Auttakaas hyvät ihmiset vähän, mitenkäs se meneekään jos toinen työttömänä kotona ja haluaisi jäädä lasten kanssa kotiin?

Meillä näin, mies jäi työttömäksi tämän vuoden alusta ja mietittiin sitäkin vaihtoehtoa, että mies jäisi lasten kanssa kotia. Nyt ovat päivähoidossa ja minä töissä. Mutta mitenkäs se sitten meneekään, onko tosiaan niin, ettei Kela maksa mitään noista lapsista jos ne kotona hoidetaan kun molemmat kuitenkin yli 3-vuotiaita? Ja alle kouluikäisiä.
Mä lueskelin kyl noita Kelan sivuja, mutta näin ymmärsin sieltä. Eipä ne kyl muutenkaan mun mielestä kovin selkeät ole.
 
Työttömyyspäivärahan suuruus on mitä on, joten joo, säästäishän siinä hoitomaksut. Todella tyhmää tollanen, ettei makseta sen enempää. Noh, pitää vielä Kelassa käydä juttelemassa. Ehkä tämä sitten toteutuu jos toteutuu syksyllä, esikoinen aloittaa eskarin silloin.

Kiitoksia vaan, tän halusinkin tietää. :)
 
jeps
Ja joka tapauksessa työttömyysrahoista vähennettäisiin kotihoidon tuki. Että asialla ei ole väliä.

Paitsi jos ei saa mitään rahoja kuten minä. Ei voi mitään, onneksi on varaa tähän, mutta olisihan se kiva jos kotihoidon tukea vielä saisi.
 
Kaikki ei kuitenkaan halua sitä 3v vielä hoitoon vaan haluis olla kotona, joten en tajua mikä siinä on niin vaikeaa myöntää kotihoidontukea vaikka sitten vaan alle kouluikäisistä lapsista.
Mutta näin se vaan täällä Suomessa on, en tiiä miten muualla. Ehkä meillä onkin asiat suht hyvin, vaan tällaisissa tapauksissa ärsyttävää.
 

Yhteistyössä