Auttakaa viisaammat..

Meillä siis vanhin tyttö täyttää kesällä 17v. Olemme pitäneet hänellä vielä kotiintuloaikoja, viikolla viimeistään klo 23 kotiin ja viikonloppuisin 01. Käy ammattilukiota, joka ei ainakaan vielä ole kärsinyt menoista, mutta itse väittää ettei kellään tuon ikäisellä ole enää kotiintuloaikaa, onko näin vai olenko ylihuolehtivainen?????
 
LiisuLilli
Minulla ei aikoinaan ollut enää tuossa iässä. Riippuu mielestäni paljon "lapsestakin". Minuun pystyi oikeasti luottamaan, olin avoin äidilleni ja hän tasan tarkkaan tiesi missä milloinkin liikuin :)
 
MySelene
hmm..tiukka paikka. itekin varmaan laittaiisn lapsille jotain kotiintuloaikoja mutta tossa vaiheessa vielä..hmm..ite en olis ainakaan tykänny..emmä osaa sanoa. :whistle:

niin ja ite en asunu sillon enää kotona joten ei kukaan vahtinu. onneks. :D
 
aave
Tottakai sanoo ettei kellään ole kotiintuloaikoja. Jos teidän mielestä tarvii, niin kotiintuloajat on ja pysyy. Tuskin siittä kärsii. Kyllä ne lapset erottaa joilla ei mitään rajoja.
 
Meillä ainakin on ja pojista on kyse. Mutta eipä ole ainakaan vielä muodostunut ongelmaksi.Siis on kotiintuloaika.
Ja näin tulee olemaan seuraavillakin siis nuoremmilla jatkossa.Sanokoot muut mitä vain mutta jokaisella perheellä on säännöt joita kukakin noudattaa. Ei välittäminen voi olla liika huolehtimista.
 
Mulla ei ollut enään kotiin tuloaikoja tuon ikäisenä..
Mutta harvoin hengasin arkena yö myöhään missään...
Kyllä mun mielestä jos luottamus pelaa hyvin niin en pitäisi enään kotiintuloaikoja..
 
vieras
Meillä saman ikäinen poika ja viikolla on oltava kotona PALJON ennen klo 23! Kyllä sen ikäinen tarvii unta jne. ja meneehän läksyssä jne. myös aikaa... Meillä poika menee (mukisematta) nukkumaan jo tohon aikaan, viikolla siis.

Viikonloppuina jos poika on kotona niin on kotona, ei luuhaa missään, mutta aika paljon viettää aikaansa tyttöystävällä (tai tyttöystävä meillä ) ja muutama kertaa kuukaudessa poika on vkonloput äidillään.

Mutta kai jokainen tietää mikä on omalle lapselle parasta ja mikä toimii, niin ettei koulu (esim. ) kärsi. Itse en 17v:nä asunut kotona, eli eipä ollut kotiintulo aikoja:D
 
Hellu
Kohtahan tyttö on jo täysi-ikäinen ja eihän sitten tarvitse enää kotiin tuloaikoja,lain mukaan siis..Itselläni oli tuon ikäisenä vielä jonkinlaiset kotiin tulo ajat,mutta sitten kun ne loppuivat niin eipä sitä silti huvittanut riekkua siellä pihalla yli puolen yön..
 
vieras
Ei ollut mullakaan, itse asiassa ei tainnut olla ala-asteen jälkeen, mutta sitä en pidä mitenkään hyvänä asiana.
17-vuotias on käytännössä lähes aikuinen, itse asuin lukioiässä jo itsenäisesti ja huolehdin asioistani itse. Yläasteikäisellä pitäisin vielä kotiintuloaikoja.
 
Tää on vaikee tilanne, kun tiedän et niissä porukoissa missä liikkuu on myös alkoholin käyttöä harva se viikonloppu. Tiedän kyllä meidänkin likan ottavan, mut vielä se on pysynyt kohtuudessa. Mulla vaan on pelko et jos se ryöstäytyy jossain vaiheessa käsistä. Kahleisiinkaan ei voi laittaa...
Pienet lapset- pienet ongelmat, isot lapset- isot ongelmat :eek:
 
Tulimieli
Muistaakseni mun piti tulla kotiin sit viimestään kun baarit meni kiinni...(kun porukat tiesi, että se kummiski menee niinkun kaverinsa...)Eli kotiin oli AINA tultava ennen aamua. Poikakaverilla sain olla yötä, mut en oikeestaan muualla. Ja kumma kyllä...en koskaan valehdellu missä olin. Kyllä tuon ikäisenä on jo omat menot, mutta luottamus on säilytettävä ja porukoiden tehtävä selväks että kotiin saa aina tulla vaikka missä kunnossa. En koe, että olisin mitenkään hunningolla ollut. Tosin...en tiedä pystynkö omille lapsille olemaan niin "löysä" kun mun porukat oli mulle. Luulen myös, että isommat sisarukset siloittivat tien, eikä mulle jaksettu enää meuhkata menemisistä. Ja koulu meni aina hyvin...
 
Minna
Minä olen ajatellut tulevien teinityttöjen äitinä asian niin, että niin pitkään kun kotona asuu tullaan ja mennään sovitussa aikataulussa. Klo 23 arkena on todella myöhäinen aika, siitä en ainakaan olisi valmis joustamaan.
 
Minä asuin jo yksin tuon ikäisenä, että enpä näe kovin suurta eroa onko 17 vai 18 ilman kotiintuloaikoja.. itse huomasin silloin senkin, että kun sai mennä ja tulla miten vaan, niin eipä sitä silloin tarvinnut koko ajan olla menossakaan.
 
itse olin 17v toisella paikkakunnalla opiskelemassa mut asuntolassa piti olla klo. 21 tai 22.
Viikonloppuisin ja lomilla oli mentävä kotiin mutta ei mulla ollu kotiintulo aikoja mut paljon aikuisia ihmisiä jotka piti silmällä...
kertoivat sitten äidille missä menin ja kenen kanssa.
Mut voipi se olla kyllä niinkin että pikku hiljaa pitää antaa vapautta ettei 18v tule sitten sellaista oloa kuin eläimellä joka pääsee häkistä ja pitää mennä vapauden ilosta.
vaikea sanoa..tuun sitten kertomaan kun mulla on 17v lapsi...
 

Yhteistyössä