Auttakaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyvytön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyvytön

Vieras
Olen 3 vielä aika pienehkön lapsen yh. Käyn vaativassa työssä,työmatka on pitkä,asun vanhassa omakotitalossa,piha on iso,tykkäisin lisäksi harrastaa liikuntaa.

Mitäköhän teen väärin,kun aika ei tahdo riittää mitenkään edes pakollisiin? Kotona en rentoudu koskaan, tuskin ehdin edes nukkua,pyöritän vain arkea ja töitä tulee kotiinkin. Telkkariakaan ei ole,eikä tarvitsisikaan.

Puoli vuotta sitten tapasin lisäksi töissä miehen. Hän sanoo ymmärtävänsä kuvioitani,mutta eihän se ole totta.
Ei hän pysty käsittämään,miten paljon työtä ja organisointia koko elämä vaatii. Hän myös haluaa yhteistä aikaa TODELLA paljon niin,että en ehdi sitäkään kaikkea työ-ja kotisaralla kuin aiemmin. Hän on huippumies,mutta minulla ei vain riittäisi aika kaikkeen. En voi vain katsoa leffaa samaan aikaan,kun koti on rempallaan ja töitä rästissä. En voi lähteä ex tempore reissuun,en voi enkä edes halua. En haluaisi menettää miestä,mutta toisaalta en voi olla niin paljon yhdessäkään,enkä edes ymmärrä,miksei voisi nähdä vaikka kerran viikossa.

Voi apua.Pää räjähtää eikä pysty nukkumaankaan ylikierroksilla...

Kirjoita jokainen ongelma paperile ja siihen viereen ratkaisu tai plussat ja miinukset. Lähtee kuvio selviämään.

Isoa taloa ei nyt ainakaan kannata pitää. Muuta työn lähelle tai vaihda työpaikkaa. Hommaa lastenhoitoapua. Turvaudu sukulaisiin. Mies joko ymmärtää tai ei ymmärrä.

Minä laittaisin suhteen jäähylle ja valitsisin lapset ja kodin. Selittäisin miehelle, että etenen perheen ehdoilla ja jotta en palaisi loppuun, on pakko saada aikaa myös itselle, ja jos ei mies sitä ymmärrä, hän ei ole oikea mies minulle. Näin siis minä sen tekisin, vaikka kuinka pahalta tuntuisi. Vähän samanlaisessa tilanteessa olen aikoinaan ollutkin ja juurikin näin toimin, enkä ole päivääkään katunut. Se Oikea löytyi sitten vähän myöhemmin.

Itse muutin tuossa tilanteessa kerrostaloon ja lähelle työpaikkaa. Annoin myös lapsille kodinhoitovastuuta. Laskin vaatimustasoa kotitöiden suhteen. Ja kas, elämä muuttui paljon mukavammaksi. Katunut en ole.

Yhteistyössä