Auttakaas mammaa! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipeä

Vieras
Olen nyt useamman päivän kärsinyt inhottavasta pään jomotuksesta. Ei kunnon jyskyttävää kipua mutta sellaista ärsyttävää ja inhottavaa pientä jomotusta. En tiedä mistä johtuu, hartiat jumissa, näkö huonontunut mitä lie? Olen yrittänyt jumppailla hartioita mutta ei sekään tunnu auttavan, Nyt kun olen raskaana niin Buranaahan en saa käyttää ja se on ainut mikä auttaisi. Jouduin kuitenkin tänään ottamaan Para Tabsia päivällä mikä nyt auttoi vähän mutta nyt tuntuu että jomotus palaa taas. :( Miten paljon uskallan napsia raskaana noita Para Tabseja? otanko kerralla kaksi kappaletta kun tuntuu ettei yhdestä (500) ole kunnollista apua. Viikkoja 19+1 ja yritän aina olla napsimatta (silloin kun en ole raskaana tai kun olen) turhaan lääkkeitä mutta nyt tämä on jo sen verran inhottavaa etten enää jaksa, alkaa tympiä.

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Lämmitä hartioita kaurapussilla tai käy hierojalla, mikäli jomotus johtuu niskan ja hartioiden jännityksestä. Kokeile myös vaihtaa tyynyä.

Kaurapussia kokeilin, ei ollut siitäkään apua. :/ Mietin tuossa että onkohan tämä silmistä johtuvaa kun kipu ehkä jotenkin säteilee "silmien takaa". Kävin vuosi sitten tarkastuksessa ja optikko sanoi minulla olevan hajataittoa (vai muistankohan nyt ihan väärin, no joka tapauksessa vähäistä jotain "vikaa" oli) mutta että se olisi niin vähäistä ettei sille tarvi mitään tehdä ellei lue paljon tai käytä päätettä jolloin voi aiheutua päänsärkyä.

Burana ei ole ehdottomasti kielettyjen lääkeaineiden joukossa kuin viimeisellä kolmanneksella. Satunnaisesti sitä voi käyttää muutoin raskausaikana. Nyt puhutaan satunnaisesta käytöstä - jatkuva päivittäinen käyttö on kielletty. Eli voit ottaa pahimpaan kipuun.

Parasetamoli (Panadol, Para-Tabs jne.) on hyvä lääke kipuun, mutta useimmille ei 500 mg riitä kivunlievitykseksi. Ota kaksi kerralla eli 1 g, tällaisen annoksen voit ottaa kolmesti päivässä, hankalassa tilanteessa jopa neljästi. (Parasetamolin maksimivuorokausiannos on 4 g.) Ja tosiaan jos särky jatkuu pitkään kannattaa yrittää selvitellä mistä se voisi johtua, on helpompi sitten hoitaakin. Taustallahan voi olla tuo silmien tilanne tai jännitysniska tms. Muistathan syödä tarpeeksi säännöllisesti ja juoda riittävästi? Hypoglykemia aiheuttaa myös inhottavaa päänsärkyä, samoin kuivuminen ja esim. verenpaineen lasku tai nousu omiin normaaliarvoihin nähden.

Mulla oli kanssa tommosta silmien takana säkenöivää jäytämistä koko raskausajan.
Mikään muu ei auttanut kuin akupunktio ja ihan pahimpaan pystyi itse painamaan peukalon hangoissa olevia pisteitä. Hävisi heti synnytyksen jälkeen.
Mulla on kanssa hajataittoa, mutta niin vähän ettei siitä pänsäryksi ole jos ei konetta tuijota 7 tuntia päivässä. Mitään syytä (esim.verenpaine, raskausmyrkytys...) ei löytynyt.
Periaatteessa panadolia saa ottaa maksimissaan 2x500mg 3 kertaa päivässä, mutta mulla alkaa vuotaa verta nenästä jo muutaman päivän jälkeen.

Syön säännöllisesti ja juon vesilasin melko tiheään. Verenpaineen olisin mitannut vaan eiköhän laitteeni ollut mennyt jostain syystä rikki. Täytynee ottaa kaksi kappaletta noita Para tabseja, ei tässä nyt tällä hetkellä muu auta. Täytynee yrittää selvittää kivun syytä jos tätä jatkuu pitempään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Mulla oli kanssa tommosta silmien takana säkenöivää jäytämistä koko raskausajan.
Mikään muu ei auttanut kuin akupunktio ja ihan pahimpaan pystyi itse painamaan peukalon hangoissa olevia pisteitä. Hävisi heti synnytyksen jälkeen.
Mulla on kanssa hajataittoa, mutta niin vähän ettei siitä pänsäryksi ole jos ei konetta tuijota 7 tuntia päivässä. Mitään syytä (esim.verenpaine, raskausmyrkytys...) ei löytynyt.
Periaatteessa panadolia saa ottaa maksimissaan 2x500mg 3 kertaa päivässä, mutta mulla alkaa vuotaa verta nenästä jo muutaman päivän jälkeen.

Koititko hierojaa?

Yhteistyössä