pitikö siitä, niin piti kyllä. Silloin minulle neuvottiin sitruunaa, että sillä lähtee. En tiedä, pidetäänkö puolukkaa nykyisin parempana.
Meille sanoi että joko sitruuna tai puolukka, itse aattelin puolukkaa ku sitä on valmiina kotona eikä tarvi lähtee ostamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti:
muutamia tippoja sokeroimatonta puolukkamehua sinne suuhun muutaman kerran päivässä. Vichy käy kanssa, näin neuvoi meille aikoinaan neuvolalääkäri =)
jaa-a. mistähän vauva tykkäis eniten: vichystä, puolukasta vai sitruunasta :D nyt tuli jo valinnan vaikeus :D
 
sammas
vielä yksi konsti (nyt kyl nousee meteli kun tän kerron), eli tomusokeri tehoaa sammakseen. kasta lusikka tomusokeriin ja sit vauvan suuhun, tiedän ettei sokeria kuulu vauvoille antaa mut th antoi neuvon aikoinaan koska lapsen vanhemmilla paha sitrushedelmä allergia ja suurin osa marjoistakin aiheutti oireita. ei haluttu ottaa riskiä että myös vauva saisi allergisen reaktion.
 

Yhteistyössä