auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janni

Vieras
oon siis 15 vuotias tyttö ja mulla on 19 vuotias poikaystävä sain eilen selville että oon raskaana jo vissiin toisella kuulla kun menkat 2kk myöhässä. poikaystäväni on onneissaan ja haluaa että me pidettäisiin tämä lapsi mutta oon vähän eri mieltä.. en tiiä oonko kuitenkaan valmis äidiks.. rakastan poikaystävääni todella paljon.. mitähän tässä nyt sitten tekis? ( ainiin ja mainittakoon että poikaystävälläni on vuoden ikäinen tytär muttei ole enää yhdessä lapsen äidin kanssa)

jaa että poikaystäväsi on päättänyt siittää lapsia jokaisen tyttöystävänsä kanssa. ei hyvä, ei. poikaystäväsi on vastuuton nuorimies |O
kuuntele itseäsi päätöksenteossasi, sillä äitiys on elinikäinen sitoumus.

sä teet niin kuin susta itsestä tuntuu, mieti ensinnäkin elämän tosiasiat , siis mitä sulla on edessä vielä, myös mieti että kestääkö teidän suhde, nimittäin monien muiden suhde ei ole kestänyt (olivat sitten vanhempia tai nuorempia kuin sinä, sillä ei niin kovaa merkitystä ole), tosin poikaystäväsi on kyllä enemmän kokenut. Itse olisin sitä mieltä että jos olisin noin nuori kun sinä, odottaisin siihen asti että koulut on käyty ja elämä vakiintunut. Kauanko olette olleet yhdessä?

No sun pitää tehdä niin,miltä susta itestä tuntuu.Lapsen mukana tulee myös iso kasa vastuuta,ootko vielä valmis ottamaan elinikäisen vastuun lapsesta ja luopumaan suureksi osaksi omista menoistasi?Nyt vaan mietit,miltä susta tuntuu ja teet päätöksen sen mukaan.Ei lasta saa sen takia pitää,että vain toinen sitä haluaa,sitä lasta täytyy molempien haluta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
äidilleni en uskalla mitään sanoa koska se on alkoholisti ja isäni ei asu samalla paikkakunnalla. emme käyttäneet mitään ehkäsyä

miksette käyttäneet ehkäisyä?

äidillesi joudut jossain tapauksessa kuitenkin sanomaan jos asutte yhdessä ja pidät lapsen.

puhu vaikka koulun terkkarille.

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
sä teet niin kuin susta itsestä tuntuu, mieti ensinnäkin elämän tosiasiat , siis mitä sulla on edessä vielä, myös mieti että kestääkö teidän suhde, nimittäin monien muiden suhde ei ole kestänyt (olivat sitten vanhempia tai nuorempia kuin sinä, sillä ei niin kovaa merkitystä ole), tosin poikaystäväsi on kyllä enemmän kokenut. Itse olisin sitä mieltä että jos olisin noin nuori kun sinä, odottaisin siihen asti että koulut on käyty ja elämä vakiintunut. Kauanko olette olleet yhdessä?

ollaan oltu 6kk yhdessä

Alkuperäinen kirjoittaja xy:
äidilleni en uskalla mitään sanoa koska se on alkoholisti ja isäni ei asu samalla paikkakunnalla. emme käyttäneet mitään ehkäsyä

äidillesi joudut jossain tapauksessa kuitenkin sanomaan jos asutte yhdessä ja pidät lapsen.

kortsua ollaan aina käytetty mutta yhen kerran kun oltiin juomassa ja pantiin niin sillon unohtu :/ asun poikaystäväni kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:

ollaan oltu 6kk yhdessä

Jos tunnet olevasi valmis äidiksi niin pidä lapsi, mutta jos lapsen isä haluaa lapsen ja sinä et niin silloin teillä on ongelma, äläkä tee mitään miellyyttääksesi poikaystävääsi sun täytyy olla täysillä mukana koko hommassa

kortsua ollaan aina käytetty mutta yhen kerran kun oltiin juomassa ja pantiin niin sillon unohtu :/ asun poikaystäväni kanssa

No se! Juuri näin. Tuota noin et sitten aikasemmin pillereitä harkinnut?

No se! Juuri näin. Tuota noin et sitten aikasemmin pillereitä harkinnut?

en pysty käyttämään pillereitä enkä mitää kemikaallista ehkäisyä

no niimpä=) vaikka sellaisia äidin oma kullan nuppu bodeja =)=)

rc-babyshirtbaby-small.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja joojoo:
15-vuotias asuu 19-vuotiaan kanssa, ja lastensuojelu ei puutu asiaan mitenkään? Höp höp.

mun sisko oli 14 kun sai 18 vuotiaan poikaystävänsä kanssa lapsen. ne ei vaan kertonu poikaystävän oikeeta isää että älä jauha jostain sossusta..l

Yhteistyössä