Auttakaas mua vähä kellohelmasen mekon ja tyllihameen kans...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Joo siis pitäis saaha tehtyä semmonen kellohelmanen mekko, eli jos teen semmosen vähä korsettimaisen yläosan niin mistäköhän kohtaa se kellohame siihen sit ois järkevin liittää et näyttäs hyvälle? Ihan vyötäröltä vai vähän alempaa, vaatisko se siihen jonku silkkinauhan tms päälle ettei sauma näy jos kuviollista kangasta?
Mites sitten se tyllihamonen, tiiän kyllä miten sen teen, mutta laitetaanko niihin suiroihin 2kerrosta tylliä jotta tulee muhkee vai ihan yks kerros vaan?
Nii ja onko sen tyllihameen vyötärön pakko olla satiinia vai käykö ihan puuvilla? Mitä haittaa jos ei kanttaa sitä helmaa satiininauhalla, vaikuttaako se muutakuin ulkonäköön?
Ja kuuluuko sen tyllihameen olla minkäpitunen verraten siihen päälletulevaan osaan? Pitääkö näkyä alta vai olla samanmittanen vai lyhempi?
Kyselyikä ja sillee...

kamala määrä kysymyksiä sulla |O

alota nyt ihan ekana siitä vyötärönkohdasta! kenelle mekko tuleekin, SOVITA ja mallaa peilin edessä. osaat kerrasta laskea oikean vyötärönympäryksen =)

nauha on hieno vyötäröllä, mutta miksei sauma sais näkyä? mihin sä sitä puuvillaa ajattelit laittaa..?

teetkö ihan täysympyrän kahdesta kappaleesta vai yhdestä ( lyhyt hame ) ? vai siis useammista suiruista? tylliä laittasin kaks täyskelloa alle. käytän itse yleensä huntutylliä kun on niin ihanan asettuvaa ja pehmoista, sitä joutus ehkä laittaan enemmänkin. oon muutaman hameen tehnyt. ja mullakin on tänään ompelupäivä :D

Siis itselleni oon tekemässä. No kai se sauma saa näkyä, mietin vaa et kun ne kuviot menee sit mitensattuu siinäkohtaa...

Siis meinasin sen tyllihameen tehdä sinne alle sillai en kellon kaavalla vaan vaikka kolmesta kaitaleesta jotka aina rypytetään toisiinsa, tajuuks kukaan?? Niin se vyötärön kohta käykö siihen puuvilla mihin sitä tylliä aletaan kiinnittään ja tulee se kuminauhakuja.

Ihan täysympyrää meinasin tehdä kahdesta kappaleesta...en osaa tehdä sillai useesta suirosta :ashamed: muuten tekisinkin niin että kun yläosassa on etu ja takakappale+etusivu ja takasivukappaleet et se helma jatkuis suoraan niistä mut miten mä ne kellotan, en jaksa kaivaa kaavotusoppiohjeita varaston takanurkasta :snotty:

tota, tyllistä ei välttämättä tuu kauheen nätti jos rypytät kuminauhalla.. tai mistäs mä sen tiedän, jokainen osaa tehdä omalla tavallaan :) eikun, tarkotatko sellasta salsahametyylistä?

mä tekisin kyllä samalla vaivalla kun sen helmankin niin ne alustyllit täyskelloiks. muoks. tai sitten tekisin trikoosta tms joustavan yläosan siihen salsamalliseen. jos siis erillisen tekisin. mutta se ei nosta helmaa kovin muhkeaksi. yleensä kiinnitän itse hameeseen identtisen/identtiset tyllikellot, riippuen kuinka muhkean haluan. mekon yläosa pitää ne kasassa, hameessa vyötärökaistale.

http://seinis.blogspot.com/2008/10/tehtisk-tyllihame.html siis tommosta tyllihametta mainasin?
Tein joskus muksulle semmosen täyskellon tyllihameen kaksinkertasesta ja se ei ainakaa oikeen pelittänyt, ehkä oli liian painava se päälliosan kangas kun painoa tylliä linttaan...
hmmh...

sievä! ja hyvä ohjeistus. mä oon tehny tolla tyylillä pitkän alushameen ja jumankekka, kun meinas pinna loppua kun sielä alahelmakerroksissa sitä tylliä riitti ja riitti.. ja riitti. ja kissa rakasti vähän liikaakin sitä tyllin rapinaa :D

ainoa oleellinen ohjeistus mitä sä tunnut kaipaavan on "muista valita tarpeeksi kevyt helmakangas tai tee tukevampi alushame" ;) laitas sit kuvaa kun oot saanu valmiiksi!

Siis vielä sen verran että laitetaanko tohon tyllihässäkkään kun on ne soirot leikattu mitkä sitten rypytetään renkaina aina seuraavaan niin 1 vai kaksi kerrosta tylliä? Vai tehdäänkö noita niinku 2 sillai et on 1kerros tylliä ja lopuksi ne ommellaan yhteen? tajuaako??

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Siis vielä sen verran että laitetaanko tohon tyllihässäkkään kun on ne soirot leikattu mitkä sitten rypytetään renkaina aina seuraavaan niin 1 vai kaksi kerrosta tylliä? Vai tehdäänkö noita niinku 2 sillai et on 1kerros tylliä ja lopuksi ne ommellaan yhteen? tajuaako??

yksi kerros aina yhteen osioon. tossa sun linkkaamassa blogissa oli aika selkee ohje kun luet ajatuksella kohta kohdalta.. ja sielä kommenteissa joku oli kysynytkin ja bloginpitäjä vastannut paljonko tylliä tarvitaan =)

Uusimmat

Yhteistyössä