pahasilmä
Kyllä kämpän saa tosi nopeesti, jos on heitetty himasta pihalle, eli koditon.
Ja vauva tulossa.
Ja vauva tulossa.
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2006 klo 06:54 vieras kirjoitti:Voi herttinen. Mielestäni 1. lapsi tulisi tehdä VIIMEISTÄÄN 23 vuotiaana, oli työ tai ei, mutta ymmärrän senkin että jokaisella on eri tilanne ja mielipide asiaan, joten kaikki tavallaan. Raha ei kuitenkaan ratkaise. MINÄ EN USKALTAISI kolmekymppisenä ruveta synnyttämään ensimmäistä, huh huh. Mutta sitä mieltä olen, että täysikäinen pitäisi jo käytännönsyistäkin olla, ettei ihan "teini" . Oletpa rohkaiseva.
Kyllä ne muut toisten siivellä eläjät taitaa olla pahimpia kuin nuoret pirteät lastaan aidosti rakastavat ja ehkä vielä työssäkin käyvät nuoret, ei voi sitäkään yleistää. Jos lapsen todella haluaa, kyllä silloin on asiat mielestäni vielä hyvin. (Vaikka en nyt alaikäisille suosita raskautumista, mutta jos niin on käynyt, ei se ole maailmanloppu, se voi olla ihan päin vastoin :heart: ). Suurin huolenaihe on se, onko vanhempi/vanhemmat vastuuntuntoisia.
vaikka lapsen elättäisi alkuun sossun rahoilla, ei silti ole vastuuton, Luepa tuo mun ensimmäinen kommentti.. Miks kaikki pitää ajatella niin mustavalkosesti?Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 12:47 äiti kirjoitti:ihan mielenkiinosta kysyisin sulta ap että millä olet aikonut lapsen elättää?? sossullako?? koska tuskin kukaan haluaa kauheasti töihin 17v millä ei ole mitään koulutusta ja työkokemusta?? kun asia on vaan niin että se rakkaus ei yksin riitä!! en ole mikään saarnaava täti mutta väitän että omaan kyllä paljon enemmän elämän kokemusta kuin sinä!! niin julmaa kuin onkin hengen voimalla ei elä ja sossust rahan haku ei ole vastuun ottamista!! se on tarkoitettu väliaikaiseen hätään!! oletko miettinyt mitä kaikki maksaa!! meneppä huviksesi katselemaan!!
On hieno juttu, että Suomessa huolehditaan siitä, ettei kukaan kuole nälkään ja kuka vaan voi joskus joutua sossun asiakkaaksi. Mutta LÄHTÖKOHTANA tulisi aina olla se, että elättää itse itsensä. Jos jo ennen lapsen syntymää on asenne, että kyllä sossu auttaa, niin sillon neuvoisin odottamaan että tilanne paranee.Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 11:18 mamma kirjoitti:kertookaapa mulle TE NIIIIIIN AIKUISET LAPSENNE ELÄTTÄJÄT et eikös sosiaalitoimisto ole ihan tarkotettu niille jotka apua tarvitsevat???? ja sekö on suvaitsevaa et juopoille annetaan ryyppyrahat mut äidit ei saisi hakea vaipparahoja?? HALOO???? ja mun mielestä myös AMMATILLISET NIIIIIN AIKUISMAISET TYÖSSÄKÄYVÄT PERHEELLISET VOI JOSKUS AJAUTUA EROON JA JOUTUA TYÖTTÖMÄKSI!!!!!! Mistäs ne sitten rahaa saa?? keräämällä pulloja???? ja niillä TÄYSI-IKÄISILLÄKÖ ei voi ehkäisy pettää? ne jotka niin luulee ni taitaa olla ite IHAN PIKKUSEN EPÄKYPSIÄ...
JAKSAMISIA KAIKILLE NUORILLE JA VANHOILLE, TYÖTTÖMILLE JA TYÖSSÄKÄYVILLE ÄIDEILLE!!!!
T.22v kahden lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 11:18 mamma kirjoitti:kertookaapa mulle TE NIIIIIIN AIKUISET LAPSENNE ELÄTTÄJÄT et eikös sosiaalitoimisto ole ihan tarkotettu niille jotka apua tarvitsevat???? ja sekö on suvaitsevaa et juopoille annetaan ryyppyrahat mut äidit ei saisi hakea vaipparahoja?? HALOO???? ja mun mielestä myös AMMATILLISET NIIIIIN AIKUISMAISET TYÖSSÄKÄYVÄT PERHEELLISET VOI JOSKUS AJAUTUA EROON JA JOUTUA TYÖTTÖMÄKSI!!!!!! Mistäs ne sitten rahaa saa?? keräämällä pulloja???? ja niillä TÄYSI-IKÄISILLÄKÖ ei voi ehkäisy pettää? ne jotka niin luulee ni taitaa olla ite IHAN PIKKUSEN EPÄKYPSIÄ...
JAKSAMISIA KAIKILLE NUORILLE JA VANHOILLE, TYÖTTÖMILLE JA TYÖSSÄKÄYVILLE ÄIDEILLE!!!!
T.22v kahden lapsen äiti
Yhtyy :wave:
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 22:19 Ai jaa kirjoitti:\Todella vastuullista? Todella vastuullista on lastenteko silloin, kun on opiskellut itselleen ammatin ja pystyy työllään elättämään lapsensa, ettei tarvitse käydä muiden kukkarolla.Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 16:49 vieras kirjoitti:\:hug: Sinulla on hieno asenne, ja tosi hienoa jos miehesikin on mukana jutussa! :heart: Silloin ei ole mitään hätää. Todella vastuullista.Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 14:43 mitä teen kirjoitti:kerroin porukoille ei tykänny hyvää ARVASIN!!!!!!!nyt ne on häätämäs mua pois kotoa joten kävin sossussa ja saan oman kämpän.isä oli ihan raivona se kehua mua #&%?$!* ja jakorasiaksi et kiva!!!!!!!v...u mä en aborttia tee joittebkin ahdas mielisten vanhempien takia.pitäköön mielipiteensä me halutaan tämä vauva ja sillä selvä vaikka olisin 12.v niin silti.toivottavasti me saadaan pian asunto.kiitos kaikille jotka vastasitte tähän.
Vanhempiesi käytös on törkeää! Koita jaksaa, kyllä se siitä! Onnellista odotusta! Missä nyt oleskelet?