auttakaahan harrastusasiassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerhotäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerhotäti

Vieras
Pidän siis toisen aikuisen kanssa ekaluokkalaisille erääseen harrastukseen liittyen kerran viikossa kerhoa. Lapsia on 14, sekä tyttöjä että poikia.

Ryhmässä on 2 erittäin vilkasta poikaa, joista toinen ei tottele lainkaan :/ nyt pitäisi keksiä hyviä keinoja puuttua tilanteeseen, ennenkuin käy niin , että muut lopettaa ja jäljelle jää vain nämä kaksi villikkoa :)

jäähylle pojat kunnes uskovat että muut jätetään rauhaan, jos mikään ei toimi, niin pojat joutuvat lopettamaan kerhon. ei kahdella pojalla voi oikeutta terrorisoida koko kerhoa. Jos ovat erityislapsia, niin sitten pojat voivat harrastaa vain avustajan kanssa.

Jäähyä on kokeiltu, tuloksetta. Samoin monenmonituiset kiellot, aina turhaan...

Toinen pojista tottelee kyllä, on vaan vilkas. Mutta toiselle ei mikään kielto tms tehoa :/ tässä yhtenä kertana löi mua, kun otin kädestä kiinni pyydettyäni rauhoittumaan ja osallistumaan monta kertaa.

Tiedän, että se on kaikilta muilta lapsilta pois ja tälle tilanteelle on ihan pakko keksiä joku ratkaisu :/ tykkään itse vetää kerhoa, mutta vähitellen alkaa kaduttaa ;)

Onko jollain kokemuksia siitä, jos tällaisessa tapauksessa vanhempi pyydettäisiin mukaan toimintaan?

Kyllä mä ilmoittaisin pojan vanhemmille että lapsi ei voi näillä eväin jatkaa kerhossa. Joko vanhemman kanssa tai sit kotiin kasvamaan. Ohjaajana ottaisin mieluusti esim. vanhempien avun vastaan, mutta noilla eväill homma ei tunnu toimivan. Haluaako poika itse käydä kerhoa, jos ei halua mihinkään osallistua vaan kiusaa muita. Osallistumisenhan ei tarvitse olla pakollista jos osaa nätisti katsoa vierestä.

Kaipa tuo siellä haluaa käydä, mutta ei vaan osaa tai pysty käyttäytymään sääntöjen mukaan :/ esim koulussakin on kuulemma vaikeaa.

Luulen, että otamme kotiin yhteyttä ja koitamme yhdessä keksiä ratkaisun :)

Yhteistyössä