auttakaapas minua (korvikset)!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallekarhu2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nallekarhu2

Aktiivinen jäsen
09.05.2007
1 485
0
36
otin korvikset n. 2 vuotta sitten. Melkein heti sen jälkeen mulla alkoi tulla toisen korvanlehteen (taakse) sellainen patti (vaikka käytän vain nikkelittömiä korviksia). kävin sitten terveydenhoitajalla ja hän antoi mulle rasvaa joka poistin sen mädän ja sit alkoi patti lähteä.

kun lopetin rasvan käytön tuli patti taas takaisin. se ei oo kipee ikinä ollutkaan, mutta selvästi siellä hieman on märkää. kun terkkari ei oikein tiennyt mikä se on niin annoin sen olla. Nyt mulla on pienet patit sitten molemmissa korvanlehdissä :kieh:

tänään kun olin kultajousessa ja puhuin myyjän kanssa allergioista niin sieltä taustalta yhtäkkiä hyppäsi nainen selittämään, että hänellä oli sellaiset patit ja lääkäri sanoi että saa koskaan käyttää korviksia kun ne tulee, että patit vaan pahenee eikä lähde koskaan pois. Että se ei oo allergiaa vaan jolleki kulta aiheuttaa sitä.

mä vähän naureskelin kun se niin yhtäkkiä sieltä takaa hyppäsi selittämään ja mietin ylidramatisoiko tämä nainen tuota jotenkin, mutta sitten aloin miettimään voisko tuossa kuitenkin olla jotain perää..
kertokaapas, onko teillä jotain kokemusta tällaisesta tai tiedättekö mikä voi aiheuttaa nuo patit?

Mulla oli aikasemmin kolmet reiät korvissa, ja niihin ylempiin tuli aina kans jotkut patit. Otin korvikset pois ja annoin reikien umpeutua, patitkin hävis. Otin sit uudet reiät vuosia tuon jälkeen, eikä ole enää tullu moisia patteja. (paitsi että toiselta puolelta on taas umpeutunu toi reikä kun en oo pitäny korvista)

Mä en voi pitää mitään korviksia kuin muutaman tunnin enintään ja senkin jälkeen on korvanlehdet sit turvoksissa useamman päivän. Allergiaa tai ei mutta kauaa en voi korviksia pitää yhteen menoon.

no joo sitäkin joku ehdotti että se johtuis siitä, että korvanreiät ei saa happea kunnolla kun pidän aika paljon nappikorviksia. mutta sitä varten ostin sitten parit renkaat ja ne "koukkukiinnityksellä" olevat korvikset mutta eipä se asiaa parantanut..

harmittaa vaan jos joutuu luopumaan kokonaan korviksista kun niillä on niin paljon tunnearvoa.. mies on ostanut tosi monet ja ei malttais niitä lakata käyttämästä.. :ashamed:

ehkä vois kokeilla tuota että antaa mennä umpeen ja joskus sit laittaa uudelleen, jos se auttaisi. ja jos ei vieläkään auta niin kai se on pakko niistä kokonaan luopua :(

kauaa muuten menee että korvanreiät umpeutuu?

Onko voinut osua talirauhaseen tms. ? Eli lävistytä uudelleen eri kohtaan.

Ja jos lävistys on jo kauttaaltaan parantunut, ei se enää umpeen "kasva", mutta toki kutistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Ja jos lävistys on jo kauttaaltaan parantunut, ei se enää umpeen "kasva", mutta toki kutistuu.

en tiedä, sellasestako tuo sitten vois johtua? sen tiedän, että toinen reikä on kyllä vähän vino.

voiko sitä uutta lävistystä sitten enää tehdä suurinpiirtein samaan kohtaan vai pitääkö olla ihan eri kohta?

Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:

en tiedä, sellasestako tuo sitten vois johtua? sen tiedän, että toinen reikä on kyllä vähän vino.

voiko sitä uutta lävistystä sitten enää tehdä suurinpiirtein samaan kohtaan vai pitääkö olla ihan eri kohta?

Minulle ei kakarana saatu toiseen korvaan lävistystä kultasepän vempeleillä. Kun siirretiin yrityskohtaa muutamalla millillä, onnistui.

Yritäpä antaa lävistäjän laittaa, siis käsipelillä, ei ampumalla. Lopputulos on parempi.

Minulle ei kakarana saatu toiseen korvaan lävistystä kultasepän vempeleillä. Kun siirretiin yrityskohtaa muutamalla millillä, onnistui.

Yritäpä antaa lävistäjän laittaa, siis käsipelillä, ei ampumalla. Lopputulos on parempi.

ahaa, no tuo muutenkin kuulostaa paremmalta sinänsä koska lävistäjä ainakin osaa hommansa! en oo ikinä edes tullut ajatelleeksi että lävistäjällä vois korviksen reiät laittaa. :D

siinä on vaan sellanen huono puoli että mä pelkään kamalasti piikkejä ja kaikkea mikä siihen liittyy, joten varmaan oisin ihan paniikissa siinä penkillä kun pelkäisin vaan sitä miltä se tuntuu :ashamed:

nallekarhu2

Aina voi oikaista! ;) Emlaa korvanlehtiin, eikä tunnu missään!

en oo tollasesta kuullutkaan, onks se jotain puudutusainetta :D

Jep. Apteekista voi ostaa. hyvää tavaraa myös lasten rokotuksia varten.

aijaa, tuo olikin hyvä tietää! :)

Uusimmat

Yhteistyössä