Huolestuin taas tosta patista mun korvan takana, ihan korvalehden juurella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ilmestyi siihen varmaan pari kk sitten. Mulla tulee usein korvantakusiin tollasia isoja paiseita/finnejä. Välillä ne on pidempään ja välillä menee hiukan nopeemmin veke. Johtuu mielestäni noista rihkamakorviksista ja siitä, että näperrän korviksia ja siitä pääsee epäpuhtauksia korvantaakse.

Se patti oli oikein sellainen tulehtuneen näköinen mötikkä ja näkyi selvästi, kun hiukset oli kiinni. Työkaverikin sen huomasi. Semmonen pehmoisen oloinen. Putsailin sitä ja kun vähän unohdin sen niin kyllä se siitä rauhottui ja pieneni jne.

Nyt kun isälläni epäillään syöpää niin aloin kuitenkin uudelleen muljata sitä ja nyt se tuntuu ärtyneen ja joku päivä hieroessani sitä sain sieltä jotain nestettäkin varmaan vähän tulemaan. Nyt se tuntuu taas isolta, mutta ei näy kyllä semmosta plottia siinä mitä viimeks.

Onko se vaan joku sitkeä paise vai pitääkö mun epäillä kans jotain syöpää itelläni? :(

Paise varmaan on. Älä räplää sitä, huonommin vain paranee. Kokeile painaa kuumalla vedellä kostutetulla pyyhkeellä sitä, jos se siitä rupeaisi puhkeamaan, jos ei käy lääkärissä. Jos siellä jotain on sisällä, ne voi varmaan sen tyhjentää, tai antaa antibiootit niin lähtee.

Mulla oli jokunen vuosi sitten samanlainen paise korvassa. Pitkään se oli ja todella isokokoinen ja jokseenkin pehmeä.. Eräänä yönä se oli sitten puhjennut ja oli tullut sellaista oikein tummaa verta. Ei ole tämän jälkeen uusiutunut.

[QUOTE="alkup";27888144]Joo järki sanoo, että paise mutta nyt kun on muutakin huolta niin toikin taas huolestutti. Joulunaikaan tuli taas pidettyä niitä rihkamia :/[/QUOTE]

Heitä rihkamat pois. Jos olet allerginen jollekin aineelle ja jatkuvasti altistat itsesi niille, niin kohta ei käy oikea hopea eikä kultakaan (niissäkin on "lisäaineita").

mun miehellä kans tuli molempien korvien alle samanlaiset.. tulehtuivat aina.. kävi vähän aikaa sitten lääkärissä niin siellä on joku rauhanen/helmi tms. joka turpoaa ja tulehtuu.. mieheltä sitten leikattiin ne molemmat pois ettei tarvi kärsiä niistä pateista ja tulehduksista.. mut ihan vaarattomia ne oli.. ei tosin oo kovin kivan näköisiä :/ nyt on sitten n. 5-10 cm mittaiset arvet molempien korvien edessä..

Tiedän työni puolesta allergioista ja herkistymisestä paljonkin. Mielestäni johtuu siis tuosta, kun painelen koruja televisiota katsellessa aina läpi puoliväkisinkin noista rei'istä missä en edes enää koruja pidä. Ja näperrän siis ja levitän niitä epäpuhtauksia. Mutta nyt en pidä mitään korvakoruja ja putsaan ahkerasti niin kai se siitä häviää. :(

Yhteistyössä