Auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut äiti

Vieras
Mitä voisin tehdä, tilanne on seuraavanlainen.Lapseni biologinenisä eli Ex-avopuolisoni on tuomittu lapsen/nuoren seksuaalisesta hyväksikäytöstä (ei meidän lapsen). Hän sai kahden vuoden tuomion josta istui vai murto-osan. Nyt hän on vapautunut ja tahtoo tavata lastani. Tiedän että hänellä on oikeus tavata lasta, mutta silti en halua että lapseni on hyväksikäyttäjän lähellä... Mitä voin tehdä?

Kuulin että sellainen mahdollisuus on että lapsi saa tavata isäänsä vain valvotusti.. mutta en voi luottaa siihen että asiat menisi niin sillä meillä on välimatkaa noin 400 km.

Älä vaan anna ex-puolisosi tavata lasta ilman täydellistä valvontaa! Tai ehkä parempi vaihtoehto mun mielestä ainakin olis se ettei sais tavata lasta ollenkaan. Mä en ainakaan päästäis lastani tollasen henkilön lähelle. Oletko varma ettei ole kajonnut omaan lapseensa? ( Pakko kysyä varmuuden vuoksi, koska pedofiili on aina pedofiili ja valitettavasti on tapauksia missä lapsen oma isä on käyttänyt alle puolivuotiasta hyväkseen.)
Mielestäni lapsen ei ole turvallista viettää hetkeäkään lapsensa kanssa.

otappa yhteyttä lastensuojeluun sieltä saa seikkaperäiset ohjeet miten menetellä,tai sosiaalitoimistoon lulen että tällaisessa tapauksessa saat varman avun.ja jos on tarve niin oikeudenpäätöksellä saat sitten valvotut tapaamiset.yleensä nämä vierailut järjestetään lastenvalvojan toimesta turvallisesti :flower:

Enhän koskaan voi olla 100 varma etteikö hän olisi kajonnut lapseeni, mutta mitään siihen viittaavia merkkejä ei ole. Haluaisin todellakin tämän miehen kokonaan pois elämästämme. Ja paras olisi että hän ei saisi tavata lasta, mutta minkäs pieni ihminen näille suomen laki pykälille mahtaa... isällä on tapaamisoikeus, että ärsyttää

Ymmärrän, ettei voi olla täysin varma asiasta. Minkä ikäinen lapsesi on?! Soita sossuun ja selvitä mitä voit tehdä, miehellä on kuitenkin tuollainen rikos taustalla ja mielestäni lapsen paras olisi se ettei isä häntä saisi tavata, kuka kantaa vastuun jos jotain tapahtuukin?! Suomen lainsäädäntö pn perseestä tälläisissä asioissa ja ylipäätään pedofilien tuomioissa yms. Taistele lapsesi puolesta, äläkä sulje silmiäsi.

Lapsi täyttää 8v ja on vielä sen verran nuori ettei hälle voi kertoa mitä kauheuksia hänen isänsä on tehnyt. Mutta aion kertoa sen kun ikää on tarpeeksi, veilä en tiedä mikä ikä se olisi. Olen miettinyt aivan samaa että ketä saan syyttää jos jotain tapahtuu...

Hienoa että et salaile tätä asiaa. Kerrot kun on sen aika.
Soita kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja selvitä mitä voit tehdä ettei lapsesi joudu isäänsä tapaamaan. Mielestäni riski on liian suuri, vaikka valvottuja tapaamisia olisivatkin.. Lapsen etu täytyisi olla etusijalla eikä isän oikeudet, mielestäni hän on ne menettänyt siinä vaiheessa kun pieniin tyttöihin ensimmäistä kertaa koski.

Kiitos sulle tuesta. Yritän nyt kerätä rohkeutta ja soittaa sossuun, oon miettiny miksen sinne ole ottanut yhteyttä heti kun ex vapautui. pelkään kai että asiat ei mee niinkun haluaisin. ja kun olin sinne aikaisemmin yhteydessä niin sieltä sanottiin että on myös lapsen etu että hän voi pitää yhteyttä isäänsä. Toivottavasti saan edes ne valvotut tapaamiset.

niin yritän nyt tehdä.... Pistää niin vihaksi kun exä yrittää vakkuutella että hän on muuttunut eikä koskaan tekisi lapselle mitään pahaa. ja siitäkin uikuttaa että hän on jo tuomionsa kärsinyt. Sanoin että vitut, ihan liian vähän kärsit...

Rekisteröidyin, eli laita y-viestiä jos haluat..
Soita vaikka perheneuvolaan ja kysy neuvoa miten kertoa lapselle ja mitä tuon ikäiselle voi kertoa..
Pedofiili ei muuksi muutu ikinä. Ex-miehesi ei todellakaan ole tuomiostaan osan istuttuaan vielä kärsinyt rangaistustaan, en edes viitsi kirjoittaa mitä tuollaiset henkilöt saisivat mielestäni saada rangaistukseksi.

Nää on niitä asioita joista aikaisemmin kuuli telkkarista tai luki lehdestä, eikä koskaan edes ajatellut että tällainen asia vois joskus koskettaa näin läheltä. Ja jostain luin että hyväksi käyttäjät eivät koskaan parane täysin "sairaudestaan". Oli tosi helpotus erota tästä miehestä mutta myös rankkaa koska moni ei tietänyt miksi lähdin lapseni kanssa ja syyttivät mua perheen rikkojaks. Nyt en enää oo asiasta vaiennut vaan lähes koko suku tietää asiasta.

Yhteistyössä