Auttakaas nyt kerhoon ilmottautumisen kanssa, mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mainio Manu

Aktiivinen jäsen
02.11.2012
1 465
2
36
Eli 3,5v lapsi tahtoo syksyllä kahteen eri kerhoon. On käynyt noissa samoissa kerhoissa viime syksystä asti, nyt vaan ajat ovat muuttuneet.
Mulla on nyt ongelma tuon toisen kerhon kanssa, ilmoittaako siihen vai ei ja millaiseen aikaan..

Ensimmäinen kerho on siis aina tiistaisin ja torstaisin klo 12.30-16.
Toinen kerho olis joko tiistaisin klo 8-11 TAI ma, ke, to klo 12.30-16.
Tuossa toisessa vaihtoehdossa jäis luonnollisesti sit noi torstait käymättä, kun olis tuossa ensimmäisessä kerhossa mutta toi pelkkä tiistain kerhoaikakin tuntuu hankalalta, kun joutuisi saman päivän aikana ehtiä kahteen kerhoon ja missä välissä sitä söisikin tyttö.. menisi varmaan liian raskaaksi? Periaatteessa onnistuisi mutta olisiko se fiksua, sitä en tiedä..

Miten tekisitte?

[QUOTE="Vieras";28591271]Mä en kans ymmärrä miksei yks kerho riitä?[/QUOTE]

Toinen on seurakunnan kerho ja toinen ei. Tahdotaan ehdottomasti tuohon toiseen kerhoon, kun siellä on niin ihanat kerhotädit ja kaikki on sujunut niin hyvin ja tyttö on tykännyt. Mutta seurakunnan kerhoonkin haluttais hänet, että oppisi jostain uskontoon liittyviä asioita, tulee niin harvoin puhuttua itse niistä kotona.

Hän on siis ollut viime syksyn ja kevään molemmissa kerhoissa, ajoittuivat maanantaille, tiistaille ja keskiviikolle ja hyvin onnistui. Likalla alkaa olla jo ikävä kummankin kerhon tätejä vaikka vasta pari viikkoa ollut lomalla :D

Mutta mä kysyinkin miten te tekisitte ja mainitsin aloituksessa myös ettei ihan täysin varma olla onko tuo nyt fiksua noilla uusilla aikatauluilla..

Mäkään en nyt ymmärrä, että miten se lapsi noin paljon niitä kerhoja tarvitsee?

Meidän 3v käy kerhossa, joka kokoontui kahdesti viikossa. Hän oli kuitenkin vain kerran viikossa paikalla, koska sinä toisena kerhopäivänä käymme toisessa kerhossa, jossa kerhoillaan kera vanhempien.

4v käy puolestaan 3 kertaa viikossa kokoontuvassa kerhossa ja koen, että se on kyllä aivan maksimi...välillä pidetäänkin omaa lomaa, koska jopa se 2 päivää viikossa kyllä riittäisi.

Sinuna valitsisin jommankumman kerhon. Joko sen 2 kertaa viikossa kokooontuvan, tai 3 kertaa viikossa kokoontuvan.

Viimeksi muokattu:
Eli 3,5v lapsi tahtoo syksyllä kahteen eri kerhoon. On käynyt noissa samoissa kerhoissa viime syksystä asti, nyt vaan ajat ovat muuttuneet.
Mulla on nyt ongelma tuon toisen kerhon kanssa, ilmoittaako siihen vai ei ja millaiseen aikaan..

Ensimmäinen kerho on siis aina tiistaisin ja torstaisin klo 12.30-16.
Toinen kerho olis joko tiistaisin klo 8-11 TAI ma, ke, to klo 12.30-16.
Tuossa toisessa vaihtoehdossa jäis luonnollisesti sit noi torstait käymättä, kun olis tuossa ensimmäisessä kerhossa mutta toi pelkkä tiistain kerhoaikakin tuntuu hankalalta, kun joutuisi saman päivän aikana ehtiä kahteen kerhoon ja missä välissä sitä söisikin tyttö.. menisi varmaan liian raskaaksi? Periaatteessa onnistuisi mutta olisiko se fiksua, sitä en tiedä..

Miten tekisitte?

Minä ilmoittaisin lapseni vain yhteen kerhoon, valitsisin niistä lapsen kanssa sitten mieluisamman. Ja ihan ajatus vain tähän: minun lapseni ei päässyt mihinkään kerhoon, koska hakijoita oli enemmän kuin kerhopaikkoja. Varasijalta sitten pääsi kerhoilemaan puoleksi vuodeksi. Tämän takia jättäisin sen toisen kerhopaikan toiselle kerhopaikkaa tarvitsevalle lapselle.

Tuon ikäiselle 2 kerhoa samana päivänä on liikaa, eli sen vaihtoehdon ainakin sulkisin pois. Yksi kerho muutenkin riittää tuon ikäiselle. Kaikkeen kivaan ei aina pääse, sellaista se vaan elämä on. Ja vanhemman pitää miettiä, mikä on järkevää. Mieti asiaa myös omasta näkökulmastasi, koska sinähän se kaiketi lasta sinne kerhoon roudaat koko talven...

En ainakaan veis aamuisin noin aikaisin kun saa nukkua. Minusta max 3 kerhopäivää/viikko, muut pvät jotain muuta johan siinä tulee jo kerhot korvista. Meillä kerhoa ollut 2xviikossa 12.30-15.30 koko aika ulkona. Jos noi kerhot on sisällä niin ulkoilu jää aika vähälle.

[QUOTE="vieras";28591366]En ainakaan veis aamuisin noin aikaisin kun saa nukkua. Minusta max 3 kerhopäivää/viikko, muut pvät jotain muuta johan siinä tulee jo kerhot korvista. Meillä kerhoa ollut 2xviikossa 12.30-15.30 koko aika ulkona. Jos noi kerhot on sisällä niin ulkoilu jää aika vähälle.[/QUOTE]

Ulkoilua on joka kerhossa :)

Yhteistyössä