Auttakaapa avioero asioissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmailen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt harmailen...

Vieras
Taitaa se avioero olla meillekin paras ratkaisu.
Osaisko joku neuvoa miten saisin tytölle ja itselleni asunnon, kun luottotiedot on nuoruuden tyhmyydessä mennyt. Auttaako sossu asunnon hankinnassa?
Mitenkäs tapaamis ym. asiat hoidetaan...

Kiitos jos joku jaksaa vastata.

Kerropas lämpimiksesi miksi sossun pitäisi auttaa?? Aikuiset ihmiset vastaa itse päätöksistään ja tekee ne niin, että pystyvät ne myös itse rahoittamaan ilman sossuja.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Kerropas lämpimiksesi miksi sossun pitäisi auttaa?? Aikuiset ihmiset vastaa itse päätöksistään ja tekee ne niin, että pystyvät ne myös itse rahoittamaan ilman sossuja.

Kiitos vaan tuestasi. Tämä auttoikin paljon

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voin neuvoakin, ala säästämään rahaa ja eroa vasta sitten kun sitä on niin paljon että voit omalla rahalla hankkia kämpän ja tilpehöörit.

Soita kuntaan ja vvo:lle. Ei mult oo koskaan luottotietoja kyselty. Mulle kunta hommas alle kuukaudessa asunnon kun erottiin ja siis kaks poikaa tuli mun kanssa. Takuu vuokraan tarviit kyl sit yleensä yhden kk vuokran.

Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Soita kuntaan ja vvo:lle. Ei mult oo koskaan luottotietoja kyselty. Mulle kunta hommas alle kuukaudessa asunnon kun erottiin ja siis kaks poikaa tuli mun kanssa. Takuu vuokraan tarviit kyl sit yleensä yhden kk vuokran.

ja siihen takuuvuokraan voi saada sossusta apua. papereita saa täyttää aikalailla joka puolelle.

Otat yhteyttä asuntotoimistoon, laitat asunnonhaun vireille. Tilaat sossusta ajan, pyydät sieltä apua, kerrot tilanteesi, voivat esim lainata sinulle takuuvuokran ja samalla teet elatua ja tapaamissopimukset. Myös lastensuojelun kautta voi saada asuntoapua. Kelaan teet sitten ne yh-ilmoitukset, jotta saat korotetun lapsilisän, mahdollisen asumistuen jne.

Ja tuolle ei ymmärrä puupäälle, kyllä, aikuiset tekevät päätökset, aikuisetkin erehtyvät, kuten minä, joka menin aikoinaan takaamaan lainan, ja sitä maksoin kauan ja hartaasti. Kyllä siinä sossulta sai välillä apua hakea. Ja minä en sössiny rahojani vaan se idiootti, joka jätti lainansa takaajien maksettavaksi.

Oon kuullut, että takuuvuokria on sossu maksellut, omakohtaista kokemusta ei ole. Tapaamisasiat hoidetaan lastenvalvojan kanssa, ellette saa niitä keskenänne sovittua. Löytyy kunnan/kaupungin sosiaalitoimesta tämmönen lastenvalvoja

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voin neuvoakin, ala säästämään rahaa ja eroa vasta sitten kun sitä on niin paljon että voit omalla rahalla hankkia kämpän ja tilpehöörit.

Tilpehöörit kyllä on kasassa. Asunto vain puuttuu.

Aika heikosti apua mistään on tarjolla, jos ei pysty osoittaan tarvetta ensikotimajoitukselle. Itse onnistuin saamaan työsuhdeasunnon aikanaan. On meinaan aika vaikea saada yhteisestä asunnostakaan rahoja irti, kun toinen ei halua ja Suomessa on joku käsittämätön 1/2 vuoden harkinta-aika avioerossa. Oikeusavustajan saa, jos tulot jää alle tietyn rajan. Sieltä neuvoivat myös puhelimitse jotain asioita. Ainakin Vantaalla aikanaan oli täysin mahdotonta päästä mihinkään perheneuvolaan ilman puolen vuoden odotusta.
Tapaamis- ja elatusasiat kuuluu lastenvalvojalle, sinne kannattaa soitella.

Niin ja sille palikalle, jonka mielestä on tervettä antaa lasten katsella jonkun itsariyrityksiä tai ottaa itse turpiinsa siinä välillä, rahoja säästäessä; sopii ehkä sulle - ei mulle. Ja sitten, kun seuraavaksi väität, että olisi pitänyt ajatella kenen kanssa meni naimisiin, niin tämä on se tapa, jolla rauhallisinkin mies 15v avioliiton jälkeen useimmiten alkaa käyttäytyä, jos se s**marin h**ra kyllästyy kiukutteluun ja päättää lähteä. Ei oo pelkästää oma havainto, vaan osa näistä jutuista onneksi pääsee lehtiin asti.

Kyllä sossukin auttaa.

Ota tosiaan yhteyttä kuntaan ja VVOhon tossa asuntoasiassa ja sit ne lasta koskevat jutut saatte hoidettua sosiaalitoimistossa lastenvalvojan luona.

Kiitos teille jotka jaksoitte vastata asiallisesti. Tämä eropäätös ei todellakaan ole mikään yhtäkkinen päähänpistos vaan moneen kertaan mietitty asia ja pitkään.

En haluaisi lapsen enää kasvavan tällaisessa elämäntilanteessa, siksi en enää päätöstä haluaisi pitkittää niin että säästäisin kh-tuesta asuntorahat säästöön.

Täytyy yrittää jaksaa soitella huomenna tai viimeistään alkuviikosta tonne asuntojuttuihin ym. Tuntuu vaan, että voimat on ihan loppu. Jospa lapsen takia jaksaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:

ja siihen takuuvuokraan voi saada sossusta apua. papereita saa täyttää aikalailla joka puolelle.

Mitä kaikkia papereita? Avioerokaavakkeen aion hakea huomenna mutta mitä muita papereita... Anteeksi kun kyselen.