Auttakaas mua keksimään miten pystyn osallistumaan ystävän häihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Häät on keväällä ja itse asun ko. paikkakunnasta n. 90 km:n päässä. Minulla ei ole ajokorttia, joten en pysty kenenkään autoa lainaamaan.
Paikkakunnalle menee junia pari päivässä, mutta todella huonoihin aikoihin. Joutuisin luultavasti siis menemään paikalle jo edellisenä päivänä ja yöpymään hotellissa (johon ei näin opiskelijana ole oikein varaa.)

Lisäksi juhlapaikka on kirkosta n. 30 km:n päässä keskellä ei mitään, joten sieltäkin pitäisi päästä sitten yöllä pois... Miten ihmeessä se onnistuu? Lisäksi pitäisi saada kyyti kirkosta juhlapaikalle. En tunne häistä ketään muuta kuin hääparin :/

Ehkä saisin esim. isäni heittämään minut silloin aamulla kirkkoon, mutta en usko että kukaan mua jaksaisi hakea sitten myöhään illalla ja ajaa yli 200 km :/

Juhlapaikka on tosiaan ihan "korvessa" järven rannalla josta ei mitään yhteyksiä kulje.

Ja mä stressaan asiasta jo nyt vaikka siihen on monta kuukautta :D

Me käytiin taannoin häissä jossa kirkossa ihan sanottiin että kenelle kyytiin mahtuu niin voisivat kuljettaa ilman kyytiä olevia. Kannattaa ottaa puheeksi. Eikö siellä juhlapaikalla ole majoitusta johon voisi jäädä? Vai lähteekö kaikki kotia sillon illalla/yöllä?

Minä olen saanut kyydin kirkosta juhliin kun kysyin hääparilta etukäteen asiasta. Majoitusta en tarvinnut ja sain itse järjestettyä kyydin juhlista pois. Kyl ymmärtäväinen hääpari auttaa sua järkkäilemään näitä kyytejä ainakin.

Kysyt hääparilta että saatko ottaa kortillisen ystävän mukaa häihin "aveciksi". Joo, venyttää vähän etikettiä mutta minä suostuisin kyllä jos ystävälläni vastaava tilanne ja hänet toivoisin silti osallistuvan häihini.

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
kysäsepäs hääparilta asiaa, jos vaikka kotiinsa sinut majoittaisivat, elleivät itse siellä sitten yövy.

Heidän kotiinsa en pysty menemään koska olen todella allerginen heidän lemmikeilleen :/

Ja en oikein usko että kukaan kavereistani jaksais ajella montaa sataa kilometriä/ odotella montaa tuntia. Toki voin kysyä mutta vaihtoehtoja on aika vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Kysyt hääparilta että saatko ottaa kortillisen ystävän mukaa häihin "aveciksi". Joo, venyttää vähän etikettiä mutta minä suostuisin kyllä jos ystävälläni vastaava tilanne ja hänet toivoisin silti osallistuvan häihini.

Tämä voisi olla hyvä idea!

Ja sain sellaisen käsityksen että juhlapaikalle ei pysty jäämään yöksi. Tai korkeintaan hääpari itse.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kysäsepäs hääparilta asiaa, jos vaikka kotiinsa sinut majoittaisivat, elleivät itse siellä sitten yövy.

Heidän kotiinsa en pysty menemään koska olen todella allerginen heidän lemmikeilleen :/

Ja en oikein usko että kukaan kavereistani jaksais ajella montaa sataa kilometriä/ odotella montaa tuntia. Toki voin kysyä mutta vaihtoehtoja on aika vähän.

Palstan mukaan nuo on vain tekosyitä ;)
Voi vielä morsian loukkaantua

Oletko saanut jo kutsun, meinaan että oletko varma ettei hääpari oli järjestänyt pitkämatkalaisille mitään yöpymismahdollisuutta ? Monestihan tälläisten juhlapaikkojen yhteydessä on yöpymismahdollisuus...
Ja kyydin kirkosta juhlapaikallle luulisi onnistuvan jonkun häävieraan kyydissä.

Alkuperäinen kirjoittaja hahh:

Palstan mukaan nuo on vain tekosyitä ;)
Voi vielä morsian loukkaantua

Siis kai siinä kylässä missä ne häät on, on vaikka elokuvateatteri, uimaranta, yms. ei sitä nyt autossa tarvi odotella. Ja vaikka menis sinne hääparin asuntoon kattomnaan telkkaria.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Oletko saanut jo kutsun, meinaan että oletko varma ettei hääpari oli järjestänyt pitkämatkalaisille mitään yöpymismahdollisuutta ? Monestihan tälläisten juhlapaikkojen yhteydessä on yöpymismahdollisuus...
Ja kyydin kirkosta juhlapaikallle luulisi onnistuvan jonkun häävieraan kyydissä.

Kutsua en ole saanut, mutta tiedän juhlapaikan entuudestaan ja sen että siellä ei ole mahdollisuutta yöpyä.

Mutta ehkäpä tosiaan odottelen sitä kutsua jos vaikka olisivat hoitaneet jonkun yöpymismahdollisuuden. Pitää kysyä parilta jos saisin kuskin mukaan vieraaksi, sekin olisi hyvä vaihtoehto :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Kutsua en ole saanut, mutta tiedän juhlapaikan entuudestaan ja sen että siellä ei ole mahdollisuutta yöpyä.

Mutta ehkäpä tosiaan odottelen sitä kutsua jos vaikka olisivat hoitaneet jonkun yöpymismahdollisuuden. Pitää kysyä parilta jos saisin kuskin mukaan vieraaksi, sekin olisi hyvä vaihtoehto :)
Ja jos olet sinkku niin ainahan voit pyytää kaveriasi järjestämään sokkotreffit :D

Yhteistyössä